Νίκος Ζωγράφος: Αθέμιτος ανταγωνισμός από τα μεγάλα καταστήματα

04 January 2015

Νίκος Ζωγράφος: Αθέμιτος ανταγωνισμός από τα μεγάλα καταστήματα

Τα Γιαννιτσά έχουν τριάντα κρεοπωλεία και βρίσκονται στο κέντρο μιας κτηνοτροφικής περιοχής. Το σωματείο της πόλης διατηρεί άριστες σχέσεις με τα όμορα σωματεία, αφού τα προβλήματα είναι κοινά και συχνά χρειάζεται να γίνονται κοινές συναντήσεις των συμβουλίων για να τα αντιμετωπίζουν. Ο Νίκος Ζωγράφος μας περιγράφει μερικά από αυτά:

 

Δημοσιεύτηκε στο Meat News,  τ.23, Ιανουάριος 2015

 

- Ποια είναι τα προβλήματα με τα οποία ασχολείται το σωματείο σας;

Το σωματείο πρώτα-πρώτα ασχολείται με την ανάδειξη του παραδοσιακού κρεοπώλη, ως ξεχωριστό κλάδο επιχειρηματιών. Διαφοροποιούμαστε από τις μεγάλες αγορές, παρέχουμε άλλες καλύτερες υπηρεσίες, ποιότητα και σίγουρα προσέχουμε περισσότερο τον καταναλωτή. Δεύτερο κοιτάζουμε να είμαστε ενωμένοι, να φέρουμε κι άλλο κόσμο στο σωματείο, να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε περισσότερα πράγματα.

 

- Είσαστε σε μια μικρή πόλη. Παρόλα αυτά αντιμετωπίζετε τον ανταγωνισμό με τα μεγάλα καταστήματα. Πώς είναι η κατάσταση;

Δυστυχώς υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός από τα μάρκετ. Σε μια πόλη 35 χιλιάδων κατοίκων έχουμε 17 μεγάλα μάρκετ, πέραν των τοπικών μικρότερων καταστημάτων. Μας έχουν πάρει ένα μεγάλο μερίδιο από την «πίτα», γιατί ο κόσμος βρίσκει μαζεμένα όλα τα προϊόντα που θέλει να ψωνίσει.

 

- Όταν λες αθέμιτος ανταγωνισμός, τι εννοείς;

Τη σχέση ποιότητας – τιμής. Πολλές φορές πουλάνε στις τιμές που εμείς αγοράζουμε το ελληνικό κρέας και αυτό νομίζω ότι κανονικά δεν μπορεί να γίνεται. Οι ελεγκτικές αρχές προσπαθούν, αλλά ο μικρός αριθμός ελεγκτών είναι πρόβλημα. Όσες φορές τους έχουμε κάνει καταγγελία για να πάνε να κάνουν έλεγχο, προφασίζονται ότι δεν έχουν άτομα να διαθέσουν.

 

- Τα κρεοπωλεία της περιοχής είναι σύγχρονα, έχουν ενσωματώσει τις νομοθετικές απαιτήσεις;

Κατά 90% τα καταστήματά μας πληρούν τις προϋποθέσεις που απαιτούν οι νόμοι και οι κανονισμοί. Υπάρχει μια ευγενής άμιλλα μεταξύ μας, έχουμε ανεβάσει πολύ το επίπεδο υπηρεσιών προς τους πελάτες μας και τα περισσότερα καταστήματα είναι ανανεωμένα, με όλες τις απαραίτητες ανακαινίσεις, καινούργια ψυγεία, όσοι απασχολούν υπαλλήλους διαθέτουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά. Είμαστε σε θέση να ελεγχθούμε ανά πάσα ώρα.

 

- Ποια είναι η σχέση σας με τους ντόπιους παραγωγούς;

Ο νομός μας είναι κατά βάση κτηνοτροφικός και γι αυτό προσπαθούμε να στηρίξουμε τον Έλληνα κτηνοτρόφο. Εμείς απορροφούμε την ντόπια παραγωγή στο μεγαλύτερο ποσοστό. Όσο αφορά την ποιότητα θα σας πω αυτό που λέω και στους πελάτες μου. Ούτε όλα τα ελληνικά είναι καλά, ούτε όλα τα ξένα σκάρτα. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του, ανάλογα με το τι θέλει να βάλει στο μαγαζί του και το τι θέλει να προσφέρει στους πελάτες του. Υπάρχουν ξένα κρέατα που είναι ανώτερης ποιότητας κι ελληνικά που είναι κάκιστης ποιότητας. Το θέμα είναι να λέμε την αλήθεια στους πελάτες μας. Στο νομό έχουμε τέσσερα σφαγεία, είναι υπερπλήρη, έχουν γίνει πλέον κέντρου εμπορίου κρέατος και έτσι καλύπτονται οι επαγγελματίες στα πάντα.

 

- Η σχέση σας με τις ελεγκτικές αρχές;

Έχουμε άριστες σχέσεις με το τμήμα κτηνιατρικής, οι άνθρωποι κάνουν προσπάθειες να μας βοηθήσουν και ως κλάδο και να διαφυλάξουν τη δημόσια υγεία. Πιστεύουμε ότι είναι σύμμαχοί μας. Αυτό που χρειάζεται είναι να επανδρωθούν οι υπηρεσίες με προσωπικό, ώστε να ελέγχονται περισσότερο οι μεγάλες αγορές, όπου έχουμε την εντύπωση ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο καθαρά όσο φαίνονται.

 

04 January 2015