Ενημερωτική καμπάνια για την αποτροπή της χρήσης ονομασιών κρέατος σε φυτικά υποκατάστατα

07 October 2020

Ενημερωτική καμπάνια για την αποτροπή της χρήσης ονομασιών κρέατος σε φυτικά υποκατάστατα

Συνεχίζεται η διαμάχη για τις ονομασίες κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων τις οποίες χρησιμοποιούν οι φυτικές απομιμήσεις, και όπως έχετε διαβάσει στο meatnews.gr ο ευρωπαϊκός κλάδος του κρέατος έχει σε κόκκινο συναγερμό. Στόχος, να προστατεύσει τις ονομασίες προϊόντων κρέατος και να αποτρέψει την τάση των φυτικών υποκατάστατων κρέατος να χρησιμοποιούν ονομασίες όπως μπριζόλα, λουκάνικο κλπ.

Όπως λένε οι φορείς του ευρωπαϊκού κλάδου κρέατος, το πράγμα είναι περίπλοκο. Εάν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφασίσει τον ερχόμενο μήνα να εκμεταλλευθεί τα «παραθυράκια» που υπάρχουν και να εγκρίνει την ύπαρξη «βίγκαν λουκάνικων» ή «βίγκαν μπέργκερ», θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας πλήττοντας μακροπρόθεσμα τους καταναλωτές και τους κτηνοτρόφους.

Προκειμένου να αποτρέψουν την πιθανότητα αυτή, οι φορείς της κτηνοτροφίας ξεκινούν πανευρωπαϊκή εκστρατεία ενημέρωσης με τίτλο Ceci n'est pas un steak (Αυτό δεν είναι μπριζόλα).

Σημειώνεται ότι την καμπάνια υποστηρίζουν από κοινού οι πανευρωπαϊκοί φορείς: CLITRAVI (Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος), EFFAB (Ευρωπαϊκό Φόρουμ Κτηνοτρόφων), AVEC (Ένωση Μεταποιητών και Εμπόρων Πουλερικών), Copa & Cogeca (Ευρωπαίοι Αγρότες και Αγροτικοί Συνεταιρισμοί), IBC (Διεθνής Συνομοσπονδία Κρεοπωλών), UECBV (Ευρωπαϊκή Ένωση Εμπορίου Κρέατος και Ζώντων Ζώων).

Η εκστρατεία επιδιώκει να θέσει θεμελιώδη ερωτήματα σχετικά με την ενημέρωση του καταναλωτή, την πολιτιστική διατροφική κληρονομιά και τη δύναμη του σύγχρονου μάρκετινγκ. Στις βασικές αρχές και αξίες που συγκροτούν την καμπάνια περιλαμβάνεται η υπενθύμιση ότι οι Ευρωπαίοι αγρότες θέλουν να παράγουν και φυτικά και ζωικά προϊόντα, και δεν αντιτίθενται στην παραγωγή φυτικών πρωτεϊνών για βίγκαν προϊόντα. Ωστόσο, σημειώνεται ότι οι φυτικές απομιμήσεις που αντιγράφουν ονομασίες και χαρακτηριστικά προϊόντων κρέατος και γαλακτοκομικών, πρέπει να αναπτύξουν τη δική τους προσέγγιση. Επίσης ότι ο τομέας φυτικών υποκατάστατων κρέατος πρέπει να εντείνει τη δημιουργική της προσπάθεια, οι επιχειρήσεις να εργαστούν πάνω σε νέες έννοιες μάρκετινγκ, να κερδίσουν την αναγνώριση του καταναλωτή με το δικό τους αφήγημα και να επιλύσουν ένα θεμελιώδες παράδοξο: μια βιομηχανία που προσπαθεί να γίνει mainstream δεν έχει ανάγκη να χτίσει τη φήμη της επάνω σε υπάρχοντα προϊόντα και σε αντιπαράθεση μαζί τους!

07 October 2020
Banner