Λούκα Τσεράνι, Sealed Air: Σπουδαίος ο ρόλος της συσκευασίας στη μείωση των αποβλήτων τροφίμων

26 February 2018

Λούκα Τσεράνι, Sealed Air: Σπουδαίος ο ρόλος της συσκευασίας στη μείωση των αποβλήτων τροφίμων

«Αξίζει να επενδύσεις σε καλύτερη τεχνολογία στη συσκευασία ώστε να αποφύγεις τη σπατάλη τροφίμων» υποστηρίζει ο Λούκα Τσεράνι, που κατέχει στη γνωστή εταιρία Sealed Air τη θέση του Αντιπροέδρου Μάρκετινγκ υπεύθυνου για την περιοχή Ευρώπης, Μ. Ανατολής, Αφρικής.

Ο κ. Τσεράνι βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή μια συνάντηση στελεχών της Sealed Air Νότιας Ευρώπης, και παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό Meat News απαντώντας στις ερωτήσεις μας για το μέλλον και τις τάσεις στη βιομηχανία συσκευασίας, τη συμβολή της στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, τη δέσμευση της Sealed Air στην παροχή καινοτόμων λύσεων, αλλά και για το πώς βλέπει μια παγκόσμια εταιρία όπως η Sealed Air, την ελληνική αγορά.

Ο κ. Τσεράνι πιστεύει ότι «η Ελλάδα έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, όπως και όλες οι μεσογειακές χώρες: μιλώ για τη μεσογειακή διατροφή, που χαίρει μεγάλης εκτίμησης σε όλο τον κόσμο, κι αυτό συνδυάζεται με το γεγονός ότι υπάρχουν εδώ ένας αριθμός σημαντικών εταιριών από το χώρο των τροφίμων, που είναι εξωστρεφείς». Επομένως, όπως λέει ο ίδιος, «η Ελλάδα είναι σημαντική για εμάς, τόσο για την εσωτερική κατανάλωση βεβαίως, όσο και για τις εξαγωγές. Ο Έλληνας πελάτης μας απαιτεί παράταση της φρεσκάδας, προκειμένου να αποφύγει τη σπατάλη τροφίμων, χρειάζεται εμπορικό σήμα, μια ωραία και διαφορετική εικόνα, αφού δεν θέλει να μοιάζει με τον τοπικό ανταγωνιστή του στην Ισπανία ή στη Γερμανία».

Στις ερωτήσεις του Meat News σχετικά με τη συμβολή της συσκευασίας στη μείωση της σπατάλης τροφίμων, ο Λούκα Τσεράνι σημειώνει ότι η συσκευασία έχει σπουδαίο ρόλο και σε αυτό το ζήτημα, ξεκαθαρίζει όμως ότι «πριν συζητήσουμε για την επίδραση του πλαστικού στο περιβάλλον πρέπει να δούμε τα οφέλη που μπορεί να έχει η καλή συσκευασία προκειμένου να αποφύγουμε τη σπατάλη τροφίμων. Διότι η επιβάρυνση από τη σπατάλη τροφίμων είναι πολύ μεγαλύτερη από τη ζημιά που προκαλεί το πλαστικό. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείς το σωστό πλαστικό ή ότι δεν κάνεις ανακύκλωση πλαστικού. Είναι πάντως σίγουρο ότι αν πιστεύουμε πως θα λύσουμε το περιβαλλοντικό πρόβλημα εξαλείφοντας τη συσκευασία ή το πλαστικό είναι απλά μία ουτοπία, δεν είναι δυνατό».

Επιπλέον, η προσπάθεια των επιχειρήσεων για αειφόρες πρακτικές προϋποθέτει επένδυση και όπως λέει ο ίδιος, «Πρέπει να προσπαθήσεις για να πείσεις τους πελάτες σου ή το λιανεμπόριο να επενδύσουν. Κατά τη γνώμη μου είναι μεγάλο προχώρημα η επιδερμική συσκευασία κενού (vacuum skin packaging), αυτό που λέμε Darfresh, γιατί δίνει μεγάλη διάρκεια ζωής στο ράφι, δίνει πολύ ωραία παρουσίαση, εκτίθεται κάθετα, δεν επιτρέπει διαρροές κλπ. Προωθούμε λοιπόν αρκετά αυτά τα συστήματα, που συμβάλλουν στην ελάφρυνση του προβλήματος».

Τέλος, όταν η συζήτηση έρχεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η ερώτηση προκύπτει αυθόρμητα: «Πόσοι μπορεί να αγοράζουν κρέας μέσω του Ίντερνετ;». Εξίσου αυθόρμητα έρχεται και η απάντηση: «Όλο και περισσότεροι. Μιλάμε για διψήφια αύξηση τα τελευταία 3-4 χρόνια. Σκεφτείτε ένα απλό παράδειγμα: Έχω ένα δείπνο με φίλους στο σπίτι απόψε. Μπορώ να το αγοράσω από το Ίντερνετ. Πρώτα απ’ όλα πρέπει να φτάσει εγκαίρως, πρέπει να φτάσει φρέσκο, και φυσικά δεν θέλω να μείνω με ένα σωρό από χαρτιά, πλαστικά κλπ. Συνεπώς το μεγάλο θέμα στην περίπτωση αυτή είναι πώς θα εγγυηθούμε αυτό που λέμε «τελευταίο μίλι». Όταν ο καταναλωτής αγοράζει το κρέας από το σούπερ μάρκετ και το μεταφέρει στο σπίτι, έχει ο ίδιος τον έλεγχο. Όταν όμως του παραδοθεί στο σπίτι από μια εταιρία, δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά. Θα είναι σωστά ψυγμένο; Μήπως έχει χαλάσει; Αν αγοράσω ένα μπουκάλι κρασί και αυγά στην ίδια παραγγελία, μήπως το μπουκάλι σπάσει τα αυγά; Αυτά τα θέματα απασχολούν αρκετά. Επομένως το θέμα είναι πώς θα συνδυαστεί η ανάγκη για ηλεκτρονικό εμπόριο που αυξάνεται, με την απαίτηση για φρεσκάδα και μάλιστα με τρόπο ώστε να αποφευχθεί η υπερβολική συσκευασία. Αυτά είναι μεγάλα ζητήματα που πρέπει να μπορούν να επιλυθούν, και εργαζόμαστε μαζί με τους ανθρώπους της αγοράς για να βρούμε λύσεις. Πάντως η τάση έρχεται. Ίσως εγώ προσωπικά να μην καταναλώνω τόσο πολύ τρόφιμα που έρχονται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά, ξέρετε, εγώ δεν είμαι το μέλλον, είμαι απλώς το παρόν. Και το μέλλον έρχεται...»

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Λούκα Τσεράνι στο τεύχος 57 της έντυπης έκδοσης του περιοδικού Meat News.

26 February 2018
Banner