Christophe Vasseur: Αρχίζουμε ένα μεγάλο ταξίδι στην Ελλάδα

04 April 2015

Με ετήσια έσοδα πάνω από 10 δισ. ευρώ, με ένα «χαρτοφυλάκιο» που αριθμεί περίπου 40 διαφορετικές μάρκες και προϊόντα, με 58 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, με 22 διεθνή εμπορικά γραφεία που εξυπηρετούν πελάτες σε περισσότερες από 110 χώρες, αλλά και με περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους συνολικά, η BRF απέχει πολύ από τα μεγέθη με τα οποία έχουμε μάθει να μιλάμε στην Ελλάδα.

Τι εστί όμως BRF; Είναι η εταιρεία που προήλθε από τη συγχώνευση δύο Βραζιλιάνων γιγάντων της βιομηχανίας τροφίμων: της Perdigao και της Sadia. Είναι μια παγκόσμια εταιρεία τροφίμων, η 7η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον πλανήτη, και υπεύθυνη για το 20% του παγκόσμιου εμπορίου κρέατος πουλερικών.

Ο Κριστόφ Βασέρ, ο περιφερειακός γενικός διευθυντής Δυτικής και Νότιας Ευρώπης της BRF, βρέθηκε στην Ελλάδα τον προηγούμενο μήνα, στη διάρκεια της έκθεσης Food Expo. Τον συναντήσαμε στο περίπτερο της Papageorgiou Food Service (PFS). H PFS, μια από τις επτά ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ελλάδα, η οποία κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο HORECA στην ελληνική αγορά, είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των προϊόντων του βραζιλιάνου γίγαντα στη χώρα μας και στο εξής θα είναι και ο διανομέας μιας νέας ιδέας προϊόντος και συσκευασίας της BRF. Μιλάμε για την παγκόσμια μάρκα Sadia και για το CUBOX, μια καινοτομία που το επιτελείο της BRF την προετοιμάζει εδώ και ένα χρόνο και τώρα τη λανσάρουν ταυτόχρονα σε Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα. Η επίσημη πρώτη του CUBOX στην Ελλάδα έγινε τις ημέρες της Food Expo και με την αφορμή αυτή είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Κριστόφ Βασέρ, όχι μόνο για το νέο αυτό concept, αλλά και για θέματα που έχουν να κάνουν με τις συνολικές δραστηριότητες της BRF, τη στρατηγική της και τις βλέψεις της στην Ελλάδα.

Ο ίδιος έχει έρθει πολλές φορές στη χώρα μας για επαγγελματικούς λόγους, καθώς όπως λέει: «Οι περισσότεροι μεγάλοι επεξεργαστές κρέατος στην Ελλάδα είναι πελάτες μας. Γι’ αυτό έχω έρθει πολλές φορές εδώ, μου αρέσει πολύ η χώρα και νομίζω ότι μπορείτε να προσφέρετε πολλά, ακόμη και από την άποψη της γαστρονομίας. Αγαπώ το φαγητό. Το φαγητό δεν είναι μόνο να τρως. Το φαγητό είναι κάτι που φέρνει πολλά περισσότερα στην κοινωνία: μοιράζεσαι, δημιουργείς. Και νομίζω ότι εσείς οι Έλληνες έχετε πολλά να προσφέρετε στον κόσμο».

 

Συνέντευξη στον Χρήστο Πραμαντιώτη

Δημοσιεύτηκε στο Meat News, τ.26, Απρίλιος 2015

VASSEUR_low

Meat News: Απ’ ό,τι ξέρουμε, η BRF είναι ένας γίγαντας στα τρόφιμα.

Christophe Vasseur: Η BRF είναι σήμερα η έβδομη μεγαλύτερη εταιρία τροφίμων στον κόσμο με όρους κεφαλαιοποίησης. Έτσι, βρίσκεται στην πρώτη θέση μαζί με τη Nestlè, την Kellogs, τη Heinz, την Danone… αυτό είναι το πραγματικό περιβάλλον της BRF. Ως εκ τούτου, όταν έχεις αυτή τη θέση στην αγορά, έχεις τεράστια ευθύνη. Με αυτή την έννοια, ένα από τα ζητήματα «κλειδιά» για μας σήμερα είναι η βιωσιμότητα. Είμαστε πολύ προσεκτικοί με τη συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον και κάνουμε πολλές δράσεις σε αυτή την κατεύθυνση. Το άλλο βασικό ζήτημα είναι η καινοτομία, το να φέρνουμε την καινοτομία στα τρόφιμα και να την προσαρμόζουμε στις ανάγκες των καταναλωτών. Το τρίτο είναι να είμαστε προσιτοί. Να εξασφαλίζουμε ότι δουλεύουμε στη σωστή κατεύθυνση και ότι χρησιμοποιούμε την ανταγωνιστικότητά μας με το σωστό τρόπο ώστε να καθιστούμε το προϊόν μας προσιτό στην αγορά.

 

Meat News: Μιλήστε μας για την ευρωπαϊκή δραστηριότητα της BRF.

Christophe Vasseur: Το 100% της ευρωπαϊκής μας δραστηριότητας αφορά το κρέας και ειδικότερα τα πουλερικά. Ο ευρωπαϊκός μας τζίρος είναι γύρω στα 815 εκατομμύρια ευρώ και όλα αυτά από το κρέας, κυρίως κοτόπουλο και γαλοπούλα.

Πρέπει να σας πω ότι ιστορικά η δραστηριότητά μας είναι να διαθέτουμε πρώτη ύλη στη μεταποιητική βιομηχανία, σε όλες τις τοπικές επιχειρήσεις επεξεργασίας τροφίμων. Έχουμε βέβαια πολλά εργοστάσια επεξεργασίας στη Βραζιλία, κι έχουμε επίσης μία μονάδα επεξεργασίας στην Ολλανδία και μία στην Αγγλία για την ευρωπαϊκή αγορά. Όμως ιστορικά, πάνω από το 80% της δραστηριότητάς μας είναι να τροφοδοτούμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος με πρώτη ύλη.

Παράλληλα, παρέχουμε τελικά προϊόντα για τον καταναλωτή. Ειδικά στην Ελλάδα –αυτός είναι και ο λόγος της παρουσίας μας σε αυτή την έκθεση– στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε τη μάρκα Sadia, τη Νο1 μάρκα της εταιρείας μας. Και να παρουσιάσουμε επίσης μία ακόμη καινοτομία. Την αναπτύξαμε για περισσότερο από ένα χρόνο πριν την λανσάρουμε: αυτή η ιδέα είναι το CUBOX. Πρόκειται για καινοτομία τόσο στη συσκευασία όσο και στο προϊόν. Ταυτόχρονα με την Ελλάδα το λανσάρουμε και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες: Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία. Είναι μία σειρά έτοιμων προϊόντων πουλερικών με τρία τμήματα: σνακ, πλήρεις μερίδες, και μαγειρεμένα προϊόντα έτοιμα για χρήση σε σαλάτες, σάντουιτς κ.λπ.

Στην Ελλάδα, αποφασίσαμε να διανείμουμε αυτό το concept μέσω της PFS. Προηγήθηκε πολύμηνη ενδελεχής έρευνα της ελληνικής αγοράς κατά την οποία είχαμε σε κάθε μας βήμα αρωγό τη Menorka Ltd, μία από τις σημαντικότερες εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας τροφίμων στην Ελλάδα. Ο βασικός λόγος για τον οποίο επιλέξαμε την PFS είναι γιατί πιστεύουμε ότι μόνο μια εταιρεία του δικού της μεγέθους, η οποία βρίσκεται 25 έτη στο πλευρό του επαγγελματία της εστίασης, διαθέτει υψηλού επιπέδου υποδομές και την εμπιστεύονται περισσότεροι από 2.000 συνεργάτες σε ολόκληρη την Ελλάδα, μπορεί και πρέπει να είναι ο συνεργάτης με τον οποίο θα αναπτύξουμε με επιτυχία και θα εδραιώσουμε την παρουσία μας στην ελληνική αγορά.

 

Meat News: Καταλαβαίνω ότι ο βασικός κλάδος δραστηριότητάς σας είναι ο κλάδος HORECA (Hotels, Restaurants, Catering). Τα σουπερμάρκετ δεν σας ενδιαφέρουν;

Christophe Vasseur: Αυτή τη στιγμή τα σουπερμάρκετ δεν είναι στόχος μας.

 

Meat News: Μπορώ να ρωτήσω γιατί;

Christophe Vasseur: Διότι αν μπούμε στα σουπερμάρκετ θα πρέπει να το κάνουμε με καινοτομία και με τον κατάλληλο τρόπο. Κοιτάξτε, αρχικά ασχοληθήκαμε μόνο με πρώτη ύλη για τη βιομηχανία, και σήμερα δραστηριοποιούμαστε και στο food service. Θεωρώ πως έχουμε μία πραγματικά πολύ διαφοροποιημένη λογική για το τι ταιριάζει στην αγορά τροφίμων, θέλουμε να το κάνουμε σωστά και μόλις ολοκληρώσουμε τα βήματα που έχουμε κάνει, θα μπούμε και στα σουπερμάρκετ.

Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα μπούμε στα σουπερμάρκετ σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, γιατί γνωρίζουμε ότι σε πολλές χώρες υπάρχει η πίεση από τις ιδιωτικές ετικέτες, τις μάρκες των σουπερμάρκετ. Υπάρχουν πολλές αγορές οι οποίες είναι ήδη ώριμες από την άποψη του ανταγωνισμού και δεν είναι στόχος μας να γίνουμε ένας ακόμη παίκτης στην αγορά. Τα σουπερμάρκετ θα είναι το επόμενο βήμα μας, σίγουρα όχι αυτή τη χρονιά, ίσως την επόμενη.

Πρέπει παρόλα αυτά να σας πω ότι έχουμε ήδη μια ισχυρή θέση στα σουπερμάρκετ ορισμένων χωρών, π.χ. στην Ιταλία, αλλά στην Ελλάδα έχουμε μηδενική παρουσία στα σουπερμάρκετ.

 

Meat News: Γνωρίζετε ασφαλώς ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση. Αισθάνεται ασφαλής η BRF να κάνει δουλειές στην Ελλάδα;

Christophe Vasseur: Είναι σαφές ότι η ελληνική αγορά αντιμετωπίζει δυσκολίες αυτή τη στιγμή. Η BRF αντιπροσωπεύει το 20% του παγκόσμιου εμπορίου πουλερικών. Σφάζουμε, για παράδειγμα, 7 εκατομμύρια κοτόπουλα τη μέρα. Αλλά είμαστε επίσης πολύ δυνατοί και στο χοιρινό. Όταν έχεις αυτό το μέγεθος, έχεις την ευθύνη να είσαι παρών σε κάθε αγορά. Δεν μπορείς να μην είσαι παρών στην Ελλάδα επειδή η χώρα και ο πληθυσμός της βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση. Πρέπει να είμαστε παρόντες σε κάθε χώρα. Πρέπει να φέρουμε τα προϊόντα και την ανταγωνιστικότητά μας παντού, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Η ελληνική αγορά πράγματι αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά είναι μία αγορά στην οποία υπάρχει ακόμη χώρος για μια δυνατή αξιόπιστη μάρκα κρέατος. Η Ελλάδα δεν είναι μεγάλος παραγωγός κρέατος, απ’ όσο γνωρίζω. Είναι μεγάλος εισαγωγέας κρέατος. Και δεν υπάρχει καμία δυνατή μάρκα κρέατος. Έχετε βέβαια καλές και δυνατές μάρκες στο delicatessen. Επίσης, υπάρχει εδώ περιορισμένη παρουσία ιδιωτικών ετικετών στα τρόφιμα. Έτσι, για να απαντήσω περιληπτικά στην ερώτησή σας: ναι, υπάρχει δυσκολία στην Ελλάδα, γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο πώς θα κάνουμε δουλειά εδώ προφανώς, αλλά λόγω του μεγέθους μας δεν μπορούμε να μην βρισκόμαστε εδώ και πιστεύουμε ότι είναι μία αγορά με δυνατότητες γιατί δεν υπάρχει εδώ μια ισχυρή μάρκα.

Η επιλογή της PFS ως αποκλειστικού μας συνεργάτη για την Ελλάδα μας δίνει τη σιγουριά ότι θα πορευτούμε με σταθερά και ουσιαστικά βήματα στην ελληνική αγορά. Η PFS πέρα από τη βαθιά γνώση της αγοράς διαθέτει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών σε ολόκληρη την Ελλάδα διατηρώντας μαζί τους σχέσεις εμπιστοσύνης δοκιμασμένες στο χρόνο. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία διεθνώς, ακολουθεί διαχρονικά ανοδική πορεία και αναπτύσσεται δυναμικά επενδύοντας διαρκώς σε ποιότητα και καινοτομία. Στην PFS και ιδιαίτερα στο πρόσωπο του προέδρου της κυρίου Φώτη Παπαγεωργίου, έχουμε βρει το συνεργάτη που με τη σταθερότητα, τη γνώση και τη φερεγγυότητά του, μπορεί να διασφαλίσει με κάθε τρόπο την ανάπτυξη των εργασιών της BRF στην ελληνική αγορά.

Πρέπει να σας πω επιπλέον ότι ο σκοπός μας είναι να γίνουμε όλο και σημαντικότεροι στην ελληνική αγορά, ότι είναι η αρχή ενός μεγάλου ταξιδιού. Με αυτή τη νέα ιδέα που παρουσιάζουμε σήμερα, δείχνουμε ότι έχουμε την ισχυρή θέληση και ήδη το προετοιμάζουμε, ώστε να γίνουν πολλά περισσότερα από την άποψη της καινοτομίας στα τρόφιμα, νέων κατηγοριών κ.λπ. Ελπίζω ότι θα ακούτε για μας πολύ περισσότερο στο μέλλον και ότι θα φέρουμε περισσότερα νέα στην ελληνική αγορά.

04 April 2015