Γρηγόρης Κονταξής: Παλεύουμε με όλες τις δυνάμεις, γιατί θέλουμε να κρατηθούμε στην αγορά

10 May 2015

Μετά από ένα διάστημα αδράνειας, το Σωματείο Κρεοπωλών Ιωαννίνων βρίσκεται και πάλι στην ενεργό δράση. Η διοίκηση που προέκυψε από τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν στις 10 Δεκεμβρίου 2014 έχει βαλθεί να καλύψει το κενό ενημέρωσης και δραστηριοποίησης του κλάδου. Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι τη μέρα που μιλήσαμε με τον πρόεδρο του Σωματείου Γρηγόρη Κονταξή βρισκόταν σε εξέλιξη σεμινάριο με τον ΕΦΕΤ.

KONTAXIS

 

 

-Το σωματείο σας καλύπτει ένα μεγάλο νομό, όπως είναι τα Γιάννενα. Ποια είναι τα ιδιαίτερα ζητήματα που απασχολούν τους κρεοπώλες της περιοχής;

Δεχόμαστε μεγάλο πόλεμο από τα σούπερ μάρκετ σε τιμές και προσφορές και όχι μόνο. Τώρα έχουν μπει στη λιανική πώληση με καταστήματα και ορισμένα εργαστήρια κρέατος και τεμαχισμού, που με την ίδια τιμή που χρεώνουν στον κρεοπώλη, πωλούν και λιανικά. Όπως καταλαβαίνετε, εμείς δεν μπορούμε να τους ανταγωνιστούμε.

 

- Η περιοχή σας είναι κτηνοτροφική. Ποια είναι η σχέση σας με τους παραγωγούς; Τι ποσοστό καλύπτει η εγχώρια παραγωγή στο σύνολο των προϊόντων που πουλάτε;

Η σχέση που έχουμε με τους παραγωγούς είναι άριστη. Βρισκόμαστε όλο το χρόνο σε επαφή μαζί τους. Οι χοιροτροφικές μονάδες της περιοχής, τα βουστάσια και οι στάβλοι με τα αμνοερίφια καλύπτουν όλα τα κρεοπωλεία, που πωλούν ελληνικά κρέατα πάνω από 80%, ακόμη και όταν την περίοδο του Πάσχα ένα μεγάλο μέρος των αμνοεριφίων δίνεται στην αγορά της Αθήνας και ένα άλλο εξάγεται στην Ιταλία.

 

- Τα καταστήματα των επαγγελματιών σε ποια κατάσταση βρίσκονται; Υπάρχουν κινήσεις για εκσυγχρονισμό;

Τα καταστήματα των κρεοπωλών μπορώ να πω ότι βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο. Τα περισσότερα κρεοπωλεία είναι καινούργια κτίρια με συγκεκριμένες δομές, προσαρμοσμένα στα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των υγειονομικών αρχών. Τώρα όσο αφορά τον εκσυγχρονισμό, τη στιγμή που δεν υπάρχουν προγράμματα χρηματοδότησης προσπαθεί ο καθένας, όσο του επιτρέπει η οικονομική του κατάσταση, να κάνει για το κατάστημα του ότι μπορεί καλύτερο. Και πιστέψτε με, το παλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις, γιατί θέλουμε να κρατηθούμε στην αγορά.

 

- Ποια είναι η σχέση σας με τις τοπικές αρμόδιες υπηρεσίες;

Οι υπηρεσίες που σχετίζονται με το αντικείμενό μας είναι από την πρώτη στιγμή δίπλα μας, μας λένε τι ακριβώς θέλουν από εμάς, μας συμβουλεύουν πώς να γίνουμε καλύτεροι, ανταγωνιστικοί και πώς πρέπει να συμμορφωνόμαστε με τις καινούργιες διατάξεις που βγαίνουν κάθε φορά.

 

- Ποιες πρωτοβουλίες λαμβάνει το σωματείο για το επόμενο διάστημα;

Από την στιγμή που αναλάβαμε, καταφέραμε ύστερα από πολλές προσπάθειες και πετύχαμε χαμηλότερες τιμές σε προϊόντα συσκευασίας, είδη καθαρισμού, πήραμε καινούργιες τιμές στα προϊόντα του κοτόπουλου. Στόχος μας να μειώσουμε το κόστος μας και να γίνουμε ανταγωνιστικοί. Ακόμα τυπώσαμε τον οδηγό υγιεινής και τον δώσαμε σε όσα κρεοπωλεία δεν τον είχαν. Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε στην παρακολούθηση σεμιναρίου 50 ωρών για την υγιεινή των τροφίμων σε συνεργασία με τον ΕΦΕΤ.

10 May 2015
Banner
Banner