ΕΔΟΚ: Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές

07 April 2015

ΕΔΟΚ: Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές

Παρέμβαση κατά των "επιθετικών" προσφορών που κάνουν τα σούπερ μάρκετ στα αμνοερίφια κάνει η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος, καλώντας τις ελεγκτικές αρχές να επισκεφθούν τα καταστήματα αυτά και να απαγορεύσουν τις παραπλανητικές διαφημίσεις. Στην ανακοίνωσή της αναλύει το κόστος του αμνοεριφίου και καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Παρακάτω ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΔΟΚ:

Όπως κάθε χρόνο στην πολύ σημαντική εποχική αγορά του Πάσχα τα Σούπερ Μάρκετ έχουν αρχίσει ιδιαίτερα επιθετικά προσφορές ελκυστικές για τον καταναλωτή, που δημιουργούνται σκόπιμα για να λειτουργούν ως κράχτες αγοράς και άλλων προϊόντων.
Η κατάσταση αυτή φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, καθώς βγαίνουν διαφημιστικά με αιγοπρόβατα (αρνί) κρέας πολύ κάτω από το κόστος χονδρικής.
Ενημερώνουμε τον καταναλωτή ότι εξ αιτίας της μεγάλης έλλειψης αμνοεριφίων, μείον 50% φέτος σε σχέση με την περισινή χρονιά, οι τιμές παραγωγού είναι λίγο πάνω από τα έξι (6) ευρώ. Αν προσθέσουμε τον ΦΠΑ και την σφαγή, τότε το κόστος ανεβαίνει τουλάχιστον στα επτάμιση (7,5) ευρώ.
Η ΕΔΟΚ, μαζί με τους κτηνοτρόφους και τους παραδοσιακούς κρεοπώλες μέλη της, ως υπεύθυνος φορέας υποδεικνύει πως υπάρχει κράτος, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί που πρέπει να επισκεφτούν τα Σούπερ Μάρκετ, να απαγορεύσουν τις παραπλανητικές προσφορές, να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα του κρέατος, δηλαδή την προέλευση και την ποιότητά του και να δημοσιοποιούν στον Έλληνα καταναλωτή τις εκάστοτε παραβάσεις αλλά και τα μέτρα που θα λαμβάνονται εναντίων των παραβατών.
Σε κάθε περίπτωση δυο είναι τα πιθανά σενάρια που πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής και να μην παρασύρεται. Πρώτον, σχεδόν πάντα η διάρκεια της προσφοράς είναι ολίγων ημερών και δεύτερον, οι ποσότητες που διατίθενται, είναι πολύ περιορισμένες.
Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις εν αγνοία του καταναλωτή, αμνοερίφια μακράς διάρκειας τα όποια έχουν υποβληθεί σε ειδική επεξεργασία να αντέξουν σε συντήρηση έως και σαράντα ημέρες, και παρόλα αυτά προσφέρονται ως φρέσκα πασχαλινά αρνιά.
Εννοείται ότι δεν έχουν προμηθευτεί τα αμνοερίφια τώρα, πλήττοντας την μοναδική ευκαιρία του Έλληνα κτηνοτρόφου να κερδίσει κάτι, αλλά και παραπλανώντας τον καταναλωτή ως προς την ποιότητα ενώ ταυτόχρονα κερδοσκοπούν εις βάρος του.
Είναι γνωστό σε όλους τους καταναλωτές το περσινό φιάσκο της προσφοράς αρνιού τις ημέρες του Πάσχα, από γνωστή αλυσίδα σουπερ μάρκετ, που αποκαλύφθηκε ότι προσφέρθηκαν για τρεις ημέρες μόνο, συνολικά 15 αρνιά, που βέβαια δεν κάλυψαν ούτε τις ανάγκες των εργαζομένων των σουπερ μάρκετ.
Οι παραδοσιακοί επαγγελματίες του χώρου, οι κρεοπώλες, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους αυτές τις ημέρες ώστε οι καταναλωτές να προμηθευτούν αυτό που ανταποκρίνεται στον οικονομικό προγραμματισμό και στις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους.
Οι καταναλωτές από την πλευρά τους συμβάλλουν ώστε ο παραδοσιακός κρεοπώλης της γειτονιάς τους να είναι πάντα εκεί και όλες τις υπόλοιπες μέρες του έτους για την προσωπική εξυπηρέτησή τους, ώστε να παραμένει ζωντανή η μακροχρόνια σχέση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ τους, μια σχέση εμπιστοσύνης.

07 April 2015
Banner
Banner