Rabobank: Διευρυμένες ευκαιρίες για εξαγωγείς χοιρινού στην Κίνα το 2016-2017

07 July 2016

Rabobank: Διευρυμένες ευκαιρίες για εξαγωγείς χοιρινού στην Κίνα το 2016-2017

Τι συμβαίνει στην κινεζική αγορά χοιρινού κρέατος; Αυτός είναι ο τίτλος μιας έκθεσης που εξέδωσε πρόσφατα η αγροτική τράπεζα Rabobank, περιγράφοντας το πώς η εκτόξευση των τιμών χοίρειου που παρατηρείται από τις αρχές του έτους στην Κίνα, δείχνει πως υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για όσους εξάγουν στην αχανή αυτή χώρα.

Η τράπεζα αναφέρει μάλιστα ότι οι τιμές έχουν εκτιναχθεί φτάνοντας σε υψηλά όλων των εποχών, ως αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων: οι ζημίες των αγροτών και τα μέτρα της κυβέρνησης για να κλείσει μη-κατάλληλες εγκαταστάσεις οδήγησαν σε μείωση των αποθεμάτων την τελευταία διετία, και μείωσαν τον αριθμό των χοιρομητέρων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Η Κίνα παίζει έναν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά χοιρινού κρέατος, και θα πρέπει να αυξήσει τις εισαγωγές για να καλύψει το κενό προσφοράς που ήδη παρατηρείται από τις αρχές του έτους. Οι αναλυτές της Rabobank εκτιμούν ότι η χώρα θα αυξήσει κατά 30% τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος, καθώς και ότι η Ε.Ε., οι ΗΠΑ και ο Καναδάς είναι καλά τοποθετημένοι προμηθευτές και μπορούν να αυξήσουν τις εξαγωγές τους στην Κίνα, με δεδομένη τη διαθεσιμότητα προϊόντος που έχουν.

Μετά το 2016, τα στελέχη της Rabobank αναμένουν ότι η Κίνα πιθανότατα θα διατηρήσει το επίπεδο εισαγωγών, ακόμη και όταν η εγχώρια παραγωγή της ανακάμψει το 2017. Η αιτία γι’ αυτό, λένε οι ίδιοι, είναι ότι όσοι χρησιμοποιούν εισαγόμενο χοιρινό κρέας στην Κίνα, θα συνεχίσουν να βασίζονται σε αυτό, λόγω της σταθερής ποιότητας και της χαμηλότερης, εν σχέσει με την τοπική παραγωγή, τιμής.

Όλα αυτά δημιουργούν μια σημαντική νέα ευκαιρία για το εμπόριο. Στη Rabobank μάλιστα εκτιμούν ότι ο ανταγωνισμός όσων χωρών εξάγουν στην Κίνα θα αυξηθεί, καθώς η παραγωγή τους επεκτείνεται τη στιγμή που η εσωτερική ζήτηση παραμένει σχετικά σταθερή. «Αυτό σημαίνει ότι οι χώρες-εξαγωγείς θα πρέπει να συνεχίσουν να βελτιώνουν την παραγωγικότητα και να επενδύουν στις εμπορικές συνεργασίες που θα τους διασφαλίσουν την πρόσβαση στην κινεζική αγορά και στο μέλλον.

07 July 2016
Banner
Banner