Αποστολάκος: Πώς ο ΟΚΑΑ «αγκάλιασε» την τεχνολογία και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη

16 September 2021

Αποστολάκος: Πώς ο ΟΚΑΑ «αγκάλιασε» την τεχνολογία και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη

Το δικό του δυναμικό παρών έδωσε ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας Α.Ε. (ΟΚΑΑ) στην 85η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας τεχνολογικές καινοτομίες που αφορούν στον τομέα των τροφίμων και του σύγχρονου χονδρεμπορίου. Επίσης ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Απόστολος Αποστολάκος, ήταν προσκεκλημένος σε ειδική ημερίδα με θέμα τη Βιώσιμη Ανάπτυξη –που διοργάνωσε το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ)– παρουσιάζοντας τις δράσεις του Οργανισμού.        

Ο ΟΚΑΑ συμμετείχε στο μεγαλύτερο εκθεσιακό γεγονός της χώρας, παρουσιάζοντας ειδική θεματική ενότητα με τίτλο «Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία του σύγχρονου χονδρεμπορίου», στο περίπτερο του Υπουργείου Ανάπτυξης στο Pavillion 7, επιβεβαιώνοντας την τεράστια σημασία και τον ρόλο του Οργανισμού στην ανάπτυξη και την εθνική οικονομία γενικότερα.

Οι τεχνολογικές καινοτομίες αποτελούν εργαλεία ανάπτυξης και απλοποίησης του σύγχρονου χονδρεμπορίου, ενώ οι εξειδικευμένες εφαρμογές που υλοποιεί ο ΟΚΑΑ, σε συνδυασμό με πληθώρα πρωτοβουλιών που λαμβάνει η Διοίκηση του Οργανισμού, διευκολύνουν και αναβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν δραστικά την σπατάλη τροφίμων, δημιουργώντας «θετικό ισοζύγιο» στην εθνική οικονομία και την ανάπτυξη. 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΚΑΑ Απόστολος Αποστολάκος, στην ημερίδα του Υπερταμείου, όπου ήταν προσκεκλημένος, παρουσίασε το πολυεπίπεδο έργο της Διοίκησης του Οργανισμού για την παροχή νέων τεχνολογικών εργαλείων διευκόλυνσης των επαγγελματιών,  όπως το «e-Λαχαναγορά», που αποτελεί την πρώτη εφαρμογή σε κινητά για χονδρεμπόρους φρούτων και λαχανικών, θαλασσινών και ψαριών και κρέατος. Όπως τόνισε ο ίδιος, «πρόκειται για ένα άυλο, ηλεκτρονικό κατάστημα χονδρικής για online αγορές και “ψηφιακές παραγγελίες”, συμπληρωματικό του φυσικού καταστήματος».

Το συγκεκριμένο app, συνέχισε, «είναι ένα βήμα προς την ψηφιακή εποχή, προσφέροντας ευελιξία στις επιχειρήσεις αφού τους δίνει την  δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές, εύκολα και γρήγορα με ένα ‘’κλικ’’», ενώ «οι συνεργαζόμενοι με τον ΟΚΑΑ έμποροι μπορούν, μέσω της εφαρμογής, να έχουν σε λειτουργία τα καταστήματά τους 24 ώρες το 24ωρο και να συναλλάσσονται με τους πελάτες και προμηθευτές τους με ασφάλεια, κερδίζοντας τόσο χρόνο, όσο και χρήμα».

Το «e-Λαχαναγορά» αποτελεί μία από σειρά δρομολογημένων ενεργειών της Διοίκησης του ΟΚΑΑ, ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ,  για την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών του. Οι νέες τεχνολογίες, επισήμανε ο κ. Αποστολάκος, αναδεικνύονται σημαντικά εργαλεία ανάπτυξης και αποτελούν προτεραιότητα για την Οργανισμό, όπως για παράδειγμα, το προωθούμενο νέο  ψυχόμενο κέντρο logistics.

Η ψηφιοποίηση όμως των παρεχόμενων υπηρεσιών, συνέχισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΚΑΑ, επεκτείνεται και σύντομα τίθεται σε εφαρμογή και για τις 11 Ιχθυόσκαλες που ανήκουν στον Οργανισμό, οι οποίες θα διασυνδεθούν μεταξύ τους για την διακίνηση των αλιευμάτων, με τεράστια οφέλη για τους συναλλασσόμενους αλιείς και ιχθυεμπόρους. 

Κατά την τοποθέτησή του στην ημερίδα του Υπερταμείου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΚΑΑ, αναφέρθηκε και στην αναγκαιότητα αντιμετώπισης της σπατάλης τροφίμων, παρουσιάζοντας τις πρωτοβουλίες ανάσχεσης του φαινομένου που υλοποιεί ο Οργανισμός, όπως η συνεχώς εξελισσόμενη ενημερωτική καμπάνια σε συνεργασία με την ΕΕΣΥΠ, καθώς και η αλυσίδα προσφοράς καταναλώσιμων προϊόντων σε κοινωνικές δομές.

Οι αριθμοί που “αποδόμησε” ο Απ. Αποστολάκος είναι ενδεικτικοί του προβλήματος, αφού: ένα νοικοκυριό πετάει κάθε χρόνο περίπου 140 κιλά τρόφιμα, ή αλλιώς κάθε μήνα 10 -11 κιλά τροφίμων ή 350 γραμμάρια τη μέρα, δηλαδή ενδεικτικά μισή φραντζόλα ψωμί, ένα αυγό και ένα μήλο. Γι’ αυτό και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης καταναλωτών, εμπόρων και παραγωγών, χαρακτηρίζοντας το food waste ως εξαιρετικά δαπανηρό αφού, όπως χαρακτηριστικά είπε «είναι τραγικό να πετιέται το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής, καθώς οι καλλιέργειες στην χώρα μας χρειάζονται -λόγω κλίματος- νερό και ρεύμα που κοστίζουν».

Ενδεικτικά της σημειούμενης σπατάλης είναι τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας του ΟΚΑΑ να μετρήσει τον όγκο τροφίμων που  απορρίπτουν οι έμποροι στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού, διαπιστώνοντας ότι, ετησίως, 6.500 και πλέον τόνοι τροφίμων γίνονται compost.

Πολλά προϊόντα, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΚΑΑ, είναι καταναλώσιμα, αλλά όχι εμπορεύσιμα, όπως για παράδειγμα μια ώριμη τομάτα. Έτσι, μεγάλο μέρος αυτών των καταναλώσιμων τροφίμων κατευθύνεται μέσω ειδικών υποδομών σε φορείς όπως το Χαμόγελο του Παιδιού, η Κιβωτός του Κόσμου, η Τράπεζα Τροφίμων και άλλους, ενώ ο ΟΚΑΑ, σε συνεργασία με το Υπερταμείο, ενημερώνει τους μαθητές των σχολείων για το food waste, ώστε να διαμορφωθεί από τις μικρές ηλικίες κουλτούρα αναχαίτισης του φαινομένου.

Δείτε επίσης:  το who is who του ΟΚΑΑ.

16 September 2021
Banner