Παρ΄ ό,τι το κρέας και τα πουλερικά που πωλούνται στα κρεοπωλεία τείνουν να είναι ακριβότερα από άλλα καταστήματα λιανικής πώλησης, οι μέσες τιμές της αγοράς αυξάνονται τόσο γρήγορα που ξεπερνούν κατά πολύ τις τιμές των κρεοπωλείων χρόνο με τον χρόνο.
Οι καταναλωτές αναζητούν διαφάνεια και εμπιστοσύνη στις αγορές τους, γεγονός που προσφέρουν με σιγουριά οι κρεοπώλες. Επομένως, υπάρχουν ευκαιρίες για την προσέλκυση αγοραστών, αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα προτείνοντας φθηνότερες επιλογές και επιδεικνύοντας το εύρος των προϊόντων τους.
Το 2021 η απόδοση των πωλήσεων των κρεοπωλείων επιβραδύνθηκε καθώς οι αγοραστές σταμάτησαν να ψωνίζουν από τα κρεοπωλεία, όταν χαλάρωσαν οι περιορισμοί για τον Covid. Αυτή ήταν μια σημαντική αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν τα κρεοπωλεία είχαν υπεραπόδοση στην αγορά, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η απότομη πτώση των πωλήσεων κρέατος και πουλερικών των κρεοπωλείων σημείωσε τα χαμηλότερα επίπεδα όγκου, μειωμένα κατά 26% σε ετήσια βάση, στις 12 Οκτωβρίου 2021.
Αυτή τη στιγμή, ο όγκος των πωλήσεων των κρεοπωλείων έχει σημειώσει κάποια ανάκαμψη, αλλά εξακολουθεί να είναι κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Tα επίπεδα πωλήσεων όγκου είναι μειωμένα κατά 12% σε ετήσια βάση για τις 12 Ιουλίου 2022. Βέβαια, να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη κατάσταση θα πρέπει να συγκρίνεται με μια συνολική πτώση της αγοράς κατά 7%.
Το μερίδιο των κρεοπωλών στον συνολικό όγκο της αγοράς ήταν 2,3% για τις 12 Ιουλίου 2022, δηλαδή μείωση 0,2% (ποσοστιαία μονάδα) από τις 12 Ιουλίου 2021. Τα προ πανδημίας επίπεδα για την ίδια περίοδο το 2018 και το 2019 ήταν 3,1% και 2,7% αντίστοιχα. Οι αγοραστές κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν συνέχισαν να ψωνίζουν σε τοπικά καταστήματα και η αυξανόμενη πίεση του πληθωρισμού επιτάχυνε αυτήν την πτώση.
Η αγορά κόκκινου κρέατος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μια περίοδο πρωτοφανών αλλαγών, αν και αυτή τη φορά η πίεση έρχεται με τη μορφή πληθωρισμού. Οι τιμές αυξάνονται σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και αυτό δεν διαφέρει για τους κρεοπώλες. Τα κρεοπωλεία είναι ελαφρώς ακριβότερα συνολικά από τους κορυφαίους λιανοπωλητές, ωστόσο, οι μέσες συνολικές τιμές της αγοράς αυξήθηκαν ταχύτερα από τις τιμές των κρεοπωλείων (αύξηση 2,5% για τους κρεοπώλες και 4,4% για τη συνολική αγορά) από έτος σε έτος (Kantar, 52 w/e - 10 Ιουλίου 22).
Τα κρεοπωλεία έχουν ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τους κορυφαίους λιανοπωλητές (Waitrose και M&S) σε όλη την πρωτογενή παραγωγή κρέατος και πουλερικών, με σημαντική διαφορά. Υπάρχουν κάποιες ομοιότητες με εκείνους που ψωνίζουν σε υπερτιμημένους λιανοπωλητές και εκείνους που ψωνίζουν σε κρεοπωλεία. Αυτό παρουσιάζει μια ευκαιρία για τους κρεοπώλες να κερδίσουν τους αγοραστές πίσω, μέσω συγκρίσιμων τιμών και προμηθειών. Η επισήμανση στα κρεοπωλεία πως οι αγρότες είναι η πιο αξιόπιστη ομάδα στην αλυσίδα εφοδιασμού, ειδικά στη συνθήκη «από το αγρόκτημα στο πιάτο», ενισχύει την εικόνα των κρεοπωλών.
Κίνητρα για τους καταναλωτές
Ο πληθωρισμός έφτασε το 8,8% τον Ιούλιο του 2022 (ONS, 2022) και αυτό οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων κρέατος καθώς οι αγοραστές αγοράζουν λιγότερα ως στρατηγική αντιμετώπισης της ακρίβειας. Η τιμή είναι η προτεραιότητα στις αγορές των καταναλωτών όταν ψωνίζουν, με το 42% να διαθέτουν χαμηλό προϋπολογισμό. Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παράγοντας μείωσης του κόκκινου κρέατος είναι πλέον το κόστος, με το 35% των καταναλωτών να το δηλώνει ως λόγο μείωσης (AHDB/YouGov Consumer Tracker, Μάιος 2022). Ακόμα κι έτσι, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν αυτό που μπορούν να προσφέρουν οι κρεοπώλες.
Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αγοραστές λένε ότι επιλέγουν να αγοράσουν κρέας από κρεοπωλείο είναι η ποιότητα (71%), ακολουθούμενη από την υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων (67%) (AHDB / YouGov Consumer Tracker, Δεκέμβριος 2021). Επιπλέον, οι κρεοπώλες έχουν την τεχνογνωσία να βοηθήσουν τους αγοραστές να επεκτείνουν περαιτέρω τους προϋπολογισμούς τους προτείνοντας φθηνότερες επιλογές (κυρίως πώς να τις μαγειρέψουν) και αυτή την στρατηγική θα πρέπει να την επικοινωνήσουν στους πελάτες.
Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (52%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα από το συνηθισμένο τους επόμενους τρεις μήνες (Two Ears One Mouth, Αυγ 2). Οι εποχιακές γιορτές είναι μια σημαντική στιγμή για τους κρεοπώλες να επιδείξουν το πλήρες φάσμα τους και να αποδείξουν στους καταναλωτές την αξία για τα χρήματα για καλής ποιότητας, τοπικής προέλευσης κρέας. Καθώς αυτά είναι τα πρώτα Χριστούγεννα χωρίς περιορισμούς, πολλοί θα αναζητήσουν περισσότερη κανονικότητα από τα τελευταία χρόνια, ωφελώντας δυνητικά τους κρεοπώλες (και το λιανικό εμπόριο συνολικά), ειδικά αν μπορούν να βοηθήσουν τους αγοραστές να κατανείμουν το κόστος. Οι κρεοπώλες μπορούν επίσης να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να προσφέρουν κίνητρα για επιστροφή καθ' όλη τη διάρκεια του επόμενου έτους, όπως εκπτώσεις ή κάρτες bonus.
Related Articles
Παρ΄ ό,τι το κρέας και τα πουλερικά που πωλούνται στα κρεοπωλεία τείνουν να είναι ακριβότερα από άλλα καταστήματα λιανικής πώλησης, οι μέσες τιμές της αγοράς αυξάνονται τόσο γρήγορα που ξεπερνούν κατά πολύ τις τιμές των κρεοπωλείων χρόνο με τον χρόνο.
Οι καταναλωτές αναζητούν διαφάνεια και εμπιστοσύνη στις αγορές τους, γεγονός που προσφέρουν με σιγουριά οι κρεοπώλες. Επομένως, υπάρχουν ευκαιρίες για την προσέλκυση αγοραστών, αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα προτείνοντας φθηνότερες επιλογές και επιδεικνύοντας το εύρος των προϊόντων τους.
Το 2021 η απόδοση των πωλήσεων των κρεοπωλείων επιβραδύνθηκε καθώς οι αγοραστές σταμάτησαν να ψωνίζουν από τα κρεοπωλεία, όταν χαλάρωσαν οι περιορισμοί για τον Covid. Αυτή ήταν μια σημαντική αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν τα κρεοπωλεία είχαν υπεραπόδοση στην αγορά, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η απότομη πτώση των πωλήσεων κρέατος και πουλερικών των κρεοπωλείων σημείωσε τα χαμηλότερα επίπεδα όγκου, μειωμένα κατά 26% σε ετήσια βάση, στις 12 Οκτωβρίου 2021.
Αυτή τη στιγμή, ο όγκος των πωλήσεων των κρεοπωλείων έχει σημειώσει κάποια ανάκαμψη, αλλά εξακολουθεί να είναι κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Tα επίπεδα πωλήσεων όγκου είναι μειωμένα κατά 12% σε ετήσια βάση για τις 12 Ιουλίου 2022. Βέβαια, να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη κατάσταση θα πρέπει να συγκρίνεται με μια συνολική πτώση της αγοράς κατά 7%.
Το μερίδιο των κρεοπωλών στον συνολικό όγκο της αγοράς ήταν 2,3% για τις 12 Ιουλίου 2022, δηλαδή μείωση 0,2% (ποσοστιαία μονάδα) από τις 12 Ιουλίου 2021. Τα προ πανδημίας επίπεδα για την ίδια περίοδο το 2018 και το 2019 ήταν 3,1% και 2,7% αντίστοιχα. Οι αγοραστές κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν συνέχισαν να ψωνίζουν σε τοπικά καταστήματα και η αυξανόμενη πίεση του πληθωρισμού επιτάχυνε αυτήν την πτώση.
Η αγορά κόκκινου κρέατος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μια περίοδο πρωτοφανών αλλαγών, αν και αυτή τη φορά η πίεση έρχεται με τη μορφή πληθωρισμού. Οι τιμές αυξάνονται σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και αυτό δεν διαφέρει για τους κρεοπώλες. Τα κρεοπωλεία είναι ελαφρώς ακριβότερα συνολικά από τους κορυφαίους λιανοπωλητές, ωστόσο, οι μέσες συνολικές τιμές της αγοράς αυξήθηκαν ταχύτερα από τις τιμές των κρεοπωλείων (αύξηση 2,5% για τους κρεοπώλες και 4,4% για τη συνολική αγορά) από έτος σε έτος (Kantar, 52 w/e - 10 Ιουλίου 22).
Τα κρεοπωλεία έχουν ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τους κορυφαίους λιανοπωλητές (Waitrose και M&S) σε όλη την πρωτογενή παραγωγή κρέατος και πουλερικών, με σημαντική διαφορά. Υπάρχουν κάποιες ομοιότητες με εκείνους που ψωνίζουν σε υπερτιμημένους λιανοπωλητές και εκείνους που ψωνίζουν σε κρεοπωλεία. Αυτό παρουσιάζει μια ευκαιρία για τους κρεοπώλες να κερδίσουν τους αγοραστές πίσω, μέσω συγκρίσιμων τιμών και προμηθειών. Η επισήμανση στα κρεοπωλεία πως οι αγρότες είναι η πιο αξιόπιστη ομάδα στην αλυσίδα εφοδιασμού, ειδικά στη συνθήκη «από το αγρόκτημα στο πιάτο», ενισχύει την εικόνα των κρεοπωλών.
Κίνητρα για τους καταναλωτές
Ο πληθωρισμός έφτασε το 8,8% τον Ιούλιο του 2022 (ONS, 2022) και αυτό οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων κρέατος καθώς οι αγοραστές αγοράζουν λιγότερα ως στρατηγική αντιμετώπισης της ακρίβειας. Η τιμή είναι η προτεραιότητα στις αγορές των καταναλωτών όταν ψωνίζουν, με το 42% να διαθέτουν χαμηλό προϋπολογισμό. Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παράγοντας μείωσης του κόκκινου κρέατος είναι πλέον το κόστος, με το 35% των καταναλωτών να το δηλώνει ως λόγο μείωσης (AHDB/YouGov Consumer Tracker, Μάιος 2022). Ακόμα κι έτσι, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν αυτό που μπορούν να προσφέρουν οι κρεοπώλες.
Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αγοραστές λένε ότι επιλέγουν να αγοράσουν κρέας από κρεοπωλείο είναι η ποιότητα (71%), ακολουθούμενη από την υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων (67%) (AHDB / YouGov Consumer Tracker, Δεκέμβριος 2021). Επιπλέον, οι κρεοπώλες έχουν την τεχνογνωσία να βοηθήσουν τους αγοραστές να επεκτείνουν περαιτέρω τους προϋπολογισμούς τους προτείνοντας φθηνότερες επιλογές (κυρίως πώς να τις μαγειρέψουν) και αυτή την στρατηγική θα πρέπει να την επικοινωνήσουν στους πελάτες.
Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (52%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα από το συνηθισμένο τους επόμενους τρεις μήνες (Two Ears One Mouth, Αυγ 2). Οι εποχιακές γιορτές είναι μια σημαντική στιγμή για τους κρεοπώλες να επιδείξουν το πλήρες φάσμα τους και να αποδείξουν στους καταναλωτές την αξία για τα χρήματα για καλής ποιότητας, τοπικής προέλευσης κρέας. Καθώς αυτά είναι τα πρώτα Χριστούγεννα χωρίς περιορισμούς, πολλοί θα αναζητήσουν περισσότερη κανονικότητα από τα τελευταία χρόνια, ωφελώντας δυνητικά τους κρεοπώλες (και το λιανικό εμπόριο συνολικά), ειδικά αν μπορούν να βοηθήσουν τους αγοραστές να κατανείμουν το κόστος. Οι κρεοπώλες μπορούν επίσης να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να προσφέρουν κίνητρα για επιστροφή καθ' όλη τη διάρκεια του επόμενου έτους, όπως εκπτώσεις ή κάρτες bonus.
Πηγή: euromeatnews.com