Το e-shop και η αναζήτηση του ιδανικού μίγματος φυσικής-ηλεκτρονικής πώλησης. Και χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ (upd)

09 December 2020

Το e-shop και η αναζήτηση του ιδανικού μίγματος φυσικής-ηλεκτρονικής πώλησης. Και χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ (upd)

Είναι προφανές ότι στις μέρες μας έχει καταστεί αναγκαία η διαδικτυακή παρουσία των καταστημάτων λιανικής, όχι μόνο για την προβολή προϊόντων, αλλά και για τη λειτουργία της πώλησης.

Ο νέος κορωνοϊός έθεσε τέτοια ζητήματα στην ημερήσια διάταξη και ήδη πολλοί καταστηματάρχες αναζητούν τρόπους να βαδίσουν με ασφάλεια και επιτυχία σε αυτόν τον νέο τρόπο πώλησης. Η πανδημία μας έβαλε δύσκολα ούτως ή άλλως, εν τούτοις θα πρέπει να φανταστούμε ότι ακόμη και χωρίς την παρούσα υγειονομική κρίση, η online πώληση θα ήταν για τα καταστήματα ένα απαραίτητο βήμα, έστω καταρχάς ως συμπληρωματικό κανάλι, που παρέχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι διευρύνει την αγορά και από συνοικιακή την μετατρέπει σε υπερ-τοπική.

Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι πλέον κάνουν λόγο για την online λιανική παραγγελιοληψία και πώληση, και είναι κάτι που δεν αποτελεί προνόμιο των μεγάλων επιχειρήσεων. Ούτως ή άλλως, στον καιρό της αποκαλούμενης «ιντερνετικής δημοκρατίας», ο καθένας μπορεί να έχει τη θέση του στο Διαδίκτυο, εξίσου με οποιονδήποτε άλλον. Υπάρχουν βεβαίως διαφοροποιήσεις αναλόγως του πόσα θα διαθέσει κάποιος για την σωστή και πλήρη online παρουσία του, πόσο θα επενδύσει για να διεισδύσει σε καταναλωτικά κοινά κλπ. Όμως, στο τέλος-τέλος, όλοι βρίσκονται εκεί και εκθέτουν το προϊόν, την προσφορά, την ποιότητα, τη συνέπεια, ο καθένας για λογαριασμό του.

Αυτά έχουν διαπιστώσει πολλές επιχειρήσεις και σκέφτονται όλο και περισσότερο τη δημιουργία e-shop, αυτό διέβλεψαν και συλλογικοί φορείς που θέλησαν να βοηθήσουν τα μέλη τους προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις πώλησης.

Παράδειγμα, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΕΕΑ), που εδώ και λίγους μήνες έδωσε στα μέλη του τη δυνατότητα για δημιουργία δωρεάν e-shop, με το project «Ηλεκτρονικό Εμπόριο για όλους», φιλοδοξώντας να υποστηρίξει τα μέλη του με τη δωρεάν δημιουργία χιλίων (1000) ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ταυτόχρονα, προσφέρει στα μέλη του την απαραίτητη εκπαίδευση ώστε το ηλεκτρονικό τους κατάστημα να έχει στέρεες βάσεις. «Εκπαίδευση για την αποφυγή των συνηθισμένων λαθών, για digital marketing, για κάθε τι που θα χρειαστούν ώστε να περάσουν επιτυχημένα στην επόμενη εποχή, αυτήν του ηλεκτρονικού εμπορίου», όπως έλεγαν τα στελέχη του ΕΕΑ, συμπληρώνοντας: «Η πανδημία ανέδειξε όλα τα πλεονεκτήματα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου που σήμερα οι συνολικές πωλήσεις του διεθνώς πλησιάζουν τα 35 τρισ. δολάρια». Μάλιστα το Επιμελητήριο έχει δημιουργήσει και φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος κάνοντας τα πράγματα πιο… αυτοματοποιημένα.

Η ιδέα του e-shop φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει και θα προχωρήσει. Είναι βέβαιο ότι τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει την προσωπική επαφή με τον πελάτη, όπως επίσης τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει την διάθεση του καταναλωτή για φυσική οπτική επαφή με το προϊόν που θα αγοράσει, ειδικά αν μιλάμε για τρόφιμα. Δεν είναι όμως ανάγκη όλα να περνούν απαραιτήτως από το φυσικό κατάστημα, ούτε και όλα να περνούν απαραιτήτως από το ηλεκτρονικό κατάστημα – ένας συνδυασμός θα αναδείξει σιγά-σιγά το ιδανικό μίγμα μεταξύ φυσικού-ηλεκτρονικού. Ούτως ή άλλως η προσαρμογή στα νέα κάθε φορά δεδομένα της αγοράς και του πελάτη ήταν ανέκαθεν προτεραιότητα για το λιανεμπόριο.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι πλέον η ζωή… τρέχει με χίλια και αφήνει γρήγορα πίσω όποιον δεν επιλέγει «να αλλάξει για να παραμείνει ίδιος»…

Χρηματοδότηση

Στο μεταξύ, φαίνεται πως νέο πρόγραμμα  χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ, το οποίο θα επιδοτεί τη δημιουργία e-shop για τα καταστήματα λιανικής πώλησης, αναμένεται στο τέλος της χρονιάς. Προϋπολογισμός; 80 εκατ. ευρώ.
Αυτό ανέφερε σε συνέντευξή του χθες, σε ραδιοφωνική εκπομπή στον Σκάι, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης.
Το πρόγραμμα, όπως εξήγησε ο υφυπουργός θα χρηματοδοτεί 100% τη δαπάνη για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και θα αφορά αποκλειστικά στο λιανεμπόριο, καθώς οι υπηρεσίες καλύπτονται από υφιστάμενη δράση.

Ο ίδιος υπενθύμισε, σε ό,τι αφορά στις υπηρεσίες, ότι πρόκειται για τη δράση «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων», στην οποία μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις χρηματοδότησης έως την 31η Ιανουαρίου 2021. 

Με το νέο πρόγραμμα, το μέγιστο ποσό επιχορήγησης μιας λιανεμπορικής επιχείρησης, για όλη τη δαπάνη θα φτάνει μέχρι τα 5.000 ευρώ και το συνολικό κονδύλι που θα διατεθεί γι' αυτή τη δράση θα είναι 80 εκατ. ευρώ, με δυνατότητα να αυξηθεί μελλοντικά.

Χρήστος Πραμαντιώτης

09 December 2020
Banner