Θωμάς Φορτετσανάκης: Αν παραμερίσουμε προσωπικές φιλοδοξίες, μπορούν να γίνουν μικρά θαύματα

10 February 2016

Θωμάς Φορτετσανάκης: Αν παραμερίσουμε προσωπικές φιλοδοξίες, μπορούν να γίνουν μικρά θαύματα

Για να παραμείνει το παραδοσιακό κρεοπωλείο ο κύριος προμηθευτής κρέατος θα πρέπει να συνδυάζει την ποιότητα με την ποικιλία και τις προσιτές τιμές, μας λέει ο Θ. Φορτετσανάκης, πρόεδρος Συνδέσμου Κρεοπωλών Νομού Ηρακλείου Κρήτης (στη φωτογραφία εν μέσω των μελών του Δ.Σ.).

 

Δημοσιεύτηκε στο Meat News, Νο 35, Φεβρουάριος 2016

 

-Πείτε μας ποια είναι τα ζητήματα που απασχολούν το σωματείο σας.

Το ζήτημα που μας απασχολεί κυρίως είναι πώς θα καταφέρουμε να διασφαλίσουμε το μέλλον του επαγγέλματός μας. Πώς δηλαδή θα συμβάλλουμε και εμείς ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις από την Πολιτεία που θα κατοχυρώνουν το παραδοσιακό κρεοπωλείο, ως το βασικό σημείο πώλησης κρέατος και κρεατοπαρασκευασμάτων. Μόνο έτσι θ’ ανοίξουμε το δρόμο σε νέους συναδέλφους, επαγγελματίες του κρέατος να δημιουργήσουν, να καινοτομήσουν και να εξελιχθούν.

-Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην περιοχή σας;

Όπως συμβαίνει σε όλους τους κλάδους τα τελευταία χρόνια, ένα από τα θέματα που μας απασχολούν είναι η υποτονική συμμετοχή των συναδέλφων – μελών. Τα προβλήματα της καθημερινότητας και η οικονομική κατάσταση έχουν απομακρύνει πολλούς συναδέλφους. Ως Διοικητικό Συμβούλιο προσπαθούμε με διάφορες δράσεις να τους προσεγγίσουμε και πολλοί συνάδελφοι αναγνωρίζουν την προσπάθεια αυτή. Σίγουρα έχουμε να κάνουμε αρκετά ακόμη, γι’ αυτό και χρειάζεται να συσπειρωθούμε όλοι γύρω από τα Σωματεία μας.

-Πώς λειτουργεί η αγορά στο Ηράκλειο; Υπάρχουν προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού;

Ο αθέμιτος ανταγωνισμός υπάρχει σε όλο το φάσμα της οικονομίας και όπου δεν λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί τα κρούσματα θα αυξάνονται. Δυστυχώς η έλλειψη προσωπικού σε υπηρεσίες, που προσφέρουν σημαντικό έργο στη σωστή λειτουργία της αγοράς, έχει επιτρέψει σε πολλούς να εφαρμόζουν τους δικούς τους κανόνες.

-Σε έρευνα που είχατε κάνει πέρυσι μαζί με το Επιμελητήριο Ηρακλείου είχατε βρει ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό οι καταναλωτές εμπιστεύονται τον κρεοπώλη. Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης συνεχίζεται;

Τα αποτελέσματα εκείνης της έρευνας έδειξαν ότι ο καταναλωτής, επιλέγει σταθερά και εμπιστεύεται το παραδοσιακό κρεοπωλείο στο Νομό Ηρακλείου. Η σχέση αυτή δεν έχει αλλάξει. Χτίζεται με το χρόνο και παραμένει σταθερή όσο ο κρεοπώλης επενδύει στη δουλειά του προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα, λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις της αγοράς και ανταποκρινόμενος στις ανάγκες κάθε πελάτη ξεχωριστά.

-Πώς πήγε η αγορά στις γιορτές;

Νομίζω ότι ο κλάδος μας δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο. Βέβαια, όλοι και όλα έχουν προσαρμοστεί στα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί σε κάθε τομέα της οικονομίας. Έτσι, οι πελάτες χρόνο με το χρόνο κάνουν πιο στοχευμένες αγορές, αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα και για να παραμείνει το παραδοσιακό κρεοπωλείο ο κύριος προμηθευτής τους θα πρέπει να συνδυάζει την ποιότητα με την ποικιλία και τις προσιτές τιμές. Αυτό το στοίχημα, φαίνεται ότι το κερδίσαμε φέτος.

-Στην πόλη σας λειτούργησε μια πρωτοβουλία κρεοπωλών για την παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων. Ως σωματείο πώς αντιμετωπίζετε αυτή την κίνηση;

Πρόκειται για μία εξαιρετική προσπάθεια. Αποδεικνύει ότι τελικά μπορούμε να συνεργαστούμε και όταν αυτό συμβαίνει, προκύπτουν εκπληκτικά πράγματα. Μην ξεχνάτε, ότι η πρωτοβουλία αυτή των επτά συναδέλφων, από τα πρώτα της βήματα, βραβεύθηκε ήδη για τα απαράμιλλης ποιότητας και γεύσης προϊόντα που παράγει. Αυτό δείχνει ότι αν παραμερίσουμε τις προσωπικές μας φιλοδοξίες μπορούν να γίνουν μικρά θαύματα. Μακάρι να ακολουθήσουν και άλλοι το παράδειγμά τους. Εμείς ως Σύνδεσμος πιστεύουμε πολύ στη συνεργασία γι’ αυτό και το σύνθημά μας εδώ και χρόνια είναι Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ.

10 February 2016
Banner