Πόσοι Ευρωπαίοι θεωρούν πιο εύκολο να απαρνηθούν την κατανάλωση κρέατος για χάρη του περιβάλλοντος;

12 January 2021

Πόσοι Ευρωπαίοι θεωρούν πιο εύκολο να απαρνηθούν την κατανάλωση κρέατος για χάρη του περιβάλλοντος;

Σε μια εποχή που στοχευμένα έρχεται κι επανέρχεται στο προσκήνιο ο περιβόητος «αντιπεριβαλλοντικός» χαρακτήρας της κατανάλωσης κρέατος και η πιθανή επιβολή ειδικού περιβαλλοντικού φόρου στην κατανάλωση κρέατος, φαντάζει τουλάχιστον περίεργο επίσημοι θεσμοί στην Ευρ. Ένωση να αναδεικνύουν την παραγωγή κρέατος ως αντιθετική στο περιβάλλον. Κι αυτό, αγνοώντας τη συνεισφορά του κλάδου στο περιβάλλον, όπως την έχουν αναδείξει μια σειρά φορείς. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον δεν φαίνεται ο επιστημονικός λόγος να έχει καταλήξει κάπου οριστικά, είναι «ανάρμοστο» να… προτρέχεις· πολύ περισσότερο που οι απλουστεύσεις δεν ταιριάζουν στον ορθό λόγο.

Αφορμή για τέτοιες σκέψεις έδωσε η δημοσιοποίηση έρευνας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που τιτλοφορείται «Αεροπορικές πτήσεις, κρέας και online βίντεο: Τι είναι διατεθειμένοι να απαρνηθούν οι άνθρωποι στην Ε.Ε., τις ΗΠΑ και την Κίνα, προκειμένου να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή».

Πρόκειται για έρευνα που μελετά τη στάση και τις απόψεις των ανθρώπων για την κλιματική αλλαγή και επικεντρώνεται στο πώς οι άνθρωποι σκοπεύουν να καταπολεμήσουν την κλιματική αλλαγή το 2021, τι είναι διατεθειμένοι να απαρνηθούν και πώς επηρεάζει τη στάση τους αυτή, η πανδημία COVID-19.

Βέβαια πρέπει κάποιος να ψάξει αρκετά μέσα στην έρευνα για να βρει ότι οι άνθρωποι στη μεγάλη πλειονότητα θεωρούν πιο εύκολο να απαρνηθούν τις πτήσεις με αεροπλάνο παρά την κατανάλωση κρέατος. Όμως η έρευνα, θέτοντας με τον συγκεκριμένο τρόπο τα ερωτήματα, επιθυμεί εξ αρχής να πάρει θέση. Βέβαια, δεν μπορεί να αρνηθεί τα νούμερα. Κι έτσι αναφέρει ότι το 16% των Ευρωπαίων θεωρούν πιο εύκολο να απαρνηθούν το κρέας προκειμένου να καταπολεμηθεί η κλιματική αλλαγή. Αντιστοίχως, 14% των Αμερικανών και 15% των Κινέζων θεωρούν ότι θα ήταν γι’ αυτούς πιο εύκολο να σταματήσουν την κατανάλωση κρέατος προκειμένου να αντιστρέψουν την κλιματική κρίση.

Αν το κατανείμουμε ανά περιοχή, βλέπουμε ότι:

Στις ΗΠΑ, το 38% θεωρούν πιο εύκολο να απαρνηθούν τις πτήσεις με αεροπλάνο, το 22% τις υπηρεσίες online βίντεο (Netflix, Youtube κλπ.), 18% την αγορά καινούργιων ρούχων, 14% την κατανάλωση κρέατος, 8% την κατοχή αυτοκινήτου.

Στην Κίνα, το 43% θεωρούν πιο εύκολο να κόψουν τις αεροπορικές πτήσεις 15% να κόψουν το κρέας, 15% να απαρνηθούν την κατοχή αυτοκινήτου, 13% τις υπηρεσίες βίντεο, 13% την αγορά καινούργιων ρούχων.

Στην Ευρ. Ένωση, το 40% των ανθρώπων θεωρεί πιο εύκολο να απαρνηθεί τις πτήσεις, το 18% το online βίντεο, το 16% την κατανάλωση κρέατος, το 15% την αγορά καινούργιων ρούχων, το 11% την κατοχή αυτοκινήτου.

12 January 2021
Banner