Κομισιόν: Αυξημένη χρηματοδότηση για προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων – Τι αλλάζει το 2017

11 November 2016

Κομισιόν: Αυξημένη χρηματοδότηση για προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων – Τι αλλάζει το 2017

Τη στρατηγική προώθησης ευρωπαϊκών αγροτικών προϊόντων για τα προγράμματα που θα υποβληθούν το 2017 υιοθέτησε η Κομισιόν αποφασίζοντας να διαθέσει 133 εκατ. ευρώ (σε σύγκριση με τα 111 εκατ. που διατέθηκαν για προγράμματα που υποβλήθηκαν φέτος). Αυτό το ποσό θα συγχρηματοδοτήσει αρκετά προγράμματα, πολλά εκ των οποίων θα στοχεύουν τρίτες χώρες και περιοχές, όπως οι: Κίνα, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αμερική, Νοτιοανατολική Ασία και Ιαπωνία.

Η πρόσκληση για υποβολή προτάσεων αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το αργότερο τον Ιανουάριο και οι προτείνουσες οργανώσεις θα μπορούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους οι οποίες θα συγχρηματοδοτηθούν σε ποσοστό από 70% έως 85%. Ο προϋπολογισμός γι’ αυτά τα προγράμματα θα είναι αυξημένος κατά 22 εκατ. ευρώ σε σχέση με φέτος, γεγονός που υπογραμμίζει την υποστήριξη που παρέχει η Ε.Ε. στους Ευρωπαίους παραγωγούς αγροδιατροφικών προϊόντων.

Εκτός από τον αυξημένο προϋπολογισμό, υπάρχουν μια σειρά ακόμη αλλαγές για τα προγράμματα που θα υποβληθούν την επόμενη χρονιά. Για παράδειγμα: Επιπλέον 9,5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για δράσεις προώθησης που θα χειριστεί απευθείας η Κομισιόν (για περίπτερα σε εκθέσεις σε τρίτες χώρες, αποστολές υψηλού επιπέδου κ.ά.). Περί τα 63 εκατ. προορίζονται για απλά προγράμματα προώθησης σε αγορές τρίτων χωρών.

Το σχέδιο δίνει και φέτος έμφαση σε προϊόντα με ευρωπαϊκό σήμα ποιότητας, αλλά περιλαμβάνει επίσης ειδικά στοιχεία για τομείς που έχουν χτυπηθεί περισσότερο από τις δυσχέρειες στην αγορά αγροτικών προϊόντων, όπως γαλακτοκομικά και χοιρινό, βόειο, ενώ θα διατεθούν επίσης 4,5 εκατ. ευρώ για τομείς που αντιμετωπίζουν μη αναμενόμενες κρίσεις. Ένα ακόμη καινούργιο στοιχείο για τις προτάσεις που θα υποβληθούν το 2017 είναι η χρηματοδότηση (15 εκατ. ευρώ) σε προγράμματα προώθησης που αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα της αειφόρας γεωργίας στην ευρωπαϊκή αγορά. [Λεπτομέρειες για την Απόφαση της Κομισιόν (στα αγγλικά) θα βρείτε εδώ και εδώ]

Υπενθυμίζουμε ότι για φέτος, όπως ήδη έχει γράψει το meatnews.gr έχουν επιλεγεί οι προτάσεις για προώθηση και είναι έτοιμες να ξεκινήσουν από τις αρχές του επόμενου έτους. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Κομισιόν, οι προτάσεις που τελικώς επελέγησαν (οι 60 από αυτές είναι απλά προγράμματα και οι 6 είναι πολυπρογράμματα) θα υλοποιηθούν σε 32 τρίτες χώρες. Τα προϊόντα που θα προβληθούν περισσότερο είναι: φρούτα και λαχανικά (30% των προγραμμάτων), κρέας (17%) και γαλακτοκομικά (15%).

Η προβλεπόμενη κατανομή των κονδυλίων για τα προγράμματα* που θα υποβληθούν το 2017 είναι η εξής:
Απλά προγράμματα στην εσωτερική αγορά – 22,5 εκατ.
Απλά προγράμματα σε τρίτες χώρες – 63 εκατ.
Απλά προγράμματα για προϊόντα που υφίστανται δυσχέρειες – 4,5 εκατ.
Πολυπρογράμματα που προβάλλουν την αειφορία της γεωργίας – 15,05 εκατ.
Πολυπρογράμματα για ευρωπαϊκά προϊόντα με σήμα ποιότητας – 15,05 εκατ.
Πολυπρογράμματα που προβάλλουν τα ειδικά χαρακτηριστικά των αγροτικών μεθόδων στην Ε.Ε. – 12,9 εκατ.
Πρωτοβουλίες της Κομισιόν – 9,5 εκατ.

-----------------------

* Απλό πρόγραμμα είναι αυτό που υποβάλλουν μία η περισσότερες οργανώσεις που προέρχονται από το ίδιο κράτος μέλος. Πολυπρόγραμμα είναι αυτό που υποβάλλουν από κοινού δύο τουλάχιστον οργανώσεις από δύο τουλάχιστον κράτη μέλη της Ε.Ε.

11 November 2016
Banner
Banner