Γιώργος Τσίπρας: «Σημαντικές προοπτικές για τα ελληνικά αλλαντικά στις διεθνείς αγορές»

19 July 2017

Γιώργος Τσίπρας: «Σημαντικές προοπτικές για τα ελληνικά αλλαντικά στις διεθνείς αγορές»

Οι ελληνικές εξαγωγές κρέατος είναι στο επίκεντρο του τεύχους Ιουλίου του Meat News που κυκλοφορεί. Με τεκμηριωμένη ανάλυση, πίνακες και στοιχεία, το περιοδικό ρίχνει φως στην ανάγκη εξωστρέφειας ενός κλάδου που πολύ λίγα έχει κάνει προς αυτή την κατεύθυνση μέχρι σήμερα. Δυνατό σημείο του αφιερώματος όμως (εκτός από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Meat News) είναι και η συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Υπ. Εξωτερικών, Γιώργος Τσίπρας.

Αφορμή για να μιλήσουμε με τον κ. Τσίπρα, ήταν μια δήλωσή του από το Πεκίνο στα μέσα Μαΐου, ότι ανοίγει ο δρόμος για εξαγωγές αλλαντικών από ελληνικό χοιρινό κρέας στην Κίνα, αφού οι Αρχές αυτής της χώρας θα έρθουν να επιθεωρήσουν ελληνικές παραγωγικές μονάδες και στο βαθμό που όλα πάνε καλά, ξεκινούν οι εξαγωγές. Τον αναζητήσαμε όμως όχι μόνο για να μας δώσει λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά και για να μάθουμε τι σχεδιάζουν στο Υπουργείο Εξωτερικών για τον τομέα της οικονομικής διπλωματίας που σχετίζεται με τις εξαγωγές μας.

Στη συνέντευξή του ο κ. Τσίπρας περιγράφει τις προϋποθέσεις προκειμένου να γίνει πράξη και να είναι αποδοτικός ο προσανατολισμός στις ανάγκες της διεθνούς αγοράς. Μιλά παράλληλα για τις προοπτικές του κλάδου κρέατος σε αγορές όπως η Κίνα, το Ισραήλ και οι αραβικές χώρες, αλλά και για το τι πρέπει να προσέξει όποιος επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί σε αυτές.

«Υπάρχει πεδίο», λέει ο κ. Τσίπρας, εξηγώντας ότι: «σε όλες τις επαφές μας βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες λόγω των πολλών ποιοτικών και καινοτόμων προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα και θα μπορούσαν να καταλάβουν μερίδια αγοράς σε άλλες χώρες. Βέβαια, χρειάζεται να υπάρξει προσανατολισμός στα προϊόντα εκείνα που έχουν μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, τα ελληνικά αλλαντικά και το αρνί είναι μεταξύ αυτών».

Ο ίδιος μιλά επίσης για την ανάγκη πολύ περισσότερων συνεργειών «εντός του Δημοσίου, ανάμεσα στο Δημόσιο και σε ιδιωτικούς φορείς, τους θεσμικούς φορείς των ιδιωτών, εξαγωγείς, Επιμελητήρια και επιχειρήσεις, έτσι ώστε να υπάρξει καλύτερη οργάνωση και μεγαλύτερος συντονισμός στην αναζήτηση νέων αγορών και στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων».

Διαβάστε ολόκληρη την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Γ.Γ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων στο τεύχος Ιουλίου του Meat News.

19 July 2017
Banner