Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την AHDB, το κατεψυγμένο κόκκινο κρέας κατέχει μεγάλο μερίδιο στο λιανικό εμπόριο, φτάνοντας τις 185,3 εκατομμύρια στερλίνες στις 12 Απριλίου 2023, που σημαίνει αύξηση κατά 16,5% από τον προηγούμενο χρόνο.
Η εταιρεία ερευνών Kantar υποστηρίζει πως τα κατεψυγμένα προϊόντα αντιπροσώπευαν το 10,2% των συνολικών πωλήσεων κόκκινου κρέατος. Ο πληθωρισμός, η αύξηση του κόστους ζωής έχει επηρεάσει τα πρότυπα αγορών των καταναλωτών, με τους καταναλωτές να στρέφονται στο κατεψυγμένο κόκκινο κρέας λόγω της χαμηλότερης τιμής του στις 4,83 £/κιλό, κατά μέσο όρο 39,2% φθηνότερα από το νωπό.
Γενικά, οι ποσότητες κατεψυγμένου βόειου και χοιρινού κρέατος που αγοράζονται στα σούπερ μάρκετ έχουν ανατρέψει τη γενική τάση, δηλαδή ενώ η αγορά του φρέσκου κρέατος μειώθηκε (για τους προαναφερθέντες λόγους), το κατεψυγμένο κρέας έχει αυξηθεί κατά πολύ. Όχι όμως το αρνί, που συνεχίζει να ακολουθεί την πτωτική πορεία του, στις πωλήσεις.
Να σημειώσουμε πως η αύξηση του κατεψυγμένου βόειου κρέατος οφείλεται στα έτοιμα γεύματα και στα προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Οι αγορές κατεψυγμένων έτοιμων γευμάτων αυξήθηκαν κατά 8,8% (558 χιλ. κιλά) σε ετήσια βάση, σημειώνοντας αργή αύξηση τους τελευταίους 18 μήνες. Τα έτοιμα γεύματα με κατεψυγμένο βόειο κρέας αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό της συνολικής αύξησης του κατεψυγμένου βόειου κρέατος, καθώς εξακολουθούν να παραμένουν ένα από τα φθηνότερα προϊόντα βόειου κρέατος και οι αγοραστές αναζητούν επίσης όλο και περισσότερο βολικές και ευέλικτες επιλογές γευμάτων, σε συνδυασμό φυσικά με τις χαμηλές τιμές.
Ωστόσο, οι πωλήσεις επεξεργασμένου κατεψυγμένου βόειου κρέατος μειώθηκαν κατά 5,4% και το κατεψυγμένο πρωτογενές βόειο κρέας μειώθηκαν κατά 24,2%. Ο κατεψυγμένος κιμάς σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση 441 χιλιάδων κιλών (-25,3%) σε ετήσια βάση. Ο φρέσκος κιμάς είναι επί του παρόντος 0,34 £/κιλό φθηνότερος από τον κατεψυγμένο.
Επομένως, με τον κιμά γενικά να είναι φθηνότερη πηγή πρωτεΐνης και μια αρκετά μεγάλη μειοψηφία ανθρώπων να βλέπουν τα φρέσκα τρόφιμα καλύτερης ποιότητας από τα αυτό έχει αυξήσει τις πωλήσεις φρέσκου κιμά. Τα κατεψυγμένα μπιφτέκια σημείωσαν επίσης μείωση της ποσότητας των πωλήσεων κατά 5,5%.
Οι εισαγωγές κατεψυγμένου βόειου κρέατος (Ιανουάριος-Μάρτιος) έφτασαν τους 17.550 τόνους, με τις εισαγωγές για το πρώτο τρίμηνο να έχουν μειωθεί κατά 19,9% (-4.360 τόνοι) .
Δεδομένου ότι η Ε.Ε. κυριαρχεί στις εξαγωγές κατεψυγμένου βόειου κρέατος στο Ηνωμένο Βασίλειο, η σημαντική μείωση των εισαγωγών από την Ιρλανδία, τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και τη Γαλλία οδήγησε σε αυτή τη συνολική πτώση.
Ενώ οι συνολικοί όγκοι αγορών κατεψυγμένου βόειου κρέατος αυξήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος, η μείωση στις εισαγωγές αντανακλά την αναμενόμενη μειωμένη ζήτηση των καταναλωτών για βόειο κρέας για ολόκληρο το έτος, καθώς ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων οδηγεί σε συναλλαγές προς φθηνότερες πρωτεΐνες.
Οι ποσότητες του κατεψυγμένου χοιρινού κρέατος αυξήθηκαν επίσης, κατά 3,1% (501k kg) σε ετήσια βάση, όπως αναφέρει η Kantar, αύξηση η οποία σημειώθηκε σε βάρος του φρέσκου κρέατος που σημείωσε πτώση.
Η αύξηση στον όγκο του χοιρινού κρέατος οφειλόταν κυρίως στην αύξηση κατά 4,7% (402 kg) σε ετήσια βάση στις αγορές επεξεργασμένου χοιρινού κρέατος. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε αύξηση 9,6% (682k kg) στα κατεψυγμένα λουκάνικα. Τα λουκάνικα παραμένουν το προϊόν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατεψυγμένου χοιρινού κρέατος καθώς αποτελούν βασικό προϊόν, ένα από τα φθηνότερα προϊόντα χοιρινού κρέατος με μόλις £2,84/κιλό και η έκπτωση τους στα φρέσκα λουκάνικα έχει αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο. Επιπλέον, οι πωλήσεις κατεψυγμένων μπέργκερ αυξάνονται από τις αρχές του 2022 και αυτό συνεχίστηκε μέχρι σήμερα.
Αυτή η τάση της αγοράς αντικατοπτρίζει τους καταναλωτές που αγοράζουν όλο και περισσότερο με έναν συγκεκριμένο προϋπολογισμό, κατεψυγμένα και επεξεργασμένα προϊόντα για εξοικονόμηση χρημάτων.
Ωστόσο, ορισμένες κατηγορίες, όπως το μπέικον, το γκάμον και το σούσι, έχουν συνεχείς μειώσεις όγκου που παρατηρούνται τα τελευταία δύο χρόνια. Για τα δύο τελευταία προϊόντα, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι είναι πιο ακριβά από τα φρέσκα αντίστοιχα.
Με τη ζήτηση των καταναλωτών για φθηνότερα, κατεψυγμένα προϊόντα χοιρινού κρέατος, αυτό μπορεί να περιορίζει μέρος της μείωσης των εξαγωγών.
Μετά από μείωση 19,3% (-532 kg) σε ετήσια βάση στις πωλήσεις κατεψυγμένου πρόβειου κρέατος (Kantar), οι ποσότητες κατεψυγμένων αποτελούν πλέον μόνο το 10,4% των συνολικών πωλήσεων πρόβειου κρέατος, σε σύγκριση με 12,7% ένα χρόνο νωρίτερα. Επομένως, οι μειώσεις στις πωλήσεις κατεψυγμένου πρόβειου κρέατος έχουν ξεπεράσει αυτές του νωπού όγκου.
Αυτή η μείωση στον όγκο αγορών μπορεί εν μέρει να αποδοθεί στα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα, τα οποία σημείωσαν πτώση 31,5% (-224 χιλ. kg) σε ετήσια βάση. Με το αρνί να είναι η πιο ακριβή πρωτεΐνη από τις τρεις, έχουμε δει τους αγοραστές να μειώνουν την κατανάλωση αρνιού και να αγοράζουν φθηνότερες πρωτεΐνες όπως το βοδινό και το χοιρινό κρέας.
Καθώς το κατεψυγμένο κόκκινο κρέας είναι συχνά φθηνότερο από τα αντίστοιχα φρέσκα, διατηρούν το πλεονέκτημα στην τιμή και στην ευελεξία. Ο πληθωρισμός αναγκάζει τους καταναλωτές να μαγειρεύουν συχνότερα στο σπίτι τους και τα κατεψυγμένα προϊόντα κρέατος πωλούνται συχνά σε προσφορές. Αυτό το φαινόμενο εντάθηκε στην πανδημία, όπου οι καταναλωτές αποθήκευαν στους καταψύκτες τους μεγαλύτερες ποσότητες.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως το κατεψυγμένο κρέας μπορεί να διατηρηθεί περισσότερο με την κατάψυξη, συμβάλλοντας έτσι στην ελαχιστοποίηση της σπατάλης τροφίμων.
Πηγή: euromeatnews.gr
Related Articles
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την AHDB, το κατεψυγμένο κόκκινο κρέας κατέχει μεγάλο μερίδιο στο λιανικό εμπόριο, φτάνοντας τις 185,3 εκατομμύρια στερλίνες στις 12 Απριλίου 2023, που σημαίνει αύξηση κατά 16,5% από τον προηγούμενο χρόνο.
Η εταιρεία ερευνών Kantar υποστηρίζει πως τα κατεψυγμένα προϊόντα αντιπροσώπευαν το 10,2% των συνολικών πωλήσεων κόκκινου κρέατος. Ο πληθωρισμός, η αύξηση του κόστους ζωής έχει επηρεάσει τα πρότυπα αγορών των καταναλωτών, με τους καταναλωτές να στρέφονται στο κατεψυγμένο κόκκινο κρέας λόγω της χαμηλότερης τιμής του στις 4,83 £/κιλό, κατά μέσο όρο 39,2% φθηνότερα από το νωπό.
Γενικά, οι ποσότητες κατεψυγμένου βόειου και χοιρινού κρέατος που αγοράζονται στα σούπερ μάρκετ έχουν ανατρέψει τη γενική τάση, δηλαδή ενώ η αγορά του φρέσκου κρέατος μειώθηκε (για τους προαναφερθέντες λόγους), το κατεψυγμένο κρέας έχει αυξηθεί κατά πολύ. Όχι όμως το αρνί, που συνεχίζει να ακολουθεί την πτωτική πορεία του, στις πωλήσεις.
Να σημειώσουμε πως η αύξηση του κατεψυγμένου βόειου κρέατος οφείλεται στα έτοιμα γεύματα και στα προϊόντα προστιθέμενης αξίας. Οι αγορές κατεψυγμένων έτοιμων γευμάτων αυξήθηκαν κατά 8,8% (558 χιλ. κιλά) σε ετήσια βάση, σημειώνοντας αργή αύξηση τους τελευταίους 18 μήνες. Τα έτοιμα γεύματα με κατεψυγμένο βόειο κρέας αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό της συνολικής αύξησης του κατεψυγμένου βόειου κρέατος, καθώς εξακολουθούν να παραμένουν ένα από τα φθηνότερα προϊόντα βόειου κρέατος και οι αγοραστές αναζητούν επίσης όλο και περισσότερο βολικές και ευέλικτες επιλογές γευμάτων, σε συνδυασμό φυσικά με τις χαμηλές τιμές.
Ωστόσο, οι πωλήσεις επεξεργασμένου κατεψυγμένου βόειου κρέατος μειώθηκαν κατά 5,4% και το κατεψυγμένο πρωτογενές βόειο κρέας μειώθηκαν κατά 24,2%. Ο κατεψυγμένος κιμάς σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση 441 χιλιάδων κιλών (-25,3%) σε ετήσια βάση. Ο φρέσκος κιμάς είναι επί του παρόντος 0,34 £/κιλό φθηνότερος από τον κατεψυγμένο.
Επομένως, με τον κιμά γενικά να είναι φθηνότερη πηγή πρωτεΐνης και μια αρκετά μεγάλη μειοψηφία ανθρώπων να βλέπουν τα φρέσκα τρόφιμα καλύτερης ποιότητας από τα αυτό έχει αυξήσει τις πωλήσεις φρέσκου κιμά. Τα κατεψυγμένα μπιφτέκια σημείωσαν επίσης μείωση της ποσότητας των πωλήσεων κατά 5,5%.
Οι εισαγωγές κατεψυγμένου βόειου κρέατος (Ιανουάριος-Μάρτιος) έφτασαν τους 17.550 τόνους, με τις εισαγωγές για το πρώτο τρίμηνο να έχουν μειωθεί κατά 19,9% (-4.360 τόνοι) .
Δεδομένου ότι η Ε.Ε. κυριαρχεί στις εξαγωγές κατεψυγμένου βόειου κρέατος στο Ηνωμένο Βασίλειο, η σημαντική μείωση των εισαγωγών από την Ιρλανδία, τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και τη Γαλλία οδήγησε σε αυτή τη συνολική πτώση.
Ενώ οι συνολικοί όγκοι αγορών κατεψυγμένου βόειου κρέατος αυξήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος, η μείωση στις εισαγωγές αντανακλά την αναμενόμενη μειωμένη ζήτηση των καταναλωτών για βόειο κρέας για ολόκληρο το έτος, καθώς ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων οδηγεί σε συναλλαγές προς φθηνότερες πρωτεΐνες.
Οι ποσότητες του κατεψυγμένου χοιρινού κρέατος αυξήθηκαν επίσης, κατά 3,1% (501k kg) σε ετήσια βάση, όπως αναφέρει η Kantar, αύξηση η οποία σημειώθηκε σε βάρος του φρέσκου κρέατος που σημείωσε πτώση.
Η αύξηση στον όγκο του χοιρινού κρέατος οφειλόταν κυρίως στην αύξηση κατά 4,7% (402 kg) σε ετήσια βάση στις αγορές επεξεργασμένου χοιρινού κρέατος. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε αύξηση 9,6% (682k kg) στα κατεψυγμένα λουκάνικα. Τα λουκάνικα παραμένουν το προϊόν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατεψυγμένου χοιρινού κρέατος καθώς αποτελούν βασικό προϊόν, ένα από τα φθηνότερα προϊόντα χοιρινού κρέατος με μόλις £2,84/κιλό και η έκπτωση τους στα φρέσκα λουκάνικα έχει αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο. Επιπλέον, οι πωλήσεις κατεψυγμένων μπέργκερ αυξάνονται από τις αρχές του 2022 και αυτό συνεχίστηκε μέχρι σήμερα.
Αυτή η τάση της αγοράς αντικατοπτρίζει τους καταναλωτές που αγοράζουν όλο και περισσότερο με έναν συγκεκριμένο προϋπολογισμό, κατεψυγμένα και επεξεργασμένα προϊόντα για εξοικονόμηση χρημάτων.
Ωστόσο, ορισμένες κατηγορίες, όπως το μπέικον, το γκάμον και το σούσι, έχουν συνεχείς μειώσεις όγκου που παρατηρούνται τα τελευταία δύο χρόνια. Για τα δύο τελευταία προϊόντα, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι είναι πιο ακριβά από τα φρέσκα αντίστοιχα.
Με τη ζήτηση των καταναλωτών για φθηνότερα, κατεψυγμένα προϊόντα χοιρινού κρέατος, αυτό μπορεί να περιορίζει μέρος της μείωσης των εξαγωγών.
Μετά από μείωση 19,3% (-532 kg) σε ετήσια βάση στις πωλήσεις κατεψυγμένου πρόβειου κρέατος (Kantar), οι ποσότητες κατεψυγμένων αποτελούν πλέον μόνο το 10,4% των συνολικών πωλήσεων πρόβειου κρέατος, σε σύγκριση με 12,7% ένα χρόνο νωρίτερα. Επομένως, οι μειώσεις στις πωλήσεις κατεψυγμένου πρόβειου κρέατος έχουν ξεπεράσει αυτές του νωπού όγκου.
Αυτή η μείωση στον όγκο αγορών μπορεί εν μέρει να αποδοθεί στα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα, τα οποία σημείωσαν πτώση 31,5% (-224 χιλ. kg) σε ετήσια βάση. Με το αρνί να είναι η πιο ακριβή πρωτεΐνη από τις τρεις, έχουμε δει τους αγοραστές να μειώνουν την κατανάλωση αρνιού και να αγοράζουν φθηνότερες πρωτεΐνες όπως το βοδινό και το χοιρινό κρέας.
Καθώς το κατεψυγμένο κόκκινο κρέας είναι συχνά φθηνότερο από τα αντίστοιχα φρέσκα, διατηρούν το πλεονέκτημα στην τιμή και στην ευελεξία. Ο πληθωρισμός αναγκάζει τους καταναλωτές να μαγειρεύουν συχνότερα στο σπίτι τους και τα κατεψυγμένα προϊόντα κρέατος πωλούνται συχνά σε προσφορές. Αυτό το φαινόμενο εντάθηκε στην πανδημία, όπου οι καταναλωτές αποθήκευαν στους καταψύκτες τους μεγαλύτερες ποσότητες.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως το κατεψυγμένο κρέας μπορεί να διατηρηθεί περισσότερο με την κατάψυξη, συμβάλλοντας έτσι στην ελαχιστοποίηση της σπατάλης τροφίμων.
Πηγή: euromeatnews.gr