Ποιότητα και καινοτομία στα ευρω-προγράμματα προβολής χοιρινού και κοτόπουλου, της ΕΔΟΚ

27 April 2017

Ποιότητα και καινοτομία στα ευρω-προγράμματα προβολής χοιρινού και κοτόπουλου, της ΕΔΟΚ

Την υποβολή δύο προτάσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για προβολή και προώθηση χοιρινού και κρέατος πουλερικών ανακοίνωσε και επισήμως σήμερα η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ). Οι δύο αυτές προτάσεις έρχονται σε συνέχεια της έγκρισης του προγράμματος MEET THE LAMB, τριετούς διάρκειας, που κατέθεσε η ΕΔΟΚ τον Απρίλιο 2016 και το οποίο αφορούσε την προβολή και προώθηση πρόβειου κρέατος στις αγορές της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε ήδη να υλοποιείται, και η πρώτη επίσημη παρουσία του έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης FoodExpo (18-20 Μαρτίου 2017).

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΔΟΚ:

«Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) με προσήλωση στον βασικό της στόχο, που είναι η ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς κρέατος, αλλά και όλων των κρίκων της αλυσίδας του κλάδου, και έχοντας απολύτως συνειδητοποιήσει το ρόλο της σε σχέση με την προβολή της ποιότητας της ελληνικής κτηνοτροφίας, υπέβαλε στις 20 Απριλίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δύο προτάσεις στο πλαίσιο του Κανονισμού 1144/2014, περί προβολής και προώθησης αγροτικών προϊόντων.

Οι προτάσεις που κατατέθηκαν από την ΕΔΟΚ αφορούν:

- Ένα κοινό πρόγραμμα για προβολή και προώθηση χοιρινού και κρέατος πουλερικών, καθώς και των προϊόντων τους, σε αγορές-στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία. Γενικός τίτλος του προγράμματος: EuropeanMeat: Quality, Heritage, Taste. Συνολικός προϋπολογισμός 3.355.854€.

- Ένα πρόγραμμα προβολής και προώθησης κρέατος πουλερικών και προϊόντων του στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Γενικός τίτλος του προγράμματος: EuropeanChicken: TheFinestQuality. Συνολικός προϋπολογισμός 2.034.424€.

Η στόχευση των δύο προγραμμάτων είναι διπλή και αφορά:

Αφενός την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση επαγγελματιών και καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα και τις αξίες που διέπουν τα συγκεκριμένα είδη κρέατος αλλά και την ποιότητα και την καινοτομία που ενσωματώνουν τα προϊόντα αυτών.

Αφετέρου την αύξηση της ζήτησης –και κατ’ επέκταση της ίδιας της παραγωγής- στην Ελλάδα και στις αγορές-στόχος στις οποίες θα τρέξουν τα δύο προγράμματα εφόσον εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτι που αναμένεται να γίνει γνωστό τον Νοέμβριο 2017.

Τα δύο είδη κρέατος επελέγησαν, καθώς προέρχονται από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της κτηνοτροφίας και της αγροτικής οικονομίας της χώρας μας.

Ειδικότερα, στη χοιροτροφία υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης του ελληνικού προϊόντος, λαμβάνοντας υπόψη την αυξανόμενη κατανάλωση σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις των καταναλωτών για αυξημένη ποιότητα, γεγονός που συναντιέται με τη μεγάλη σημασία που αποδίδουν οι Έλληνες παραγωγοί στη διατροφή των ζώων, που σε αντίθεση με άλλες χώρες, το σιτηρέσιό τους αποτελείται από καρπούς δημητριακών πάνω από 65% εξασφαλίζοντας έτσι το συγκριτικό πλεονέκτημα πιο υγιεινού και πιο νόστιμου κρέατος.

Ομοίως, η δυναμική της ελληνικής ορνιθοτροφίας αντανακλά το γεγονός ότι ο κλάδος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την εθνική οικονομία καθώς καλύπτει στο μεγαλύτερο μέρος τις ανάγκες της κατανάλωσης. Η ελληνική κρεοπαραγωγός ορνιθοτροφία αναπτύχθηκε σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, δομημένη σε ένα αμιγώς επιχειρηματικό μοντέλο, περνώντας από διαδοχικά στάδια εκσυγχρονισμού και υιοθέτησης καινοτόμων πρακτικών.

Και οι δύο κλάδοι αντιμετωπίζουν σήμερα σημαντικές προκλήσεις, τόσο από την άποψη της παραγωγής όσο και από την άποψη της παραγωγικότητας. Ανταπόκριση σε αυτές τις προκλήσεις συνιστά η προσπάθεια των ίδιων των παραγωγών, όσο και οι ευκαιρίες που ανοίγονται μπροστά, μέσω των δύο προγραμμάτων που κατέθεσε η ΕΔΟΚ, για να δώσουν τόνωση στην εγχώρια ζήτηση αλλά και μια εξαγωγική διέξοδο όχι μόνο στο χοιρινό και στο κρέας πουλερικών, αλλά και στα προϊόντα που παράγει εξ αυτών η ελληνική μεταποιητική βιομηχανία, με μια μεγάλη ποικιλία γεύσεων και επιλογών που συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία, την ποιότητα με τις σύγχρονες τάσεις στην κατανάλωση, αλλά και τους ιδιαίτερους τρόπους παρασκευής, όπως είναι για παράδειγμα ο γύρος.

Η έγκριση των δύο προγραμμάτων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημιουργήσει πλεονεκτήματα σε όλους τους φορείς της εγχώριας αλυσίδας παραγωγής. Μέσα από μια σειρά αλληλένδετων δράσεων προβολής και προώθησης που θα αναπτυχθούν σε όλες τις αγορές-στόχος, η ΕΔΟΚ αναμένει πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο για τον πρωτογενή τομέα, για τους επαγγελματίες και διανομείς, για τη μεταποίηση, αλλά και για τους επαγγελματίες της εστίασης (ανάδειξη του προϊόντος, αύξηση της ζήτησης και της παραγωγής). Παράλληλα, θα δώσει στο σύνολο της ελληνικής παραγωγής μία τόνωση, καταδεικνύοντας ότι η ποιότητα συνιστά μονόδρομο στον ανταγωνισμό στο πλαίσιο της υφιστάμενης συγκυρίας.

Σημειώνεται ότι η υποβολή των δύο προτάσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή έρχεται σε συνέχεια της έγκρισης του προγράμματος MEET THE LAMB, τριετούς διάρκειας, που κατέθεσε η ΕΔΟΚ τον Απρίλιο 2016 και το οποίο αφορούσε την προβολή και προώθηση πρόβειου κρέατος στις αγορές της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Το πρόγραμμα αυτό έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται με επιτυχία, και η πρώτη επίσημη παρουσία του έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης FoodExpo (18-20 Μαρτίου 2017). Ο επόμενος σταθμός του προγράμματος MEET THE LAMB είναι η Ιταλία, και η διεθνής έκθεση τροφίμων TuttοFood στο Μιλάνο (8-11 Μαΐου)».

27 April 2017
Banner