ΕΔΟΚ: Ποιοτικό αρνί και κατσίκι στο παραδοσιακό κρεοπωλείο

25 April 2016

ΕΔΟΚ: Ποιοτικό αρνί και κατσίκι στο παραδοσιακό κρεοπωλείο

Με ανακοίνωση που εξέδωσε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος συμβουλεύει τον Έλληνα καταναλωτή να αναζητήσει για το πασχαλινό τραπέζι το ποιοτικό αρνί και κατσίκι στο παραδοσιακό κρεοπωλείο της γειτονιάς του.

Η ανακοίνωση:

Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) έχοντας ως στόχους, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς και την προώθηση του κρέατος, φροντίζει να έχει ο Έλληνας το Πάσχα το αρνί και το κατσίκι του, όπως άλλωστε και κάθε είδος κρέατος για όλο το χρόνο.
Η οικονομική κρίση όμως σε συνδυασμό με την εποχικότητα που χαρακτηρίζει την παραγωγή και την κατανάλωση των αρνιών και κατσικιών, δημιουργούν στην αγορά ιδιαίτερες συνθήκες που απαιτούν προσοχή και περίσκεψη από τους καταναλωτές.
Στην αγορά του Πάσχα κυριαρχούν δυο φαινόμενα που πλήττουν ταυτόχρονα τον παραγωγό και τον καταναλωτή ενώ καταστρέφουν και τον υγιή ανταγωνισμό:
α) οι παραπλανητικές εμπορικές τακτικές των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων και β) οι Ελληνοποιήσεις των εισαγόμενων αιγοπροβάτων και σφάγιων.
Όπως κάθε χρόνο τα σούπερ-μάρκετ εισέρχονται στην αγορά του Πάσχα νωρίς και ιδιαίτερα επιθετικά, κάνοντας προσφορές ελκυστικές για τον καταναλωτή, που δημιουργούνται σκόπιμα για να λειτουργούν ως κράχτες αγοράς και άλλων προϊόντων.
Με την τακτική αυτή, ανοίγει ένας πόλεμος μεταξύ των σούπερ-μάρκετ, ποιος θα δώσει τη χαμηλότερη προσφορά στο παραδοσιακό πασχαλινό αρνί και κατσίκι. Η κατάσταση αυτή, που φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού, φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, καθώς βγαίνουν διαφημιστικά με αιγοπρόβειο κρέας πολύ κάτω από το κόστος χονδρικής.
Όταν όμως πρόκειται για τις προσφορές των σούπερ-μάρκετ στην πολύ σημαντική εποχική αγορά του Πάσχα, έχει σημασία να εξετάζει ο καταναλωτής τη διάρκεια της προσφοράς, αν θα προλάβει δηλαδή πηγαίνοντας να βρει ακόμη να διατίθενται τα προσφερόμενα προϊόντα ή θα έχουν σύντομα εξαντληθεί, αλλά και την πραγματική συνολική δαπάνη, αν δηλαδή θα επιτρέπεται η αγορά μικρών ποσοτήτων. Είναι σημαντικό επίσης να γνωρίζει ο καταναλωτής την ημερομηνία σφαγής επειδή είναι δυνατόν, να έχουν σφαγεί τα αμνοερίφια ένα ή δύο μήνες νωρίτερα και αφού διατηρήθηκαν σε συνθήκες κενού αέρος να προσφέρονται σήμερα στην αγορά ως νωπά.
Η ΕΔΟΚ και οι παραδοσιακοί κρεοπώλες μέλη της, ως υπεύθυνος φορέας υποδεικνύει επίσης πως υπάρχει κράτος, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί που πρέπει να επισκεφτούν τα σούπερ-μάρκετ, να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα του κρέατος, δηλαδή την προέλευση και την ποιότητά του και να ανακοινώσουν επίσημα και έγκαιρα στον Έλληνα καταναλωτή τα αποτελέσματα των ελέγχων τους.
Το πρόβλημα των ελληνοποιήσεων υπάρχει πάντα και μάλιστα εντείνεται αυτή την εποχή, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν τους απαιτούμενους ελέγχους τόσο ως προς την ένταση αλλά και ως προς την διάρκεια, ώστε να είναι αποτελεσματικοί. Οι Ελληνοποιήσεις όμως έχουν πολύ μεγάλο μερίδιο στην επικείμενη καταστροφή της εντόπιας κτηνοτροφίας ενώ ταυτόχρονα καταστρέφουν και τον υγιή ανταγωνισμό καθώς εκμεταλλεύονται την προτίμηση του καταναλωτή στα Ελληνικά προϊόντα. Σχετικό σημαντικό πρόβλημα είναι και οι παράνομες σφαγές εκτός σφαγείων, που εντείνονται αυτές τις ημέρες αλλά διατίθενται ως επί το πλείστον ιδιωτικά καθώς είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο να διατεθούν μέσω των κρεοπωλείων.
Για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων σε μόνιμη βάση και όχι μόνον κατά την εποχή του Πάσχα, η ΕΔΟΚ προχωρά στον σχεδιασμό ενός συστήματος καταγραφής των σφαγών και της ιχνηλασιμότητας του κρέατος σε συνδυασμό με την δημιουργία κανονισμού για την χορήγηση του Ελληνικού σήματος στο εντόπιο ποιοτικό κρέας.
Η δημιουργία όμως των συστημάτων αυτών, καθυστερεί από την απαράδεκτη κωλυσιεργία του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ στο αίτημα που έχει υποβάλλει επισήμως η ΕΔΟΚ ήδη από τον Ιούλιο του 2015. Πρόκειται για την χορήγηση στην ΕΔΟΚ των στοιχείων των σφαγών που καταχωρούνται στο ΑΡΤΕΜΙΣ, όπως προβλέπει η αναγνωρισμένη από το ΥΠΑΑΤ δεσμευτική διεπαγγελματική συμφωνία των παραγωγών, που περιλαμβάνει και τους πόρους για την ανάπτυξη και την αποτελεσματική παρακολούθηση της εφαρμογής τους.
Όσον αφορά στο θέμα των επιθετικών προσφορών των σούπερ-μάρκετ, η ΕΔΟΚ θα εξετάσει με κάθε τρόπο κατά πόσον εφαρμόζονται οι όροι της υγιούς αγοράς. Πώς είναι δυνατόν να λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός όταν κάθε υποκατάστημα σούπερ-μάρκετ έχει στην πράξη δεσπόζουσα θέση στην τοπική αγορά και στα γύρω του παραδοσιακά κρεοπωλεία και επομένως οι ενέργειές του και οι προσφορές του δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στην προσέλκυση των πελατών από τους παραδοσιακούς κρεοπώλες;
Το ίδιο ισχύσει αν λάβουμε υπόψη και το πλήθος των υποκαταστημάτων που διαθέτει κάθε μεγάλο σούπερ-μάρκετ ανά την Ελλάδα και συνεπώς τη συγκεντρωμένη οικονομική δύναμη που διοχετεύει σε κάθε ένα από αυτά στην τοπική αγορά, δηλαδή αγοράζοντας κεντρικά σε πολύ χαμηλές τιμές αλλά πουλώντας με υπερ-προσφορές περιφερειακά.
Η ΕΔΟΚ συμβουλεύει τον Έλληνα καταναλωτή να έχει εμπιστοσύνη στους πραγματικούς επαγγελματίες που είναι οι Παραδοσιακοί Κρεοπώλες και δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους αυτές τις ημέρες. Οι καταναλωτές αγοράζοντας από το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους θα έχουν προσωπική εξυπηρέτηση για να προμηθευτούν αυτό που ανταποκρίνεται στον οικονομικό προγραμματισμό και στις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους.
Είναι σημαντικό επίσης όμως να γνωρίζουν οι Έλληνες πως ταυτόχρονα συμβάλλουν ώστε ο Παραδοσιακός Κρεοπώλης της γειτονιάς τους να είναι πάντα εκεί και όλες τις υπόλοιπες μέρες του έτους για την προσωπική εξυπηρέτησή τους ώστε να διατηρείται η μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης που έχει δημιουργηθεί μεταξύ τους.

25 April 2016
Banner
Banner