Ελληνικό κοτόπουλο: Δύσκολο σταυρόλεξο το κόστος

15 April 2015

Ελληνικό κοτόπουλο: Δύσκολο σταυρόλεξο το κόστος

Η ελληνική παραγωγή κοτόπουλου και οι ελπίδες των επιχειρήσεων για βιώσιμη πορεία

 

Γράφει ο Χρήστος Πραμαντιώτης

Δημοσιεύτηκε στο Meat News, τ.26, Απρίλιος 2015

 

Το Πάσχα μόλις πέρασε και είναι προφανές ότι οι… μέρες του αρνιού ετοιμάζονται να δώσουν τη θέση τους και σε άλλα είδη κρέατος. Επαναφορά στο κοτόπουλο λοιπόν, και η κατανάλωση ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κανονικότητα. Μέρος αυτής της κανονικότητας, το κοτόπουλο και τα προϊόντα του, που θα δει και φέτος, το 2015, την κατανάλωση να επωφελείται από την πιο χαμηλή τιμή στην οποία προσφέρεται, εν συγκρίσει με άλλα είδη κρέατος.

Για την Ευρώπη τα νούμερα δείχνουν για φέτος ελαφρώς αυξημένη την παραγωγή, σταθερότητα στις εισαγωγές και τις εξαγωγές και ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση. Οι όροι αυτοί προμηνύουν και μια σταθερότητα στις τιμές καταναλωτή, αν και όλα τα παραπάνω ενδεχομένως να επηρεαστούν από τα πρόσφατα κρούσματα της γρίπης των πτηνών και την εξέλιξη αυτού του θέματος, όπως και από άλλους εξωγενείς παράγοντες που αφορούν την πολιτική αναταραχή σε περιοχές όπως η Μέση Ανατολή και η Ανατολική Ευρώπη.

Στην Ελλάδα, η αυξημένη κατανάλωση έχει έρθει ως αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας που σπρώχνει τον καταναλωτή σε πιο φτηνές επιλογές, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα είναι ρόδινα. Μάλλον το αντίθετο.

Ας πούμε καταρχάς ότι τώρα που βγαίνουν τα περσινά στοιχεία για την αγορά κοτόπουλου, μπορούμε να έχουμε μια βάση συζήτησης. Όπως φαίνεται, λοιπόν, το 2014 οι σφαγές κοτόπουλου προσέγγισαν τις 188.000 τόνους (σφάχτηκαν κάτι παραπάνω από 114 εκατ. κοτόπουλα), 5,7% αυξημένες σε σχέση με το 2013.

Από την άλλη, τα νούμερα κάνουν φανερό ότι η ελληνική παραγωγή υστερεί της εγχώριας κατανάλωσης. Εν αναμονή των νεότερων στοιχείων που θα δώσει σύντομα η Ελληνική Στατιστική Αρχή για το 2014, και μιλώντας για την ευρύτερη κατηγορία «πουλερικά», οφείλουμε να πούμε ότι το 2013 στη χώρα μας η παραγωγή υστερούσε περισσότερο από 54.000 τόνους σε σχέση με την κατανάλωση. Και αυτό σημαίνει λιγότερο από 75% ελληνική αυτάρκεια σε κρέας πουλερικών. Πρόκειται για μία σταδιακή χειροτέρευση που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς το 2010 η ελληνική αυτάρκεια σε κρέας πουλερικών ξεπερνούσε το 82%*.

Μιλάμε λοιπόν για ένα ποσοστό αυτάρκειας που κρίνεται χαμηλό για έναν κλάδο ο οποίος στο παρελθόν κάλυπτε πολύ περισσότερο τις καταναλωτικές ανάγκες στη χώρα. Οι ανάγκες αυτές τώρα καλύπτονται κατά ένα αυξανόμενο ποσοστό από εισαγόμενο κοτόπουλο, κάτι που δημιουργεί δυσμενείς όρους για το ελληνικό προϊόν και για την τιμή που παίρνει ο Έλληνας παραγωγός. Το ερώτημα που προκύπτει είναι: η μείωση της αυτάρκειας αποτελεί μια τάση που θα συνεχιστεί; Το ερώτημα δεν μπορεί να απαντηθεί παρά μόνο λαμβάνοντας υπόψη την πορεία και τη βιωσιμότητα των ελληνικών πτηνοτροφικών επιχειρήσεων: η αύξηση της παραγωγής με τη μείωση του μέσου κόστους και η αποτροπή των ελληνοποιήσεων είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της αυτάρκειας. Την ίδια στιγμή δεν πρέπει να ξεχνιέται και το γεγονός ότι η κρίση στην Ουκρανία δημιούργησε πλεόνασμα προϊόντος σε χώρες της Ευρώπης, που το έσπρωξαν στον Νότο σε πολύ χαμηλές τιμές.

Συνολικότερα όμως, και ασχέτως της ουκρανικής κρίσης, οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις βλέπουν ότι ούτως ή άλλως τα πλεονάσματά της η Ευρώπη κοιτάει να δει πού θα τα στείλει γιατί αν μία αγορά έχει πλεόνασμα που δεν διατίθεται, τότε πέφτουν οι τιμές. Επομένως όλοι αγωνίζονται να βρουν πού θα κατευθύνουν το πλεόνασμά τους, κι επειδή έχουν τη δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικοί βρίσκουν την Ελλάδα σαν ένα καλό πεδίο προορισμού.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων επίσης, είναι καίριο ερώτημα πόσες και ποιες μονάδες είναι σύγχρονες, διότι μερικές είναι απαρχαιωμένες και έχουν πράγματι πρόβλημα κόστους. Αν και πρέπει να επισημανθεί ότι το κόστος παραγωγής έχει και ευρύτερους όρους. Τι μπορεί να περικοπεί και πόσο για να μειωθεί το κοστολόγιο; Το σιτάρι του αγρότη; Το εργατικό κόστος; Οι φόροι; Όλα αυτά αποδεικνύονται ένα δύσκολο σταυρόλεξο. Προς το παρόν, εκείνο που φαίνεται να προσπαθούν οι επιχειρήσεις είναι να βρουν έξυπνους τρόπους που θα μειώσουν το κόστος και αφορούν κυρίως το επίπεδο οργάνωσης: προσπαθούν για παράδειγμα να ανακυκλώνουν ενέργεια μεταξύ των διαφόρων λειτουργιών μιας μονάδας, αλλά και επίσης να βγάλουν πολλά προϊόντα κοτόπουλου (φιλέτο, σουβλάκι, λουκάνικο κ.ά.) που θα δώσουν προστιθέμενη αξία στο παραγόμενο προϊόν.

Προσπαθώντας να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την ελληνική αγορά του κοτόπουλου, μιλήσαμε με μερικούς από τους σημαντικούς παίκτες της αγοράς και στις επόμενες σελίδες θα βρείτε την άποψη που καταθέτουν για την κατάσταση του κλάδου, των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, για τον τρόπο με τον οποίο προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά και τους σχεδιασμούς που κάνουν για να απευθυνθούν στον Έλληνα καταναλωτή.

* Τα νούμερα για την αυτάρκεια προκύπτουν από συνδυασμό στοιχείων που τηρεί από το 2009 η συντακτική ομάδα του Meat News. Επειδή προέρχονται από πηγές ελληνικές και ευρωπαϊκές, είναι πιθανό τα τελικά νούμερα να αποκλίνουν από το ακριβές μέγεθος αυτάρκειας, αλλά αυτή η απόκλιση δεν θα είναι μεγάλη.

__________________

AMVROSIADHS makis_low

Μάκης Αμβροσιάδης, Πρόεδρος, Αμβροσιάδης Κοτόπουλα Εξοχής ΑΒΕΕ

 

Κίνητρα για νέες επενδύσεις

 

Meat News: Από την άποψη της ελληνικής αυτάρκειας, το κρέας κοτόπουλου δεν φαίνεται να περνάει τις καλύτερες στιγμές του. Αν είναι έτσι, εξηγήστε μας τους λόγους. Τι νομίζετε ότι φταίει;

Η αυτάρκεια στο ελληνικό κοτόπουλο είναι της τάξης του 65-70%, το υπόλοιπο καλύπτεται από τα εισαγόμενα κοτόπουλα που πάντα είναι σε χαμηλότερη τιμή και ποιότητα από τα ελληνικά γιατί προσπαθούν να προωθήσουν τα πλεονάσματά τους, με αποτέλεσμα να συρρικνώνεται η κατανάλωση και η τιμή του ελληνικού κοτόπουλου. Κίνητρα για αύξηση της παραγωγής με τη δημιουργία νέων σύγχρονων πτηνοτροφικών μονάδων δεν έχουν δοθεί ποτέ από την Πολιτεία, ώστε να μπορεί το μέσο κόστος παραγωγής να μειωθεί. Η ίδρυση νέων πτηνοτροφείων συμβατών με τη νέα τεχνολογία πιστεύουμε ότι μπορεί να μειώσει το κόστος έως και 20%.

 

Meat News: Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο φαίνεται επίσης να αντιμετωπίζουν δυσχέρειες. Πού επικεντρώνονται αυτές; Ρευστότητα; Τζίροι; Πώς εξηγούνται αυτά, σε μια στιγμή που κατά κοινή ομολογία σε στιγμές οικονομικής δυσχέρειας του καταναλωτή όλοι εκτιμούσαν ότι αυτός θα στρεφόταν σε φθηνότερα είδη κρέατος, όπως είναι το κοτόπουλο;

Τα ποσοστά κέρδους του κλάδου μας είναι περιορισμένα λόγω και των ακριβών πρώτων υλών και της παραπάνω ανταγωνιστικής τιμής των εισαγομένων. Κάθε χρόνο η εγχώρια παραγωγή δημητριακών μειώνεται δραματικά με αποτέλεσμα την άμεση εξάρτηση του κόστους μας από τις εισαγωγές. Οι διάφορες αυξήσεις στα κόστη (πρώτες ύλες, ενέργεια, μεταφορικά κ.ά.) δεν μπορούν να αφομοιωθούν από την τιμή πώλησης. Προωθώντας τα σούπερ μάρκετ το κοτόπουλο σε χαμηλή και ελκυστική τιμή (και δη το ελληνικό) στον καταναλωτή, αυτό μειώνει τα κέρδη και πολλές φορές δημιουργεί ζημίες για τον κλάδο μας. Τα λιανικά σημεία πώλησης (κρεοπωλεία, κοτοπουλάδικα) συνεχώς μειώνονται, γιατί πολλά κλείνουν λόγω μη βιωσιμότητας, οπότε το δίκτυο πώλησής μας σε όλη την Ελλάδα είναι ζημιογόνο. Αν προστεθούν σε αυτό το πρόβλημα της ρευστότητας και του χαμηλού τζίρου (λόγω χαμηλότερης τιμής και ποσότητας) επιδεινώνεται δραματικά η κατάσταση του κλάδου.

 

Meat News: Απέναντι στη δυσπραγία του κλάδου κοτόπουλου, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, πώς προσπαθούν να αντεπεξέλθουν; Αλλάζοντας τακτικές ή πρέπει να το δουν και πιο στρατηγικά;

Ένας στόχος είναι να δημιουργήσουμε νέα πτηνοτροφεία ή βελτιωμένα παλιά με τους συνεργαζόμενους πτηνοτρόφους ώστε να ρίξουμε τα κοστολόγια παραγωγής, λόγω δυναμικής και ποιοτικότερης παραγωγής, παράλληλα με την εξοικονόμηση φθηνότερης ενέργειας. Εδώ προτείναμε πολλές φορές στην εκάστοτε κυβέρνηση να δώσει κίνητρα στον κλάδο ώστε να γίνουν νέες επενδύσεις. Επενδύουμε στην ανακύκλωση ενέργειας στα τμήματα της εταιρείας μας (σφαγείο, εκκολαπτήριο, πτηνοτροφεία, μύλο) με επεμβάσεις ή βελτιώσεις που θα αποφέρουν χαμηλότερα κοστολόγια.

 

Meat News: Ας επικεντρωθούμε στο πεδίο της λιανικής πώλησης. Ποια ιδιαίτερα θέματα αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου; Εσείς κάνετε ειδικούς σχεδιασμούς για το επίπεδο αυτό;

Προσπαθούμε να διατηρήσουμε και να στηρίξουμε τα σημεία πώλησης διατηρώντας την ποιότητα των προϊόντων μας. Έχουμε αναπτύξει ένα μεγάλο δίκτυο πώλησης και προσπαθούμε να το βελτιώσουμε. Ετοιμάζουμε και προωθούμε νέα προϊόντα κυρίως μεταποίησης κοτόπουλου υψηλής διατροφικής και γευστικής αξίας ώστε να ανεβάσουμε τον τζίρο και το κέρδος μας.

Έχοντας μέχρι τώρα καταφέρει να προσφέρουμε ένα προϊόν ιδιαίτερα γευστικό και ποιοτικό, που μας κατοχύρωσε στην ελληνική αγορά, δίνουμε μεγάλη έμφαση στη διατήρηση των παροχών μας και τη διάδοση του προϊόντος μας. Έχοντας υπόψη μας ότι το ιδιαίτερο περιβάλλον παραγωγής (κλίμα, σύγχρονα πτηνοτροφεία, μύλος τελευταίας γενιάς, νέας τεχνολογίας εκκολαπτήριο, υψηλή ποιότητα φυτικής διατροφής, διαχείριση, κ.ά.) με την καθημερινή παρακολούθηση του επιστημονικού μας τμήματος στον έλεγχο και στην εκπαίδευση του προσωπικού εδραίωσε το κοτόπουλο «Αμβροσιάδης» στην ελληνική κουζίνα, δεν επαναπαυόμαστε, αλλά αντίθετα επενδύουμε σε όλους τους τομείς και το προσωπικό της καθετοποιημένης εταιρίας μας που αποβλέπουν στη μείωση του κόστους και αύξηση του τζίρου χωρίς να μειώνουμε αλλά να βελτιώνουμε χαρακτηριστικά των προϊόντων μας, τα οποία κάθε χρόνο κατακτούν και νέες αγορές.

__________________________

 

zouras jiannis PHOTO

Γιάννης Ζούρας, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, ΒΙΟΚΟΤ

 

Η ισορροπία θα επανέλθει σύντομα


Meat News: Από την άποψη της ελληνικής αυτάρκειας, το κρέας κοτόπουλου δεν φαίνεται να περνάει τις καλύτερες στιγμές του. Αν είναι έτσι, εξηγήστε μας τους λόγους. Τι νομίζετε ότι φταίει;

Δεν είναι απολύτως έτσι. Υπήρξαν παροδικές εισαγωγές από την Πολωνία, Ρουμανία, Ουγγαρία, καθώς και Ουκρανία. Η ουκρανική κρίση σε σχέση με το ρώσικο εμπάργκο απελευθέρωσε δασμολογικά τεράστιες ποσότητες πουλερικών και όχι μόνο, που πλημμύρισαν τις όμορες χώρες (Πολωνία, Γερμανία) και κατά συνέπεια αυτές τα έσπρωξαν νοτιότερα και προς την Ελλάδα με πολύ χαμηλές τιμές. Αυτό δημιούργησε ένα παροδικό πρόβλημα με δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

Παράλληλα, έχουμε και την Σαρακοστή και αυτές οι μέρες μέχρι το Πάσχα αποτελούσαν ανέκαθεν μια δύσκολη περίοδο για το κοτόπουλο από πλευράς κατανάλωσης, λόγω νηστείας.

Αλλά πιστεύω ότι η ισορροπία θα επανέλθει σύντομα, διότι η ελληνική παραγωγή κοτόπουλου έχει επάρκεια έως υπερεπάρκεια για να καλύψει τις ανάγκες της χώρας και το χειμώνα αλλά και το καλοκαίρι που η κατανάλωση αυξάνεται λόγω τουρισμού, καθώς και υψηλής ποιότητας νωπό προϊόν.

 

Meat News: Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο φαίνεται επίσης να αντιμετωπίζουν δυσχέρειες. Πού επικεντρώνονται αυτές; Ρευστότητα; Τζίροι; Πώς εξηγούνται αυτά, σε μια στιγμή που κατά κοινή ομολογία σε στιγμές οικονομικής δυσχέρειας του καταναλωτή όλοι εκτιμούσαν ότι αυτός θα στρεφόταν σε φθηνότερα είδη κρέατος, όπως είναι το κοτόπουλο;

Αυτό γίνεται, στρέφεται δηλαδή ο καταναλωτής σε φθηνότερα προϊόντα όπως είναι το κοτόπουλο, αλλά με πάρα πολύ χαλαρούς ρυθμούς. Ότι η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει προβλήματα ρευστότητας στις επιχειρήσεις είναι αλήθεια. Η κατανάλωση όμως αυξάνεται. Αυξάνεται επίσης και με τις συνεχείς αγορές που γίνονται απο τις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες οι οποίες δημιουργούν προβλήματα στην τιμολογιακή πολιτική με αποτέλεσμα άμεση επίπτωση στην κερδοφορία και κατά συνέπεια στην επιδείνωση της ρευστότητας που προαναφέραμε λόγω της οικονομικής κρίσης. Δηλαδή φαύλος κύκλος. Ελπίζω ότι το πρόβλημα είναι παροδικό όπως προανέφερα και μετά το Πάσχα η αγορά θα επανέλθει ακολουθώντας τους νόμους της (προσφορά – ζήτηση – ποιότητα).

 

Meat News: Απέναντι στη δυσπραγία του κλάδου κότοπουλου, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, πώς προσπαθούν να αντεπεξέλθουν; Αλλάζοντας τακτικές ή πρέπει να το δουν και πιο στρατηγικά;

Δεν υπάρχει δυσπραγία του κλάδου, μεμονωμένα κάποιες επιχειρήσεις μπορεί να έχουν δικά τους προβλήματα τα οποία λύνονται ή δεν λύνονται. Οι υγιείς επιχειρήσεις ανταγωνίζονται με βάση τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού και θα καταφέρουν να έχουν θετικά αποτελέσματα όταν η αγορά θα επανέλθει σε ισορροπία και ελπίζω να έλθει σύντομα. Το γενικότερο πολιτικο-οικονομικό κλίμα οπωσδήποτε επηρεάζει την αγορά από όλες της τις πλευρές, δηλαδή επιχειρηματικό κλίμα και καταναλωτικές συνήθειες (κανείς δεν σκέφτεται στην κρίση επενδύσεις).

 

Meat News: Ας επικεντρωθούμε στο πεδίο της λιανικής πώλησης. Ποια ιδιαίτερα θέματα αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου; Εσείς κάνετε ειδικούς σχεδιασμούς για το επίπεδο αυτό;

Εμείς, όπως και άλλοι ανταγωνιστές μας, προσπαθούμε να έχουμε μια ευρεία γκάμα ποιοτικών προϊόντων καθώς και καινοτόμων. Γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν οι ανάγκες των καταναλωτών και ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων. Αντιμετωπίζουμε προβλήματα ορισμένες φορές οξύτατου ανταγωνισμού που οφείλονται άλλοτε στην υπερπροσφορά και άλλοτε στις προσφορές των αλυσίδων λιανεμπορίου που συρρικνώνουν έως εκμηδενίζουν την κερδοφορία μας. Παράλληλα, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τα κοστολόγιά μας όσο γίνεται χαμηλότερα παρόλη τη δυσμενή συγκυρία της γενικότερα αρνητικής ρευστότητας στη συγκεκριμένη φάση της ελληνικής οικονομίας.

______________________________

 

TSAKANIKAS LAZAROS_low

Λάζαρος Τσακανίκας, Γενικός Διευθυντής, ΑΠΣΙ – Η ΠΙΝΔΟΣ

 

Μείωση κόστους, ενίσχυση ποιότητας

 

Meat News: Από την άποψη της ελληνικής αυτάρκειας, το κρέας κοτόπουλου δεν φαίνεται να περνάει τις καλύτερες στιγμές του. Αν είναι έτσι, εξηγήστε μας τους λόγους. Τι νομίζετε ότι φταίει;

Τα τελευταία χρόνια έχουμε μείωση της αυτάρκειας στο κρέας κοτόπουλου από το 90% πριν 10 χρόνια, στο 70%. Οι λόγοι:

  • Η είσοδος των βαλκανικών χωρών στην Ε.Ε. που συνοδεύτηκε με χρηματοδοτήσεις και ενισχύσεις της ανάπτυξης της πτηνοτροφίας.
  • Το χαμηλότερο κόστος παραγωγής και επεξεργασίας στις βαλκανικές χώρες (δημητριακά – εργατικά – φορολόγηση).
  • Οι ελληνοποιήσεις των εισαγόμενων και ειδικότερα των προϊόντων από κρέας κοτόπουλου.

 

Meat News: Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο φαίνεται επίσης να αντιμετωπίζουν δυσχέρειες. Πού επικεντρώνονται αυτά; Ρευστότητα; Τζίροι; Χαμηλή κατανάλωση; Πώς εξηγούνται αυτά, σε μια στιγμή που κατά κοινή ομολογία σε στιγμές οικονομικής δυσχέρειας του καταναλωτή όλοι εκτιμούσαν ότι αυτός θα στρεφόταν σε φθηνότερα είδη κρέατος, όπως είναι το κοτόπουλο;

Πράγματι οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κοτόπουλου αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, τα οποία συσσωρεύονται από την εποχή της Γρίπης των Πτηνών και της κρίσης των δημητριακών. Αποτέλεσμα ήταν αρκετές να κλείσουν και άλλες να οδηγηθούν στο άρθρο 99.

Η μείωση των εισοδημάτων οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης, σε μείωση των τιμών, σε συνεχείς προσφορές από τα σούπερ μάρκετ, σε μείωση τζίρων και σε προβλήματα ρευστότητας.

Πράγματι υπάρχει αύξηση στην κατανάλωση κοτόπουλου, αλλά, αφενός έχουμε αύξηση εισαγωγών και αφετέρου έχουμε μείωση τιμών.

 

Meat News: Απέναντι στη δυσπραγία του κλάδου κοτόπουλου, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, πώς προσπαθούν να αντεπεξέλθουν; Αλλάζοντας τακτικές ή πρέπει να το δουν και πιο στρατηγικά;

Οι υπάρχουσες εταιρείες προσπαθούν να επιβιώσουν ανάμεσα στον αθέμιτο ανταγωνισμό που δημιουργούν οι εταιρείες που έχουν ενταχθεί στο άρθρο 99, ανάμεσα στις εισαγωγές, ανάμεσα στις πιέσεις των σούπερ μάρκετ για μείωση τιμών και συνεχών προσφορών.

Η επιβίωση εξαρτάται από το πόσο ευέλικτες είναι στη μείωση του κόστους, στην ενίσχυση της ποιότητας των προϊόντων, στην αλλαγή στρατηγικών είτε στα θέματα παραγωγής είτε στα θέματα πωλήσεων.

 

Meat News: Ας επικεντρωθούμε στο πεδίο της λιανικής πώλησης. Η ΠΙΝΔΟΣ έχει κάνει μια ειδική συμφωνία με τους κρεοπώλες της Αθήνας. Σε τι συνίσταται αυτή; Κάνετε ειδικούς σχεδιασμούς και για τα υπόλοιπα κανάλια λιανικής πώλησης (σούπερ μάρκετ);

Οι κρεοπώλες τα τελευταία χρόνια βλέπουν να μειώνονται οι τζίροι τους και να κλείνουν πολλά κρεοπωλεία γιατί δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην τακτική των σούπερ μάρκετ.

Η Ένωση Κρεοπωλών της Αθήνας «ΤΑΞΙΑΡΧΕΣ» για να αντιμετωπίσει την κατάσταση αποφάσισε να συνεργαστεί με μια εταιρεία η οποία να έχει επώνυμο προϊόν, μεγάλη γκάμα προϊόντων και καλό σέρβις. Αυτή είναι η «ΠΙΝΔΟΣ». Επίσης όλες οι ενέργειες που θα γίνονται στα κρεοπωλεία της Αθήνας θα τις επικοινωνούν στο καταναλωτικό κοινό.

Εμείς δεν μπορούσαμε να αρνηθούμε και ανταποκριθήκαμε σ’ αυτή την πρόσκληση. Όπως είναι γνωστό η «ΠΙΝΔΟΣ» έχει τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων απ’ όλες τις άλλες εταιρείες, το δυναμικότερο δίκτυο διανομών με 15 υποκαταστήματα και συνεργάζεται με όλες τις εταιρείες του λιανεμπορίου.

Τα σούπερ μάρκετ έχουν το καθένα τη δική του τακτική και επικοινωνιακή πολιτική.

___________________________________

 

tsiantis_low

Λεωνίδας Τσιαντής, πρόεδρος Δ.Σ., Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Άρτας

 

Με όραμα το αύριο

 

Το δικό μας όραμα εξακολουθεί να παραμένει διαχρονικό έως σήμερα, 5 δεκαετίες μετά την ίδρυση του ΑΠΣ Άρτας. Ένα όραμα με επίκεντρο τον άνθρωπο και την κάλυψη των αναγκών του, μέσα από τη συνεχόμενη έρευνα και τη βελτιστοποίηση των προϊόντων αλλά και των υπηρεσιών μας.

Ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Άρτας σεβόμενος την παράδοση και έχοντας ως γνώμονα την ικανοποίηση των καταναλωτών παράγει προϊόντα υψηλής ποιότητας. Η πολύχρονη πείρα μας, το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό της εταιρείας μας, η υπευθυνότητα και η αξιοπιστία που επιδεικνύουμε ενισχύουν την προσπάθεια μας να βρισκόμαστε καθημερινά δίπλα και στον πιο απαιτητικό καταναλωτή. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε την σχέση εμπιστοσύνης που έχει δημιουργηθεί εδώ και 5 δεκαετίες μεταξύ του Συνεταιρισμού και όλων όσων επιλέγουν “Κοτόπουλα Άρτας”. Στόχος παραμένει η ανάπτυξη της εταιρείας μας με σταθερά βήματα και η αύξηση της ποιοτικής δράσης με έμφαση στη διείσδυση σε νέες αγορές όχι μόνο στον Ελλαδικό χώρο αλλά και στο εξωτερικό.

 

Σταθερές αξίες εδώ και πέντε δεκαετίες

 

Ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Άρτας, όταν ξεκινούσε το 1966 τη δραστηριότητά του, αποτελούνταν από μία μικρή ομάδα παραγωγών του Νομού, που είχε όμως ένα μεγάλο στόχο: την προσφορά αγνής, ποιοτικής τροφής.

Από τότε, με σεβασμό στην παράδοση και σημείο αναφοράς την αγάπη για την ελληνική οικογένεια, παράγει καθημερινά και «τοποθετεί» στο τραπέζι της μια ανεκτίμητη διατροφική αξία, βασικό στοιχείο της περίφημης μεσογειακής διατροφής. Κοτόπουλα που τρέφονται με φυτικές τροφές και ξεχωρίζουν για την ποιότητα και τη γεύση τους.

Η δυναμική της εξέλιξη και πορεία της εταιρείας στηρίχτηκε τόσο στις σταθερές αξίες της, όσο και στη συνεχή βελτίωση που επεδίωκε να πετυχαίνει. Με πιστοποίηση ποιότητας (ISO 9001) για όλα τα στάδια παραγωγής και σύστημα διασφάλισης υγιεινής (ISO 22000), ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Άρτας επενδύει με συνέπεια τόσο στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και στη συνεχή βελτίωση και επέκταση των προϊόντων του. Πάνω από 50 προϊόντα νωπού και κατεψυγμένου κρέατος κοτόπουλο, σε μοντέρνες συσκευασίες και πάντα με έναν βασικό, κοινό παρονομαστή, αδιαπραγμάτευτη ποιότητα και μοναδική γεύση. Γιατί οι καιροί μπορεί ν’ αλλάζουν, οι αξίες όμως παραμένουν σταθερές.

Σήμερα, ο Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Άρτας είναι μια πλήρως καθετοποιημένη και σύγχρονη επιχείρηση. Κατέχει μία από τις ηγετικές θέσεις στην ελληνική πτηνοτροφία, συγκροτείται από 114 μέλη-παραγωγούς και απασχολεί 290 εργαζομένους.

Ο Συνεταιρισμός έχει:

  • Δυνατότητα παραγωγής 12.000.000 πουλερικών το χρόνο
  • Πτηνοσφαγείο με δυνατότητα σφαγής 6.000 πουλερικών την ώρα
  • Αυτόματο τεμαχιστήριο δυνατότητας τεμαχισμού 6.000 πουλερικών την ώρα
  • Εκκολαπτήρια με δυνατότητα εκκόλαψης 12.000.000 νεοσσών το χρόνο
  • Φυραματοποιείο με δυνατότητα παραγωγής 60.000 τόνων φυράματος το χρόνο
  • Δικό του δίκτυο διανομής που αποτελείται από τρία υπερσύγχρονα κέντρα διανομών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα
  • Ιδιόκτητο στόλο 60 φορτηγών-ψυγείων

Οι εγκαταστάσεις του ΑΠΣ Άρτας βρίσκονται σε απόσταση 8χλμ. από την πόλη της Άρτας και καταλαμβάνουν έκταση 35.040 τ.μ. Η όλη εγκατάσταση διαχωρίζεται στα παρακάτω τμήματα:

  • Πτηνοσφαγείο
  • Ιδιωτικό πρατήριο καυσίμων
  • Μονάδα τεχνικού ελέγχου οχημάτων
  • Μονάδα ολοκληρωμένης διαχείρισης ζωικών υποπροϊόντων - λεβητοστάσιο ατμού
  • Αντλιοστάσιο (όλη η εγκατάσταση υδροδοτείται από ιδιόκτητη γεώτρηση μέσω δεξαμενής υδροδότησης, στο αντλιοστάσιο γίνεται η άντληση νερού από τη γεώτρηση αυτή)
  • Αποθήκη
  • Βιολογικός καθαρισμός
  • Γραφεία

Υπάρχουν επίσης εγκαταστάσεις σε άλλα σημεία του νομού

  • Μονάδα πατρογονικών (συνολικού εμβαδού 7.000 τ.μ. για την εκτροφή 42.000 ορνίθων)
  • Μονάδα εκκολαπτηρίου (συνολικού εμβαδού 1.500 τ.μ.)
  • Μονάδα παραγωγής φυραμάτων (συνολικού εμβαδού 2.436 τ.μ.)

Η αποδοτική λειτουργία του Συνεταιρισμού και η συνεχής ανοδική του πορεία συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της οικονομικής ζωής του νομού Άρτας και στη στήριξη των οικογενειών παραγωγών και εργαζομένων.

 

 

15 April 2015
Banner
Banner