Παρέμβαση της ΕΔΟΚ για τις… αθέμιτες προσφορές στο αρνί του Πάσχα

12 April 2017

Παρέμβαση της ΕΔΟΚ για τις… αθέμιτες προσφορές στο αρνί του Πάσχα

Με μια ανακοίνωση που αναφέρεται στο φαινόμενο των παραπλανητικών πρακτικών και των ελληνοποιήσεων, παρεμβαίνει στο κλίμα των ημερών η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος – ΕΔΟΚ. Στην ανακοίνωση καλούνται μάλιστα όλες οι αρμόδιες αρχές να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα και την προέλευση του κρέατος που πωλούν σε προσφορές αυτές τις μέρες τα σούπερ μάρκετ, και να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα των ελέγχων.

Πρόκειται για μια ανακοίνωση στήριξης των παραδοσιακών κρεοπωλών μελών της ΕΔΟΚ, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις αθέμιτες πρακτικές προσφορών κάτω του κόστους τις οποίες χρησιμοποιούν σαν «κράχτη» οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Στην ανακοίνωση αναγγέλλεται επίσης ότι η ΕΔΟΚ εργάζεται για τη δημιουργία ενός συστήματος καταγραφής των σφαγών και της ιχνηλασιμότητας του κρέατος αλλά και ενός κανονισμού για τη χορήγηση του Ελληνικού σήματος στο εγχώριο κρέας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) έχοντας ως στόχους, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς και την προώθηση του κρέατος, φροντίζει να έχει ο Έλληνας το Πάσχα το αρνί και το κατσίκι του, όπως άλλωστε και κάθε είδος κρέατος για όλο το χρόνο.

Η οικονομική κρίση όμως σε συνδυασμό με την εποχικότητα που χαρακτηρίζει την παραγωγή και την κατανάλωση των αρνιών και κατσικιών, δημιουργούν στην αγορά ιδιαίτερες συνθήκες που απαιτούν προσοχή και περίσκεψη από τους καταναλωτές.

Στην αγορά του Πάσχα κυριαρχούν δυο φαινόμενα που πλήττουν ταυτόχρονα τον παραγωγό και τον καταναλωτή ενώ καταστρέφουν και τον υγιή ανταγωνισμό:

α) οι παραπλανητικές εμπορικές τακτικές των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων και

β) οι Ελληνοποιήσεις των εισαγόμενων αιγοπροβάτων και σφάγιων.

Όπως κάθε χρόνο τα σούπερ-μάρκετ εισέρχονται στην αγορά του Πάσχα νωρίς και ιδιαίτερα επιθετικά, κάνοντας προσφορές ελκυστικές για τον καταναλωτή, που δημιουργούνται σκόπιμα για να λειτουργούν ως κράχτες αγοράς και άλλων προϊόντων. Η κατάσταση αυτή, που φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού, φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, καθώς βγαίνουν διαφημιστικά με αιγοπρόβειο κρέας πολύ κάτω από το κόστος χονδρικής.

Στην πολύ σημαντική εποχική αγορά του Πάσχα, έχει σημασία να εξετάζει ο καταναλωτής τη διάρκεια της προσφοράς, τις προσφερόμενες ποσότητες και την ποιοτική κατηγορία των αμνοεριφίων που τα σούπερ μάρκετ συνηθίζουν να επιλέγουν χαμηλότερες κατηγορίες που συνεπάγεται χαμηλότερη τιμή. Είναι σημαντικό επίσης να γνωρίζει ο καταναλωτής την ημερομηνία σφαγής επειδή είναι δυνατόν να έχουν σφαγεί τα αμνοερίφια ένα ή δύο μήνες νωρίτερα και αφού διατηρήθηκαν σε συνθήκες κενού αέρος να προσφέρονται σήμερα στην αγορά ως νωπά.

Η ΕΔΟΚ και οι παραδοσιακοί κρεοπώλες μέλη της, ως υπεύθυνος φορέας υποδεικνύει επίσης πως υπάρχει κράτος, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί που πρέπει να επισκεφτούν τα σούπερ-μάρκετ, να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα του κρέατος, δηλαδή την προέλευση και την ποιότητά του και να ανακοινώσουν επίσημα και έγκαιρα στον Έλληνα καταναλωτή τα αποτελέσματα των ελέγχων τους.

Για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων σε μόνιμη βάση και όχι μόνον κατά την εποχή του Πάσχα, η ΕΔΟΚ προχωρά στον σχεδιασμό ενός συστήματος καταγραφής των σφαγών και της ιχνηλασιμότητας του κρέατος σε συνδυασμό με τη δημιουργία κανονισμού για τη χορήγηση του Ελληνικού σήματος στο εντόπιο ποιοτικό κρέας.

Η ΕΔΟΚ συμβουλεύει τον Έλληνα καταναλωτή να έχει εμπιστοσύνη στους Παραδοσιακούς Κρεοπώλες που δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους και μάλιστα έχουν συμφέρον να προμηθεύονται Ελληνικά αμνοερίφια και να στηρίζουν την Ελληνική κτηνοτροφία που τόσο δοκιμάζεται, αφού από αυτήν εξαρτάται και η δική τους επιβίωση.

Έτσι, ο Έλληνας καταναλωτής, απευθυνόμενος στον παραδοσιακό κρεοπώλη της γειτονιάς του, τον στηρίζει αλλά συγχρόνως και στηρίζει και τον κτηνοτρόφο, εξασφαλίζοντας διατροφική επάρκεια, ενισχύοντας τη βιώσιμη απασχόληση στην ύπαιθρο και την εθνική μας οικονομία γενικότερα».

12 April 2017
Banner