Η αύξηση του κόστους ζωής μειώνει την κατανάλωση του κρέατος

18 July 2022

Η αύξηση του κόστους ζωής μειώνει την κατανάλωση του κρέατος

Related Articles

Η πτώση της κατανάλωσης κρέατος είναι μια αναπτυσσόμενη τάση από τους λεγόμενους «flexitarians», οι οποίοι προσπαθούν να μειώσουν το κρέας και να έχουν μια πιο πλούσια σε φυτά διατροφή. Αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει περίπου 1 στους 5 καταναλωτές. Και ενώ οι λόγοι που αναφέρονται, ως προς τις διατροφική αλλαγή, αφορούν την υγεία το περιβάλλον και την καλή διαβίωση των ζώων, ταυτόχρονα υπάρχει ένας άλλος σημαντικός παράγοντος που παρεμβάλλεται και είναι ο πληθωρισμός.

Με την απότομη άνοδο του πληθωρισμού, άρα και αύξηση του κόστους, οι καταναλωτές αισθάνονται οικονομική πίεση η οποία συμπεριλαμβάνει βασικά είδη διαβίωσης και τη διατροφή στην κορυφή όλων.

Εκείνοι που πιστεύουν ότι το βόειο κρέας και το κόκκινο κρέας έχουν σήμερα καλές τιμές και προσφορές έχουν πλέον μειωθεί σε μόλις 10% και 6% αντίστοιχα.

Οι υψηλές τιμές επηρεάζουν τα είδη κρέατος για ψήσιμο όπως οι μπριζόλες, όπου εκεί φαίνεται να μειώνεται η ζήτησή τους αισθητά. Οι καταναλωτές τείνουν να επιλέγουν οικονομικότερες επιλογές, όπως είναι ο κιμάς και βεβαίως να στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς τα λαχανικά.

Το Συμβούλιο Ανάπτυξης Γεωργίας (AHDB) δείχνει πως υπάρχουν μεγάλα ποσοστά καταναλωτών που θεωρούν τον κιμά ως ακριβό (αύξηση από 11% σε 19% τους τελευταίους 12 μήνες).

Η ζήτηση για περικοπές του επόμενου τριμήνου είναι πιθανό να μειωθεί περαιτέρω, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις είναι ενδέχεται να βάλουν φρένο στην ανάκαμψη των υπηρεσιών εστίασης. Σύμφωνα με μετρήσεις, το 36% σχεδιάζει να φάει έξω λιγότερο από ό,τι πριν από την πανδημία. Το 77% αυτών δηλώνουν ότι πρόκειται για εξοικονόμηση χρημάτων.

Οι λιανικές πωλήσεις σε ετήσια βάση συγκρίνονται τώρα με το 2021, όπου σημειώθηκε μια περίοδος περιορισμών λόγω της πανδημίας όπου το φαγητό στο σπίτι ήταν πάνω από τον μέσο όρο. Ως εκ τούτου, ήταν αναμενόμενο να υπάρξει κάμψη στις λιανικές πωλήσεις κρέατος και άλλων προϊόντων από πέρυσι. Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι υψηλές τιμές έχουν επίσης επιπτώσεις, ιδιαίτερα σε πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας, όπως το αρνί, το οποίο είναι μειωμένο κατά 12% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι έμποροι λιανικής πώλησης θα πρέπει να αναζητήσουν τρόπους ώστε να στηρίξουν τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το κρέας θεωρείται ευρέως από τους καταναλωτές ως βασικό και απαραίτητο μέρος του εβδομαδιαίου προγράμματος διατροφής, αφού παρέχει βασικά θρεπτικά συστατικά όπως τη βιταμίνη Β12 την οποία τα φυτικά τρόφιμα από μόνα τους δεν την περιλαμβάνουν.

Οι καταναλωτές, από τη μεριά τους, ίσως να χρειαστεί να επανεξετάσουν μερικούς από τους πιο παραδοσιακούς τρόπους «ανακύκλωσης» του κρέατος. Δηλαδή να επιχειρήσουν τον δημιουργικό τρόπο μαγειρέματος που έκαναν οι παλιότερες γενιές, ώστε να διασφαλιστεί ικανοποιητική ποσότητά του μέσα στο νοικοκυριό, αλλά να ελαχιστοποιηθεί όσο το δυνατόν και η σπατάλη του.

AHDB: Το Συμβούλιο Ανάπτυξης Γεωργίας (AHDB) εδρεύει στο Stoneleigh, στην Αγγλία και χρηματοδοτείται από αγρότες, καλλιεργητές και όσους εργάζονται στην αλυσίδα εφοδιασμού και τη βιομηχανία τροφίμων.

Πηγή: euromeatnews.com

18 July 2022
Banner
Banner