Ην. Βασίλειο: Περισσότερο βρετανικό κρέας στα σούπερ μάρκετ μετά το Brexit, βλέπουν οι ειδικοί της αγοράς

04 July 2016

Ην. Βασίλειο: Περισσότερο βρετανικό κρέας στα σούπερ μάρκετ μετά το Brexit, βλέπουν οι ειδικοί της αγοράς

Story Highlights

  • Oι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είχαν μέχρι σήμερα διατηρήσει τις καλύτερες σχέσεις με τους Βρετανούς αγρότες, θα ωφεληθούν μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε.

Related Articles

Το φθινόπωρο θα ξέρουμε ενδεχομένως την έκβαση της υπόθεσης Brexit, καθώς η κατάσταση παραμένει θολή και πολλοί υποστηρίζουν ότι ακόμη και το αποτέλεσμα του πρόσφατου δημοψηφίσματος μπορεί να ανατραπεί. Εν τούτοις, όλοι οι παίκτες της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου είναι αναγκασμένοι να κάνουν τους λογαριασμούς τους προκειμένου να ξέρουν τι μέρα τους ξημερώνει αν η χώρα βρεθεί σε διαδικασία εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην αγορά έχουν το μεγάλο μερίδιο στις πωλήσεις κρέατος και λοιπών νωπών αγροτικών προϊόντων. Δικαίως λοιπόν αναρωτιούνται τι θα φέρει η επόμενη μέρα. Μια πιθανή απάντηση σε αυτές τις αναζητήσεις προσπαθούν να διατυπώσουν σε έκθεσή τους οι αναλυτές της Kantar Retail, που υποστηρίζουν ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είχαν μέχρι σήμερα διατηρήσει τις καλύτερες σχέσεις με τους Βρετανούς αγρότες, θα ωφεληθούν μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε.

Σύμφωνα με όσα γράφει η ιστοσελίδα Farmers Weekly, η ανάλυση της Kantar αναφέρει ότι η τιμή των νωπών προϊόντων είναι σίγουρο πως θα ανέβει, καθώς μεγάλο μέρος αυτών προερχόταν από την Ε.Ε. Συνεπώς, για αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν την έδρα τους στη Βρετανία (π.χ. Tesco, Sainsbury’s, Morrisons), η δυνατότητά τους να εισάγουν προϊόντα από την Ε.Ε. θα πληγεί από μια ασθενέστερη συναλλαγματική ισοτιμία στερλίνας / ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες λιανεμπορίου θα προσπαθήσουν να προμηθεύονται περισσότερα τρόφιμα από την εσωτερική αγορά.

Είναι λίγο διαφορετική, αν και οδηγεί σε παρόμοιο αποτέλεσμα, η περίπτωση αλυσίδων που έχουν τη βάση τους έξω από το Ηνωμένο Βασίλειο. Ο λόγος για τις εκπτωτικές υπεραγορές όπως η Aldi και η Lidl, που έχουν καλή θέση ώστε να απορροφήσουν την άνοδο των τιμών των τροφίμων – κι αυτό λόγω του περιορισμένου τους εύρους, της λιτής αλυσίδας εφοδιασμού και των οικονομιών κλίμακας που έχουν. «Είναι καθοριστικής σημασίας το γεγονός ότι στην προσπάθειά τους να καταστούν αυθεντικοί προορισμοί για τα βδομαδιάτικα ψώνια, τόσο η Aldi όσο και η Lidl έχουν αυξήσει και βελτιώσει την προσφορά νωπών προϊόντων, με τις πωλήσεις φρούτων, λαχανικών, κρέατος και ψωμιού να αντιπροσωπεύουν τώρα το 50% των πωλήσεων», λένε οι αναλυτές της Kantar. Ειδικά η Aldi το πρόσφατο διάστημα εφαρμόζει μία πολιτική να διαθέτει 100% νωπό βρετανικό κρέας. Αυτή η αυξημένη σχέση με τους Βρετανούς αγρότες σημαίνει πως όποιες αλυσίδες την ακολουθούν θα βρεθούν σε ισχυρότερη θέση σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους στο άμεσο μέλλον.

Για την πλευρά των Βρετανών γεωργών και κτηνοτρόφων, η εξέλιξη αυτή είναι πιθανό να αυξήσει τις ελπίδες τους ότι το Brexit ενδεχομένως οδηγήσει και σε αύξηση της ζήτησης για βρετανικής προέλευσης τρόφιμα και, ως εκ τούτου, σε καλύτερες αποδόσεις.

Πάντως, όλες οι αναλύσεις ενέχουν τον κίνδυνο να μην επαληθευτούν, καθώς οι αβεβαιότητες σχετικά με την πορεία του Ηνωμένου Βασιλείου εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, παραμένουν πολλές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πώς ακριβώς θα συμπεριφερθεί η στερλίνα μεσοπρόθεσμα, είναι κάτι που δεν μπορεί να προβλεφθεί. Η πιθανότητα ύφεσης είναι επίσης μη προβλέψιμη αυτή τη στιγμή, όπως επίσης και οι αλλαγές στη συμπεριφορά των Βρετανών καταναλωτών οι οποίοι μπροστά στις αβεβαιότητες που αντιμετωπίζουν, είναι άγνωστο σε ποιο ποσοστό θα περικόψουν καταναλωτικές δαπάνες. Επομένως αυτή τη στιγμή όλες οι αναλύσεις και οι προβλέψεις πρέπει να αντιμετωπίζονται με τη σχετικότητα που αναλογεί στην περίοδο και στο αχαρτογράφητο τοπίο στο οποίο εισέρχεται το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρωπαϊκή Ένωση.

04 July 2016
Banner