Τρεις πυλώνες ανάπτυξης για την ελληνική βιομηχανία προϊόντων κρέατος

22 March 2019

Τρεις πυλώνες ανάπτυξης για την ελληνική βιομηχανία προϊόντων κρέατος

Δυναμική ανάπτυξη εμφανίζει ο κλάδος των προϊόντων επεξεργασίας κρέατος, η οποία οφείλεται τόσο στην αύξηση –αν και μικρή– της κατανάλωσης της εγχώριας αγοράς, καθώς και στα θετικά μηνύματα από τις εξαγωγές. Την επισήμανση αυτή έκαναν ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕΚ Μάνος Δομαζάκης και οι συμμετέχοντες στα δύο πάνελ της εκδήλωσης «Επώνυμα Προϊόντα Κρέατος: στρατηγική ανάπτυξης της εγχώριας αγοράς και αξιοποίησης των εξαγωγικών δυνατοτήτων των επιχειρήσεων», την οποία διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019, στο πλαίσιο της FOOD EXPO GREECE.

Η ελληνική βιομηχανία παραγωγής και επεξεργασίας προϊόντων κρέατος, ανέφερε ο Μ. Δομαζάκης, επιχειρεί σε τρεις βασικούς πυλώνες ανάπτυξης: στην ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια και τις νέες επενδύσεις.

Τα δυνατά σημεία της βιομηχανίας προϊόντων κρέατος, καθώς και οι ευκαιρίες ανάπτυξης, πρόσθεσε, είναι πολύ περισσότερα από τα αδύνατα σημεία. Ωστόσο τα προβλήματα θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπισθούν, προκειμένου η τροχιά ανάπτυξης να ολοκληρώσει την πορεία της. Σημαντικές παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν, δήλωσε, στα παρακάτω σημεία:

  • σταθερό φορολογικό, οικονομικό και διοικητικό περιβάλλον
  • μείωση γραφειοκρατίας
  • εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τις επιχειρήσεις
  • εθνική πολιτική βούληση και αποτελεσματικές στρατηγικές
  • ενδυνάμωση των συνεργασιών σε όλη την αλυσίδα κρέατος και ενεργή συμμετοχή της επιστημονικής κοινότητας
Από αριστερά, Δέσποινα Μπακιρλή, Μαρία Εκμεκτσίογλου, Γεώργιος Μπόσκου και Ξενοφών Βεργίνης, στο πρώτο πάνελ της εκδήλωσης

«Η θέση των Προϊόντων Κρέατος στο μεταβαλλόμενο τοπίο της εγχώριας Αγοράς Τροφίμων» ήταν το θέμα που απασχόλησε το 1ο πάνελ της εκδήλωσης, με συντονίστρια την Δέσποινα Μπακιρλή, Γεν. Γραμματέα ΣΕΒΕΚ και Διευθύνουσα Σύμβουλο της βιομηχανίας ΑΛΛΑΝΤΟΝ και συμμετέχοντες την Μαρία Εκμεκτσίογλου, Επιχειρηματία, Καθηγήτρια Μαγειρικής – Chef και Συγγραφέα, σε Ελλάδα και Τουρκίακαι τους Ξενοφώντα Βεργίνη, Πρόεδρο EUROFOOD QUALITΥ και Γεώργιο Μπόσκου, Επ.Καθηγητή στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

«Η Ελλάδα είναι μια ευλογημένη χώρα, τόνισε η κ. Εκμεκτσίογλου, με μια μεγάλη ποικιλία ποιοτικών προϊόντων και παραδοσιακών συνταγών, μεταξύ των οποίων και τα προϊόντα επεξεργασίας κρέατος. Όλοι εμείς που ασχολούμαστε με τη μαζική εστίαση, πρόσθεσε, γνωρίζουμε ότι ο Έλληνας καταναλωτής αγαπάει το κρέας και τα προϊόντα του. Καβουρμάς, σαλάμι αέρος, σύγλινο, απάκι, τόσα πολλά παραδοσιακά προϊόντα, τα οποία  προσφέρουν πολλές μικρές, αλλά και μεγάλες εργοστασιακές μονάδες, δίνουν μεγάλες δυνατότητες στις νοικοκυρές και στη μαζική εστίαση να τα αξιοποιήσουν στην καθημερινή τους διατροφή.  Θα πρέπει ωστόσο η Πολιτεία να πάρει μέτρα για να αυξηθεί η παραγωγή ελληνικού κρέατος, το οποίο είναι ανώτερο ποιοτικά και το ζητά ο καταναλωτής».

«Η βιομηχανία αλλαντικών αλλάζει τα δεδομένα, επεσήμανε ο κ. Μπόσκου, επιστρέφει στα παραδοσιακά αλλαντικά, με νέα μοντέρνα και ασφαλή συσκευασία, προσαρμοζόμενη στις σύγχρονες διατροφικές απαιτήσεις. Προκειμένου να αυξήσουμε την κατανάλωση θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τον τουρισμό, προσφέροντας προϊόντα κρέατος και στα ξενοδοχεία. Ο τουρίστας, γνωρίζουμε, ότι ξεκινά την εκπαίδευση του στην τοπική γαστρονομία ήδη με το πρωινό στο ξενοδοχείο, με το αλλαντικό που θα δοκιμάσει». Ο κ. Μπόσκου αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη σωστής επισήμανσης των τροφίμων. Πολλά πράγματα που ισχύουν για τα συσκευασμένα θα ισχύουν σύντομα και στη μαζική εστίαση, είπε, όπως για παράδειγμα η επισήμανση για τα αλλεργιογόνα. Οι διατροφικές πληροφορίες θα μπουν στα εστιατόρια, δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην προώθηση της ελληνικής και μεσογειακής κουζίνας, που είναι αναγνωρισμένη ως ιδιαιτέρως υγιεινή.

Αναφερόμενος στον ρόλο του λιανεμπορίου στην προώθηση των προϊόντων κρέατος, ο κ. Βεργίνης ανέφερε ότι τα σούπερ μάρκετ έφεραν τη δική τους επανάσταση στον κλάδο, με προσιτές τιμές και παρέμβαση σε όλη την αλυσίδα από την κτηνοτροφική μονάδα έως τον καταναλωτή. Εξελίξεις όπως η προσφορά τεμαχισμένου συσκευασμένου κρέατος σε μικρές ποσότητες, η διακίνηση αποστεωμένου προϊόντος και άλλες, διευκόλυναν τον καταναλωτή και κάλυψαν ορθολογικά τις καθημερινές ανάγκες του.

Από αριστερά, Γιώργος Κατερίνης, Γιούλη Παπαδάκη, Γιάννης Δάρας, Σπύρος Ραμαντάνης, στο δεύτερο πάνελ της εκδήλωσης

Το δεύτερο πάνελ συζήτησης με συντονιστή τον Γιώργο Κατερίνη, Αρχισυντάκτη του κλαδικού περιοδικού MEAT NEWS, ανέλυσε το θέμα των εξαγωγών των ελληνικών Προϊόντων Κρέατος και τους παράγοντες που επηρεάζουν την Ανάπτυξή τους. Στο πάνελ συμμετείχαν η Γιούλη Παπαδάκη από τηΔιεύθυνση Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας ΥΠΑΑΤκαι οι Γιάννης Δάρας, Διευθυντής Εξαγωγών ELVIDA FOODS S.A.και Σπύρος Ραμαντάνης, Καθηγητής Παν. Δυτικής Αττικής.

Η κα Παπαδάκη αναφερόμενη στις διακρατικές συμφωνίες τόνισε ότι ζητήματα υπάρχουν με ορισμένες τρίτες χώρες, όπως ο Καναδάς, οι ΗΠΑ κλπ. Παράλληλα με τις προσπάθειές μας να εξαλειφθούν τα εμπόδια στις αγορές αυτές, ανέφερε, αναπτύσσουμε άλλες αγορές, όπως η Αυστραλία, το Κατάρ, η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ, το Χονγκ Κονγκ κλπ. Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, απαιτείται σχέδιο προκειμένου να στηρίξουμε αποτελεσματικά την ελληνική παραγωγή.

Ο κ. Δάρας χαρακτήρισε άμεση την ανάγκη υποστήριξης από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στο θέμα των διακρατικών συμφωνιών. Η βιομηχανία, τόνισε, έχει όλα τα προαπαιτούμενα για να εξάγει, αν και η Πολιτεία συμβάλει σε αυτό ανοίγοντας αγορές. Πολλά είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της βιομηχανίας, όπως η υψηλή ποιότητα των προϊόντων, η μοναδικότητα (γύρος), η ευκολία κατανάλωσής τους (σουβλάκια, κεμπάπ), η προστιθέμενη αξία που τα συνοδεύει, η παραγωγή προϊόντων χωρίς συντηρητικά, χωρίς γλουτένη κλπ. Τα προβλήματα, τόνισε, αφορούν κατά βάση τη φορολογία, τη γραφειοκρατία και τα logistics, λόγω έλλειψης εγχωρίως παραγόμενης πρώτης ύλης, τις χαμηλές διεθνείς τιμές σε ανάλογα προϊόντα, λόγω μικρότερου κόστους, που πολλές φορές οφείλεται στην αμφίβολης ποιότητας πρώτη ύλη.

Ο κ. Ραμαντάνης παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία τα τελευταία 2 χρόνια έχουν αυξηθεί οι εξαγωγές των προϊόντων κρέατος, ενώ μικρή αύξηση εμφανίζει και η κατανάλωση στην Ελλάδα. Η μικρή αύξηση της κατανάλωσης στην Ελλάδα οφείλεται, ανέφερε, στη γήρανση του πληθυσμού, στη μείωση του εισοδήματος και στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων η Ανθούλα Λάγιου από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας του ΥΠΑΑΤ, ο Διευθυντής Εργαστηριακών Ελέγχων του ΕΦΕΤ Κώστας Μπαρμπέρης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Κρεοπωλών Αθήνας Βασίλης Ντεληφιλιππίδης, επιχειρηματίες και δημοσιογράφοι.

22 March 2019
Banner
Banner