ΣΕΒΕΚ: Γιατί αυξάνεται η τιμή της πρώτης ύλης στο χοιρινό σουβλάκι

18 April 2019

ΣΕΒΕΚ: Γιατί αυξάνεται η τιμή της πρώτης ύλης στο χοιρινό σουβλάκι

Θόρυβο έχει σηκώσει ένα ρεπορτάζ του τηλεοπτικού ΣΚΑΪ, που έκανε λόγο για σημαντικές αυξήσεις στην τιμή του κρέατος, με αναφορές και στο σουβλάκι, η τιμή του οποίου εικάζεται ότι μπορεί να φτάσει και στα 3 ευρώ. Αυτό συζητούν μεταξύ τους οι ψητοπώλες, που ετοιμάζονται και για ίδρυση σωματείου. Ορίζουν μάλιστα και… την χρονική έναρξη της αύξησης της τιμής. Θα είναι η 1η Μαΐου. Πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι υπάρχουν ψητοπωλεία που δεν περίμεναν αυτές τις ανακοινώσεις για να αυξήσουν την τιμή στο σουβλάκι – το έχουν ήδη κάνει εδώ και περίπου ένα μήνα, αν όχι και περισσότερο.

Πάντως, μετά τον θόρυβο που σηκώθηκε, παρέμβαση στο θέμα που έχει προκύψει, πραγματοποίησε το απόγευμα της Πέμπτης 18/4 και ο ΣΕΒΕΚ. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, επιβεβαιώνει ότι από τα τέλη Φεβρουαρίου έχει αυξηθεί σημαντικά (30-32%) η τιμή της πρώτης ύλης του χοιρινού κρέατος, κάτι το οποίο οφείλεται στην εκδήλωση πολλών αιτιών ταυτόχρονα. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση:

«Με αφορμή δημοσιεύματα για την αύξηση της τιμής στα σουβλάκια χοιρινού κρέατος, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος ΣΕΒΕΚ, διευκρινίζει τα εξής :

Από τα τέλη Φεβρουαρίου έχει διεθνώς προκύψει σημαντική αύξηση στην τιμή της πρώτης ύλης του χοιρινού κρέατος, η οποία κυμαίνεται σε ποσοστό περίπου 30-32%. 

Στατιστικά ανά διετία παρατηρείται η ταυτόχρονη εκδήλωση πολλών αιτίων οι οποίες οδηγούν στην αύξηση της τιμής του χοιρινού κρέατος. Το φαινόμενο οφείλεται συνήθως στην κυκλικότητα της ζωής των ζώων, σε ειδικές συνθήκες που διαμορφώνονται κατά καιρούς, σε έκτακτα γεγονότα και καιρικά φαινόμενα, στην αύξηση της ζήτησης από ορισμένες μεγάλες χώρες και γενικώς στην εκτροπή από την φυσιολογική και προγραμματισμένη εξέλιξη της αγοράς.

Συνήθως οι συνέπειες είναι παροδικές και οι αυξήσεις απορροφούνται από την βιομηχανία μεταποίησης και την αλυσίδα διανομής. Όταν όμως το διάστημα αυτό παρατείνεται, όπως συνέβη και τώρα, οι συνέπειες πλέον για τη βιομηχανία ξεπερνούν τη δυνατότητά της να απορροφήσει τους κραδασμούς, με αποτέλεσμα να φτάνει η αύξηση εν μέρει και στον τελικό καταναλωτή».

18 April 2019
Banner