Ηχηρό «παρών» του MEET THE LAMB στην Ιταλία
Related Articles
Δυναμικά ξεκίνησε η εκτός συνόρων παρουσία της καμπάνιας MEET THE LAMB, αρχής γενομένης από τη διεθνή έκθεση τροφίμων Tuttofood στο Μιλάνο της Ιταλίας. Από τις 8 έως τις 11 Μαΐου η καμπάνια, διατηρώντας το δικό της περίπτερο στην έκθεση, είχε την ευκαιρία να προβάλει στο ιταλικό κοινό το ελληνικό αρνί, σε μια έντονη εξωστρεφή δράση που στηρίζεται και αναδεικνύει τα ιδιαίτερα ποιοτικά και γευστικά χαρακτηριστικά του. To Meat News βρέθηκε εκεί και καταγράφει τα γεγονότα.
Ιδιαίτερη στιγμή στην ελληνική παρουσία, ήταν βέβαια η ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε την Τετάρτη 10 Μαΐου και στην οποία παραβρέθηκαν Ιταλοί έμποροι και αγοραστές σούπερ μάρκετ, αλλά και δημοσιογράφοι που έδειξαν ενδιαφέρον για την ελληνική προσπάθεια.
Εμφανώς ικανοποιημένα από την παρουσία της καμπάνιας, αλλά και την εκδήλωση που οργανώθηκε, δήλωναν τα στελέχη της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος (ΕΔΟΚ) η οποία «τρέχει» το συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. πρόγραμμα MEET THE LAMB. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΔΟΚ, Λευτέρης Γίτσας, μιλώντας στους δημοσιογράφους, «το ενδιαφέρον που είδαμε εδώ είναι μεγάλο και μας ενθαρρύνει. Εμείς από την πλευρά μας θα ασχοληθούμε εντατικά και θα αναλύσουμε περαιτέρω τις παρατηρήσεις που ακούσαμε, αφού ένας από τους στόχους μας ήταν να διαγνώσουμε το τι θέλουν οι έμποροι και τα σούπερ μάρκετ στην Ιταλία προκειμένου να δώσουν ακόμη μεγαλύτερο βάρος στη διακίνηση του ελληνικού αρνιού. Μέχρι σήμερα τα ελληνικά αρνιά εξάγονταν στην Ιταλία με τη μορφή νωπού ολόκληρου σφάγιου. Αυτό που φαίνεται κομβικό σήμερα είναι να τυποποιούμε ανάλογα με τη ζήτηση, και αυτή θα είναι η προσπάθειά μας στο πλαίσιο του προγράμματος MEET THE LAMB».
Οι παρευρισκόμενοι στην εκδήλωση της Τετάρτης, εκτός από τη γνωριμία με την ελληνική καμπάνια, είχαν επίσης την ευκαιρία να δοκιμάσουν το ελληνικό αρνί σε μια ποικιλία γεύσεων (παϊδάκια, σουβλάκι, λουκάνικο, αλλαντικό, κεφτεδάκια) με την επιμέλεια του σεφ Νίκου Φωτιάδη, φεύγοντας τελικά από την εκδήλωση με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Η πρώτη διεθνής παρουσία του προγράμματος MEET THE LAMB έδειξε ότι ανοίγονται νέες δυνατότητες για την ελληνική παραγωγή αλλά και ότι ταυτόχρονα πολλαπλασιάζονται οι προκλήσεις. Σε αυτό το πνεύμα και οι δηλώσεις του κ. Γίτσα προς το meatnews.gr: «Μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε πώς λειτουργούν οι δράσεις και οι εκδηλώσεις αυτές και πώς ωφελούν το σκοπό μας» είπε ο πρόεδρος της ΕΔΟΚ και συνέχισε: «Είχαμε πολλές και ενδιαφέρουσες συζητήσεις με τους Ιταλούς εμπόρους που ασχολούνται με το ελληνικό κρέας. Εξηγήσαμε τι θέλουμε να κάνουμε και ζητήσαμε να μας πουν τι θέλουν να βελτιωθεί από την ελληνική πλευρά. Μέχρι τώρα το ελληνικό αρνί έρχεται στην Ιταλία ανώνυμο. Σκοπός μας είναι να του δώσουμε όνομα και να ανεβάσουμε την προστιθέμενη αξία του. Χρειαζόμαστε επίσης τη δυνατότητα το προϊόν να πηγαίνει κατά περιπτώσεις, τεμαχισμένο και συσκευασμένο. Στη λογική των δράσεών μας είναι και οι προωθητικές ενέργειες σε σούπερ μάρκετ, που θα ακολουθήσουν στην επόμενη φάση. Από την πλευρά μας σκοπεύουμε να οργανώσουμε την παραγωγική βάση ώστε να μπορέσουμε να διεισδύσουμε περισσότερο στην αγορά αυτή. Θέλω να τονίσω ότι όσες δράσεις κάναμε αυτές τις ημέρες στην Tuttofood τις καταφέραμε με τις εισφορές των παραγωγών που έχουν αρχίσει να καταβάλλονται για το σκοπό αυτό, από τον οποίο έχουν να ωφεληθούν όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας του κρέατος».
Σημειώνεται ότι η Ιταλία είναι μία από τις δύο ευρωπαϊκές αγορές που στοχεύει η καμπάνια MEET THE LAMB (η άλλη είναι η Ισπανία), οι οποίες μαζί με την εσωτερική ελληνική αγορά θα αποτελέσουν τα πεδία στα οποία θα εξελιχθούν από φέτος και για μια τριετία οι ενέργειες προβολής και προώθησης πρόβειου κρέατος.
Υπενθυμίζουμε ότι την υλοποίηση των δράσεων προώθησης του ελληνικού αρνιού μέσω του Προγράμματος «MEET THE LAMB» έχει αναλάβει ύστερα από ανοιχτό διαγωνισμό, η Sopexa Ελλάδας, η οποία οργάνωσε με επιτυχία και τις δράσεις στο Μιλάνο και τώρα ετοιμάζει, σε συνεργασία με την ΕΔΟΚ, τα επόμενα βήματα της καμπάνιας.