Β. Παπαθανάσης: Να προστατεύσουμε τον καταναλωτή από την παραπλάνηση

03 May 2016

Β. Παπαθανάσης: Να προστατεύσουμε τον καταναλωτή από την παραπλάνηση

«Αυτό που χρειάζεται είναι να γίνει μια καμπάνια για να γνωρίσει ο καταναλωτής το κρέας, ώστε όταν επιλέγουν μια αγορά να ξέρουν τι παίρνουν. Να προστατεύσουμε τον καταναλωτή από την παραπλάνηση και να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία». Με αυτή την πρόταση έκλεισε η συζήτηση με τον πρόεδρο του Συλλόγου Κρεοπωλών Αγρινίου και περιχώρων, Βασίλη Παπαθανάση, λίγες μέρες πριν το Πάσχα.

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Meat News, T.38, Μαίος 2016

-Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα θέματα που απασχολούν το Σωματείο σας;
Κάποια ειδικά προβλήματα δεν έχουμε ούτε ως κλάδος, ούτε ως Σύλλογος πέρα από τα γενικότερα προβλήματα, τα οποία έχουν όλοι οι κρεοπώλες. Όπως ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η υψηλή φορολογία, οι ασφαλιστικές εισφορές και όλα τα έξοδα που συνεχώς αυξάνονται και φρενάρουν τη δουλειά μας. Η Πολιτεία αντί να δώσει κίνητρα στους κρεοπώλες, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τις επιβαρύνει με αυτές τις αποφάσεις με αποτέλεσμα να βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση ως επαγγελματίες και να πολεμάμε με νύχια και με δόντια να επιβιώσουμε.

-Αναφέρατε τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Θέλετε να μου πείτε πιο συγκεκριμένα για την περιοχή σας;
Εμείς είμαστε υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού. Να υπάρχει ανταγωνισμός, αλλά να λειτουργεί με ίσους όρους. Αν σφάζουμε το ίδιο προϊόν και το βγάλουμε στην αγορά ανταγωνιστικά δεν έχουμε κανένα πρόβλημα ως επαγγελματίες. Όταν όμως στην αγορά πλασάρονται εισαγόμενα κρέατα και με τον α ή β τρόπο μπορούν να πωλούνται ως ελληνικά, είτε με πινακίδες παραπλανούνται οι καταναλωτές (και ο κόσμος εν μέσω κρίσης ενδίδει) τότε τα πράγματα δυσκολεύουν για τον υγιή επαγγελματία.
Στην περιοχή μας έχουν ανοίξει κάποια καταστήματα που ανήκουν σε χοιροτρόφους ή μεγάλους εμπόρους, τα οποία έχουν κατεβάσει πολύ τις τιμές πώλησης και οι τιμές αυτές δεν ανταποκρίνονται στο προϊόν το οποίο προσφέρουν. Από την άλλη είναι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, τα οποία κάνουν μεγάλη ζημιά. Τα προβλήματα αυτά διογκώνονται και από την οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές. Παλαιότερα δεν θα άφηνε κάποιος το παραδοσιακό κρεοπωλείο ούτε για 50 λεπτά διαφορά, ούτε για ένα ευρώ στο κιλό. Τώρα πλέον οδηγείται στη φθηνή λύση.
Η περιοχή μας ευτύχησε να έχει αρκετά ανεπτυγμένη κτηνοτροφία, η οποία όχι μόνο καλύπτει τις ανάγκες μας, αλλά καλύπτει και άλλες περιοχές της χώρας. Εμείς αυτό το εκμεταλλευόμαστε και ψωνίζουμε απευθείας από τον παραγωγό, χωρίς μεσίτες και χονδρεμπόρους και λόγω πείρας και γνώσης μπορούμε να πραγματοποιούμε και ποιοτικές, αλλά και οικονομικές αγορές. Έτσι μπορούμε και προσφέρουμε στον καταναλωτή και ποιοτικό προϊόν και στην καλύτερη δυνατή τιμή.

-Υπάρχει επάρκεια στις σφαγειοτεχνικές υποδομές;
Υπάρχουν αρκετά σφαγεία που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των αμνοεριφίων, αλλά ακόμα και τους όμορους νομούς, οπότε δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.

-Οι σχέσεις σας με τις ελεγκτικές αρχές ποια είναι;
Τα προβλήματα ποτέ δεν λείπουν, αλλά χρόνο με το χρόνο τα κρεοπωλεία εκσυγχρονίζονται και γίνονται σύμφωνα με τις καινούργιες νομοθεσίες είτε κοινοτικές, είτε εθνικές. Τα ελεγκτικά όργανα μπορώ να πω ότι κάνουν αρκετά καλή δουλειά και αυτό βοηθά όλους εμάς τους υγιείς επαγγελματίες. Εμείς θέλουμε τους ελέγχους γιατί έτσι προστατεύονται τα καταστήματά μας από τους κακούς επαγγελματίες. Κατά καιρούς έχουν δημιουργηθεί αρκετά προβλήματα, τα οποία προς τιμή τους οι ελεγκτικές υπηρεσίες έφεραν σε πέρας. Αν ανατρέξετε στα δελτία τύπου που εκδίδουν τόσο οι κτηνιατρικές υπηρεσίες, όσο και οι υπηρεσίες εμπορίου θα δείτε ότι γίνεται μια καλή δουλειά.

03 May 2016
Banner