Εμμ. Δομαζάκης: Βασικός στόχος του ΣΕΒΕΚ η υποστήριξη των επιχειρήσεων

19 July 2018

Εμμ. Δομαζάκης: Βασικός στόχος του ΣΕΒΕΚ η υποστήριξη των επιχειρήσεων

Μια εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη του νέου προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος, Εμμανουήλ Δομαζάκη, προέδρου της εταιρείας CRETA FARMS ΑΒΕΕ, δημοσίευσε το περιοδικό Meta News στο τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου που κυκλοφορεί.

Ο νέος πρόεδρος του ΣΕΒΕΚ παρουσιάζει τα θέματα με τα οποία ασοχλείται ο Σύνδεσμος και στέκεται ιδιαίτερα στις ενέργεις που έχει ξεκινήσει για την κατοχύρωση του Γύρου, αλλά και για το πρόγραμμα προώθησης EU- MEAT.

Μεταξύ άλλων ο κ. Δομαζάκης τόνισε:

Ο ΣΕΒΕΚ, με γνώμονα την προστασία του Γύρου, έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασία για την κατοχύρωσή του ως Εγγυημένου Παραδοσιακού Ιδιότυπου Προϊόντος / ΕΠΙΠ, παρασκευασμένο σύμφωνα με τον ελληνικό παραδοσιακό τρόπο και τις ειδικές προδιαγραφές παρασκευής του.

Οι ενέργειες αυτές εντάσσονται σε μια εγρήγορση για την προστασία της ελληνικής κουζίνας και του μεσογειακού διατροφικού μοντέλου όχι μόνο για εμπορικούς λόγους, αλλά και για την συγκρότηση μίας ελάχιστης οδηγίας – προδιαγραφής που θα έχει ως στόχο την προστασία της ταυτότητας και της ποιότητας του προϊόντος.

Θεωρούμε ότι μία τέτοια κατοχύρωση θα συμβάλλει στην περαιτέρω διείσδυση των προϊόντων αυτών σε παραδοσιακές αλλά και σε νέες αγορές του εξωτερικού.

Η κατοχύρωση όμως δυστυχώς, αποτελεί μία μακρόχρονη διαδικασία λόγω των διάφορων σταδίων που περιλαμβάνει, διαδικασία η οποία δυσκολεύει κάπως περισσότερο, δεδομένου ότι είναι η πρώτη φορά που κατατίθεται στη χώρα μας φάκελος καταχώρησης προϊόντος ως ΕΠΙΠ.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι σε Ευρωπαϊκό επίπεδο καταφέραμε να συμπεριλάβουμε στον Καν. 1333/2008, τα προϊόντα gyros, souvlaki, soutzoukaki και bifteki ως αναφορές γραμμένα και ονοματισμένα με λατινικούς όρους, κάτι το οποίο αποτελεί την αρχή για την αναγνώρισή τους ως διαφοροποιημένα προϊόντα με ειδική προέλευση. Έτσι τα προϊόντα αυτά χαρακτηρίσθηκαν ως παρασκευάσματα κρέατος και απαγορεύεται η χρήση προσθέτων (ενισχυτικά γεύσης, φωσφορικά, χρωστικές κλπ.).

Επιπλέον, περιγράφεται με μεγάλη ακρίβεια ο τρόπος παραγωγής και έψησής τους, ώστε να μην είναι δυνατόν να μπορούν προϊόντα από κομμένο κρέας και ένα ελαφρύ μπαχάρωμα να ονομάζονται «Γύρος».

Όσον αφορά τα προγράμματα προώθησης, ο ΣΕΒΕΚ, στο πλαίσιο του  Κανονισμού 1144/2014 για την προώθηση αγροτικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά ή/και σε τρίτες χώρες, υπέβαλε πρόσφατα στην Ε.Ε. πρόταση Προγράμματος δράσεων ενημέρωσης και προώθησης ΜΕΤΑΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ,  ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΧΟΙΡΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ, στην Ελλάδα και Γερμανία, τριετούς διάρκειας, με τον διακριτικό τίτλο «EU – MEAT».

Το τριετές Πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού ενός εκατομμυρίου ευρώ, περιλαμβάνει στοχευόμενες δράσεις ενημέρωσης, προβολής και προώθησης καθώς και εκπαίδευση ειδικών κοινών, η δε ιδία συμμετοχή του θα καλυφθεί από έκτακτες συνδρομές των επιχειρήσεων – μελών του Συνδέσμου που θα υποστηρίξουν την διεύρυνση της υφιστάμενης τοποθέτησης των ποιοτικών τους προϊόντων στις εν λόγω αγορές. 

Στα προϊόντα που θα προβληθούν περιλαμβάνονται τα ωμά προϊόντα από κρέας, καθώς και εκείνα που έχουν υποστεί μερική θερμική επεξεργασία, όπως τα παναρισμένα και μαριναρισμένα (σουβλάκια, ο γύρος, τα μπιφτέκια, το ρολό, τα παναρισμένα σνίτσελ, τα «νάγκετς» και άλλα συναφή προϊόντα).

Αναμένουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει τις προτάσεις και θα αποφασίσει  ποια προγράμματα θα γίνουν αποδεκτά, μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο.

19 July 2018
Banner
Banner