Κώστας Σαγιάς: Ο κλάδος έχει δυνατότητες για επενδύσεις και εκσυγχρονισμό

10 May 2015

Κώστας Σαγιάς: Ο κλάδος έχει δυνατότητες για επενδύσεις και εκσυγχρονισμό

Να απευθύνονται στα σωματεία τους συμβουλεύει τους επαγγελματίες του κλάδου ο Κώστας Σαγιάς για να έχουν την απαραίτητη και υπεύθυνη πληροφόρηση που χρειάζεται. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό μας επιβεβαιώνει ότι υπάρχει μια τάση εκσυγχρονισμού των κρεοπωλείων, θεωρώντας ότι υπάρχουν μεγάλες δυνατότητας επενδύσεων, ειδικά στα υπόλοιπα – πλην Αθηνών- αστικά κέντρα και την περιφέρεια.

 

Συνέντευξη στον Γιώργο Κατερίνη

Δημοσιεύτηκε στο Meat News, τ.27, Μάιος 2015

 

Meat News: Παρά τις δυσκολίες που έχει φέρει η κρίση, τα κρεοπωλεία και γενικά ο τομέας του κρέατος παρουσιάζουν μια κινητικότητα σε εκσυγχρονισμό. Συμφωνείτε με αυτή την εκτίμηση και πώς βλέπετε εσείς να κινείται ο κλάδος;

Κώστας Σαγιάς: Ο κλάδος του κρέατος έχει πληγεί πάρα πολύ από την κρίση, θεωρώ όμως όχι ανεπανόρθωτα όπως άλλοι κλάδοι του εμπορίου. Η καθημερινή επαφή μας με τους επαγγελματίες του χώρου, από τους απλούς κρεοπώλες ως τις μεγάλες εταιρείες διάθεσης κρέατος και τα supermarkets, δείχνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό έχει τη δυνατότητα να επενδύσει σε εγκαταστάσεις, σύγχρονο εξοπλισμό και υπαλληλικό δυναμικό. Παρόλα αυτά, η κινητικότητα αυτή προς τον εκσυγχρονισμό παρατηρείται κυρίως στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και όχι στα υπόλοιπα αστικά κέντρα ή την επαρχία. Θεωρώ ότι ο κλάδος αυτός έχει πάρα πολλές δυνατότητες για περαιτέρω επενδύσεις και εκσυγχρονισμό ειδικά στις περιοχές αυτές.

 

Meat News: Η νομοθεσία πλέον δίνει αρκετές δυνατότητες στους επαγγελματίες (παρασκευαστήριο, ζεστή γωνιά). Είναι ανοικτοί οι επαγγελματίες σε αυτές τις αλλαγές;

Κώστας Σαγιάς: Ένα μεγάλο μέρος των επαγγελματιών του χώρου προσανατολίζονται προς αυτήν την κατεύθυνση και κυρίως οι νεότερες γενιές. Υπάρχει αρκετά μεγάλη τάση για εκσυγχρονισμό του τρόπου λειτουργίας των κρεοπωλείων ειδικά τα τελευταία χρόνια.

 

Meat News: Τα τελευταία χρόνια έχουν ανοίξει αρκετά σύγχρονα κρεοπωλεία, τα οποία έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους και σε άλλα προϊόντα. Εσείς που έχετε καθημερινή επαφή με τον κλάδο πώς βλέπετε αυτή την μετεξέλιξή τους;

Κώστας Σαγιάς: Είναι μια μορφή αντίδρασης στη δραματική μείωση του κατά κεφαλήν τζίρου που έχει επιφέρει η κρίση. Οι κρεοπώλες προσπαθούν, λοιπόν, να αυξήσουν την ποικιλία των προϊόντων τους, όπως παρασκευάσματα κρέατος, τυροκομικά προϊόντα, αλλαντικά, παραδοσιακά προϊόντα, βιολογικά τρόφιμα, κρασιά, κ.ά, προκειμένου να αυξήσουν τόσο το πελατολόγιό τους όσο και την κατανάλωση ανά πελάτη. Αυτό όμως κατά την γνώμη μου κρύβει και μια παγίδα: πολλά συνοικιακά κρεοπωλεία δεν έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν σ’ αυτή τη μορφή λειτουργίας με αποτέλεσμα να ανοίγει η ψαλίδα σε σχέση με τα σύγχρονα καταστήματα των μεγάλων εταιρειών κρέατος και των supermarkets.

 

Meat News: Η εταιρεία σας καλύπτει μεγάλο μέρος του απαραίτητου εξοπλισμού και των αναλώσιμων του κρεοπωλείου. Το κόστος εξοπλισμού ενός σύγχρονου καταστήματος σήμερα μπορεί να το καλύψει ο επαγγελματίας;

Κώστας Σαγιάς: Είναι αλήθεια ότι το κόστος εξοπλισμού ενός σύγχρονου κρεοπωλείου, καθώς επίσης και τα λειτουργικά έξοδα επί καθημερινής βάσης έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Ο ρόλος της εταιρείας μας είναι να προσφέρει ποικιλία προϊόντων, εναλλακτικές λύσεις και επιλογές ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη και τις οικονομικές του δυνατότητες, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια του εκσυγχρονισμού και της μοντέρνας λειτουργίας των κρεοπωλείων. Είναι όμως άκρως απαραίτητο να χορηγούνται εύκολα και με συνοπτικές διαδικασίες επιδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ, ή άλλων προγραμμάτων, καθώς και χαμηλότοκες χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες, δίνοντας έτσι μια επιπλέον ώθηση στους επαγγελματίες να επενδύσουν στην επιχείρησή τους.

 

Meat News: Στον δικό σας τον τομέα πώς λειτουργεί ο ανταγωνισμός; Ο επαγγελματίας μπορεί να αισθάνεται ασφαλής όταν εμπιστεύεται μια επιχείρηση εξοπλισμού;

Κώστας Σαγιάς: Όπως και στους περισσότερους κλάδους του εμπορίου έτσι και στον δικό μας, ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός και ορισμένες φορές και αθέμιτος. Μια επιχείρηση όμως, όπως η δική μας αλλά και ορισμένες άλλες, η οποία βρίσκεται επί δεκαετίες στο χώρο, έχει εξυπηρετήσει επί καθημερινής βάσης χιλιάδες επαγγελματίες, εκσυγχρονίζεται η ίδια σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε εποχής, θεωρώ ότι όχι μόνο μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επαγγελματιών αλλά την αξίζει κιόλας.

 

Meat News: Οι επαγγελματίες συνήθως διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν πλήρη ενημέρωση από τις υπηρεσίες για τον απαραίτητο εξοπλισμό και τις προδιαγραφές ενός καταστήματος. Πού θα πρέπει να απευθύνονται για να έχουν την αναγκαία καθοδήγηση στο πώς θα «στήσουν» την επιχείρησή τους, ώστε να αποφεύγουν μεταγενέστερες αλλαγές και κόστη;

Κώστας Σαγιάς: Οι εταιρείες εξοπλισμού, όπως και η δική μας, τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει και συμβουλευτικό χαρακτήρα. Παρόλα αυτά, η γνώμη μας είναι ότι οι επαγγελματίες θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να απευθύνονται στα σωματεία στα οποία υπάγονται. Δοθείσης της ευκαιρίας θα ήθελα κι εγώ από τη μεριά μου να επιβραβεύσω τα σωματεία κρεοπωλών για τη μεγάλη προσπάθειά τους να στηρίξουν τον κλάδο και να επισημάνω την ανάγκη για συμμετοχή όλων των επαγγελματιών και αρωγή στο έργο τους.

 

 

*Η εταιρεία ΑΦΟΙ ΙΑΚ. ΣΑΓΙΑ ΟΕ συνδυάζει την ανεπτυγμένη και εξειδικευμένη εμπορική δραστηριότητα βασισμένη σε εισαγωγές προϊόντων και αποκλειστικές αντιπροσωπείες από διάσημους ευρωπαϊκούς οίκους και το παραδοσιακό εργαστήριο, όπου τροχίζονται όλα τα είδη των μαχαιριών και γενικότερα κοπτικών εργαλείων και επισκευάζονται όλα τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στον τομέα των τροφίμων. Καλύπτει απόλυτα με τον απαραίτητο και εξειδικευμένο εξοπλισμό κρεοπωλεία, μονάδες επεξεργασίας κρέατος, σούπερ μάρκετ, εστιατόρια, catering, ξενοδοχεία κτλ. Τα προϊόντα που διαθέτει είναι υψηλών προδιαγραφών και τηρούν όλες τις προϋποθέσεις HACCP και ISO.

10 May 2015
Banner