Μειώσεις τιμών βλέπει ο Άδωνις στο «καλάθι», μόνο 22% των καταναλωτών βρίσκει θετικό το μέτρο
Related Articles
Σε νέες μειώσεις που ανήλθαν έως το -11,3% προχώρησαν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου και ισχύουν για την τρίτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
«Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα επιτυγχάνουμε να μειώσουμε μεσοσταθμικά το «καλάθι του νοικοκυριού». Για μια ακόμη εβδομάδα παρατηρούμε πάρα πολλές μειώσεις, ελάχιστες αυξήσεις και μειούμενα στο σύνολο «καλάθια». Η πρωτοβουλία μας αποδίδει καρπούς για τους καταναλωτές», επεσήμανε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.
Αναλυτικά, σύμφωνα με την ανακοίνωση, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα
-στα 186, ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε
-στα 555, ποσοστό 69% η τιμή παρέμεινε σταθερή
-και μόλις σε 75, ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι αισθητά μειωμένο στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση -11,3% στην αλυσίδα My market.
Αναλυτικά, οι ποσοστιαίες μεταβολές στο «καλάθι του νοικοκυριού» κάθε αλυσίδας στο επισυναπτόμενο γράφημα:
Δεν... πείθονται οι καταναλωτές
Παρά την αισιοδοξία του αρμόδιου υπουργού, έρευνα στους καταναλωτές που διεξήγαγε το Ινστιτούτο των ίδιων των λιανεμπορικών επιχειρήσεων (ΙΕΛΚΑ) δεν αποτυπώνει τα ίδια αποτελέσματα.
Η έρευνα που είχε ως δείγμα 1.000 καταναλωτές και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 8 και 11 Νοεμβρίου 2022 έδειξε μεταξύ άλλων τα εξής:
- Μόνο 22% βρίσκουν θετική την πρωτοβουλία, 50% διαφωνούν και 25% δεν εκφέρουν άποψη.
- Το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του.
- Το 56% απαντά ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως κρεοπωλεία, αρτοποιεία κ.λπ.
- Το 39% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι αγόρασε έστω μια φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι.
- Μόνο το 18% του κοινού επισκέφτηκε κάποιο κατάστημα σούπερ μάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του προκειμένου να βρει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού.
Αναλυτικά η έρευνα καταναλωτών ΕΔΩ