Κατά 11% αυξήθηκε το 2019 η κατανάλωση βόειου κρέατος στην Κίνα φθάνοντας στα 8,33 εκατομμύρια τόνους, με την κατά κεφαλή κατανάλωση να κάνει ένα άλμα από τα 4,88 κιλά το 2016 στα 5,95 κιλά το 2019.
Τα στοιχεία δείχνουν
επίσης ότι η παραγωγή βόειου κρέατος αυξήθηκε πέρυσι κατά 4%, φθάνοντας στον συνολικό
όγκο των 6,67 εκατομμυρίων τόνων, δημιουργώντας χώρο για εισαγωγές 1,66
εκατομμυρίων τόνων. Επιτεύχθηκε έτσι μια αύξηση 60% στις εισαγωγές βόειου σε
σύγκριση με το 2018. Είναι μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί φέτος καθώς η
έλλειψη χοιρινού κρέατος που δημιούργησε στην κινεζική αγορά η κρίση της αφρικανικής
πανώλους των χοίρων σπρώχνει τους καταναλωτές να βρουν λύσεις εναλλακτικές στο
χοιρινό. Επιπλέον, γίνεται σιγά-σιγά φανερό ότι ο νέος κορωνοϊός άφησε τα
σημάδια του στις καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων.
Ο συνδυασμός
αυτών των δύο παραγόντων είναι πιθανό να ευνοήσει στην Κίνα το βόειο κρέας και
συνεπώς να δούμε περαιτέρω δυναμική άνοδο στις εισαγωγές. Ως αποτέλεσμα όλων
αυτών, οι αναλυτές αναμένουν για το 2020 το συνολικό όγκο εισαγωγών βόειου να
ανέλθει στα 2,2 εκατ. τόνους.
Λίγο μόλις
καιρό μετά τη χαλάρωση περιορισμών και απαγορεύσεων στην Κίνα, εμφανίστηκαν και
οι πρώτες έρευνες που δείχνουν πώς επηρέασε η έκτακτη αυτή κατάσταση, τις καταναλωτικές
συνήθειες.
Χαρακτηριστικά,
κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19, το 79% των Κινέζων καταναλωτών
αύξησαν το μαγείρεμα στο σπίτι, ενώ μόνο το 4% ανέφεραν μείωση στα σπιτικά γεύματα.
Το 32% των εύπορων Κινέζων καταναλωτών ανέφεραν αύξηση της κατανάλωσης βοείου
κρέατος και μόνο το 5% μείωσε την πρόσληψη.
Γίνεται
μάλλον σαφές ότι οι κινεζικές καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν σημαντικά κατά τις
ημέρες του εγκλεισμού, και παραμένει ερωτηματικό πόσο κάποιες από τις αλλαγές αυτές
θα αποκτήσουν πιο μόνιμο χαρακτήρα. Τις αλλαγές αυτές αποτυπώνει μελέτη του
Οργανισμού Κτηνοτροφίας και Κρέατος της Αυστραλίας (MLA). Πιο αναλυτικά, αλλαγές
καταγράφονται στα εξής στοιχεία:
1. Συνήθειες προετοιμασίας γευμάτων:
περισσότερο μαγείρεμα στο σπίτι με φρέσκα προϊόντα και κρέας, καθώς και δοκιμασία
νέων μεθόδων μαγειρέματος του βόειου.
- Ο
υποχρεωτικός εγκλεισμός σήμαινε ότι οι καταναλωτές βασίζονταν κυρίως στο
μαγείρεμα στο σπίτι, και μόνο περιστασιακά σε έτοιμα προς κατανάλωση ή έτοιμα
για μαγείρεμα τρόφιμα.
- Οι
περισσότεροι καταναλωτές αναφέρουν αυξημένη κατανάλωση νωπού κρέατος και άλλων
νωπών προϊόντων λόγω του σημαντικού ρόλου που πιστεύεται ότι διαδραματίζουν
στην υγεία, και στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.
- Οι
καταναλωτές επέστρεψαν σε μεγάλο βαθμό σε παραδοσιακά, οικεία πιάτα με βόειο
κρέας που συνδέονται με τη χειμερινή περίοδο, όπως οι σούπες.
- Κατά τη
διάρκεια της απομόνωσης στο σπίτι, πολλοί καταναλωτές λένε ότι ανακάλυψαν εκ
νέου τη χαρά του μαγειρέματος και πολλοί νεότεροι το έκαναν για πρώτη φορά,
έχοντας περισσότερο χρόνο και κίνητρα να δοκιμάσουν διαφορετικά πιάτα και
μεθόδους μαγειρέματος για ποικιλία.
2. Ο ρόλος του κόκκινου κρέατος στη
διατροφή: αύξηση κατανάλωσης βόειου κρέατος ως πιο θρεπτική και ασφαλέστερη
πρωτεΐνη, αλλά και βασικός παράγοντας σε μια υγιεινή ισορροπημένη διατροφή.
- Αν και οι
ερωτηθέντες ήταν ήδη τακτικοί καταναλωτές βόειου κρέατος πριν από το ξέσπασμα
του COVID-19, το ένα τρίτο εξ αυτών ανέφερε ότι στη διάρκεια της πανδημίας κατανάλωνε
ακόμη περισσότερο βόειο κρέας, όπως επίσης και αρνί, και λιγότερο χοιρινό,
πουλερικά και ψάρια.
- Αυτοί οι
εύποροι, μορφωμένοι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στο βόειο κρέας σε σχέση
με άλλες πρωτεΐνες πιστεύοντας ότι έχει υψηλότερη διατροφική αξία, και συνεπώς υποστηρίζει
καλύτερα τη συνολική υγεία και το ανοσοποιητικό.
3. Πώς αγοράζουν κρέας: προτεραιότητα
στην ασφάλεια, την ποιότητα, τη διαθρεπτική αξία και τη χώρα προέλευσης, στοιχεία
τα οποία ενισχύουν την υγεία.
- Προ της πανδημίας,
βασικοί λόγοι αγοράς βόειου κρέατος για κατανάλωση στο σπίτι ήταν η ασφάλεια, η
φρεσκότητα, η ποιότητα και η χώρα προέλευσης. Η επέλαση του νέου κορωνοϊού οδήγησε
τους καταναλωτές να δώσουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία σε αυτά, αλλά ενδυνάμωσε ιδιαιτέρως
κριτήρια όπως: ενίσχυση του ανοσοποιητικού, χώρα προέλευσης, φυσικό προϊόν.
- Στην κατανάλωση μειώθηκε το κατεψυγμένο βόειο κρέας και εκδηλώθηκε η προτίμηση στο φρέσκο προϊόν, το οποίο θεωρήθηκε πιο θρεπτικό.
- Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην υγεία και την άμυνα του οργανισμού μετά το τέλος της πανδημίας, με κρέατα όπως το βόειο και το αρνί να διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε μια θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή.
[Πηγή: euromeatnews]
Related Articles
Κατά 11% αυξήθηκε το 2019 η κατανάλωση βόειου κρέατος στην Κίνα φθάνοντας στα 8,33 εκατομμύρια τόνους, με την κατά κεφαλή κατανάλωση να κάνει ένα άλμα από τα 4,88 κιλά το 2016 στα 5,95 κιλά το 2019.
Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι η παραγωγή βόειου κρέατος αυξήθηκε πέρυσι κατά 4%, φθάνοντας στον συνολικό όγκο των 6,67 εκατομμυρίων τόνων, δημιουργώντας χώρο για εισαγωγές 1,66 εκατομμυρίων τόνων. Επιτεύχθηκε έτσι μια αύξηση 60% στις εισαγωγές βόειου σε σύγκριση με το 2018. Είναι μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί φέτος καθώς η έλλειψη χοιρινού κρέατος που δημιούργησε στην κινεζική αγορά η κρίση της αφρικανικής πανώλους των χοίρων σπρώχνει τους καταναλωτές να βρουν λύσεις εναλλακτικές στο χοιρινό. Επιπλέον, γίνεται σιγά-σιγά φανερό ότι ο νέος κορωνοϊός άφησε τα σημάδια του στις καταναλωτικές συνήθειες των Κινέζων.
Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων είναι πιθανό να ευνοήσει στην Κίνα το βόειο κρέας και συνεπώς να δούμε περαιτέρω δυναμική άνοδο στις εισαγωγές. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, οι αναλυτές αναμένουν για το 2020 το συνολικό όγκο εισαγωγών βόειου να ανέλθει στα 2,2 εκατ. τόνους.
Λίγο μόλις καιρό μετά τη χαλάρωση περιορισμών και απαγορεύσεων στην Κίνα, εμφανίστηκαν και οι πρώτες έρευνες που δείχνουν πώς επηρέασε η έκτακτη αυτή κατάσταση, τις καταναλωτικές συνήθειες.
Χαρακτηριστικά, κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19, το 79% των Κινέζων καταναλωτών αύξησαν το μαγείρεμα στο σπίτι, ενώ μόνο το 4% ανέφεραν μείωση στα σπιτικά γεύματα. Το 32% των εύπορων Κινέζων καταναλωτών ανέφεραν αύξηση της κατανάλωσης βοείου κρέατος και μόνο το 5% μείωσε την πρόσληψη.
Γίνεται μάλλον σαφές ότι οι κινεζικές καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν σημαντικά κατά τις ημέρες του εγκλεισμού, και παραμένει ερωτηματικό πόσο κάποιες από τις αλλαγές αυτές θα αποκτήσουν πιο μόνιμο χαρακτήρα. Τις αλλαγές αυτές αποτυπώνει μελέτη του Οργανισμού Κτηνοτροφίας και Κρέατος της Αυστραλίας (MLA). Πιο αναλυτικά, αλλαγές καταγράφονται στα εξής στοιχεία:
1. Συνήθειες προετοιμασίας γευμάτων: περισσότερο μαγείρεμα στο σπίτι με φρέσκα προϊόντα και κρέας, καθώς και δοκιμασία νέων μεθόδων μαγειρέματος του βόειου.
- Ο υποχρεωτικός εγκλεισμός σήμαινε ότι οι καταναλωτές βασίζονταν κυρίως στο μαγείρεμα στο σπίτι, και μόνο περιστασιακά σε έτοιμα προς κατανάλωση ή έτοιμα για μαγείρεμα τρόφιμα.
- Οι περισσότεροι καταναλωτές αναφέρουν αυξημένη κατανάλωση νωπού κρέατος και άλλων νωπών προϊόντων λόγω του σημαντικού ρόλου που πιστεύεται ότι διαδραματίζουν στην υγεία, και στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού.
- Οι καταναλωτές επέστρεψαν σε μεγάλο βαθμό σε παραδοσιακά, οικεία πιάτα με βόειο κρέας που συνδέονται με τη χειμερινή περίοδο, όπως οι σούπες.
- Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης στο σπίτι, πολλοί καταναλωτές λένε ότι ανακάλυψαν εκ νέου τη χαρά του μαγειρέματος και πολλοί νεότεροι το έκαναν για πρώτη φορά, έχοντας περισσότερο χρόνο και κίνητρα να δοκιμάσουν διαφορετικά πιάτα και μεθόδους μαγειρέματος για ποικιλία.
2. Ο ρόλος του κόκκινου κρέατος στη διατροφή: αύξηση κατανάλωσης βόειου κρέατος ως πιο θρεπτική και ασφαλέστερη πρωτεΐνη, αλλά και βασικός παράγοντας σε μια υγιεινή ισορροπημένη διατροφή.
- Αν και οι ερωτηθέντες ήταν ήδη τακτικοί καταναλωτές βόειου κρέατος πριν από το ξέσπασμα του COVID-19, το ένα τρίτο εξ αυτών ανέφερε ότι στη διάρκεια της πανδημίας κατανάλωνε ακόμη περισσότερο βόειο κρέας, όπως επίσης και αρνί, και λιγότερο χοιρινό, πουλερικά και ψάρια.
- Αυτοί οι εύποροι, μορφωμένοι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στο βόειο κρέας σε σχέση με άλλες πρωτεΐνες πιστεύοντας ότι έχει υψηλότερη διατροφική αξία, και συνεπώς υποστηρίζει καλύτερα τη συνολική υγεία και το ανοσοποιητικό.
3. Πώς αγοράζουν κρέας: προτεραιότητα στην ασφάλεια, την ποιότητα, τη διαθρεπτική αξία και τη χώρα προέλευσης, στοιχεία τα οποία ενισχύουν την υγεία.
- Προ της πανδημίας, βασικοί λόγοι αγοράς βόειου κρέατος για κατανάλωση στο σπίτι ήταν η ασφάλεια, η φρεσκότητα, η ποιότητα και η χώρα προέλευσης. Η επέλαση του νέου κορωνοϊού οδήγησε τους καταναλωτές να δώσουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία σε αυτά, αλλά ενδυνάμωσε ιδιαιτέρως κριτήρια όπως: ενίσχυση του ανοσοποιητικού, χώρα προέλευσης, φυσικό προϊόν.
- Στην κατανάλωση μειώθηκε το κατεψυγμένο βόειο κρέας και εκδηλώθηκε η προτίμηση στο φρέσκο προϊόν, το οποίο θεωρήθηκε πιο θρεπτικό.
- Στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην υγεία και την άμυνα του οργανισμού μετά το τέλος της πανδημίας, με κρέατα όπως το βόειο και το αρνί να διαδραματίζουν βασικό ρόλο σε μια θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή.
[Πηγή: euromeatnews]