Δήμος Βασίβαγλης: Το αύριο θα είναι πιο θετικό

18 December 2020

Δήμος Βασίβαγλης: Το αύριο θα είναι πιο θετικό

Related Articles

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο κ. Δήμος Βασίβαγλης, ιδιοκτήτης της γνωστής επιχείρησης εξοπλισμού TEXNIKA INOX, για την μετά κορωνοϊό εποχή. Έχοντας συνεργαστεί με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις τροφίμων στη χώρα μας, αλλά και με την εμπειρία του από εργοστάσια σε όλη την Ευρώπη, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Meat News υπογραμμίζει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτές του εξωτερικού.

Συνέντευξη στον Γιώργο Κατερίνη. Δημοσιεύθηκε στο τεύχος 88 (Δεκέμβριος 2020) του περιοδικού Meat News.

Meat News: Κύριε Βασίβαγλη, πόσο έχει επηρεάσει η πανδημία και οι συνθήκες των δυο lockdown τις εταιρείες εξοπλισμού;

Δήμος Βασίβαγλης: Το προφανές για όλους είναι πως η πανδημία μας έφερε αντιμέτωπους με προβλήματα που δεν είχαμε συναντήσει ποτέ. Η λειτουργία των επιχειρήσεων με τους εργαζόμενους να δουλεύουν από το σπίτι είναι κάτι που στην Ελλάδα ΔΕΝ ήταν καθημερινότητα. Όλοι γνωρίζαμε πως υπάρχει αλλά αυτοί που το εφάρμοζαν ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα. Η αναγκαιότητα των δυο lockdown -απαγορεύσεων της κυκλοφορίας, όπως τονίζει ο κ. Μπαμπινιώτης- από την άλλη πλευρά χώρισε την αγορά σε δυο μέτωπα. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα Super Market και την λιανική είδαν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται στα ύψη. Η άλλη όψη του νομίσματος είναι οι εταιρείες εκείνες που είχαν επενδύσει στον τουρισμό και την εστίαση. Αυτές είδαν τις ελπίδες τους να χάνονται. Κατά την γνώμη μου όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι θετικό.

Οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων κρέατος στην Ελλάδα είναι άνθρωποι έμπειροι που έχουν γαλουχηθεί μέσα στην οικονομική κρίση που κακά τα ψέματα δεν τελείωσε ποτέ. Νομίζω ότι στην συντριπτική πλειοψηφία τους εντόπισαν όλοι τα αδύναμα σημεία των επιχειρήσεων τους και κινήθηκαν προς την λύση των εκάστοτε προβλημάτων. Έτσι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η δυσκολία έφερε ΘΕΤΙΚΕΣ αλλαγές είτε αυτό λέγεται ανάπτυξη της παραγωγικής δυνατότητας ενός εργοστασίου, είτε άνοιγμα στο εξωτερικό ή ακόμα και η ανεύρεση νέων αγορών εντός των συνόρων. Είμαι αισιόδοξος πως το αύριο θα είναι πιο θετικό.

Meat News: Ποιες είναι οι αλλαγές που έχουν επιφέρει στις επιχειρήσεις κρέατος οι ιδιόμορφες συνθήκες που δημιουργήθηκαν στην αγορά λόγω των μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό;

Δήμος Βασίβαγλης: Οι αλλαγές που έχουν επιφέρει τα μέτρα προστασίας σε ότι αφορά στην λειτουργία των επιχειρήσεων, έχουν να κάνουν περισσότερο με την διαχείριση του έμβιου δυναμικού, μιας και τα μέτρα υγιεινής στα εργοστάσια τροφίμων, είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά απαιτητικά. Έτσι οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να μάθουν να δουλεύουν από το σπίτι και να είναι πιο αποδοτικές με λιγότερους υπαλλήλους.

Μια άλλη αλλαγή που έφεραν τα μέτρα, ήταν η αναγκαιότητα της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στην Ελλάδα δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο, μιας και είμαστε αγορά που αρέσκεται στην πιο παραδοσιακή προσέγγιση του να βγεις έξω για να ψωνίσεις. Πολλοί ήταν αυτοί που ανακάλυψαν πως οι παραγγελίες μέσω διαδικτύου, έχουν πολλά θετικά σημεία μιας και είναι εύκολες και με λιγότερο κόπο. Παρόλα αυτά πιστεύω πως όταν τελειώσει το θέμα COVID-19, θα χαρούμε να επιστρέψουμε στην παραδοσιακή επίσκεψη στον χασάπη της γειτονιάς και της λαϊκής αγοράς αφού είναι συνήθειες που ταιριάζουν περισσότερο σε εξωστρεφείς λαούς όπως είμαστε εμείς.

Meat News: Ο κλάδος των τροφίμων και ειδικά του κρέατος πάντα είχε σε υψηλή θέση τις απαιτήσεις υγιεινής και διατροφικής ασφάλειας. Λογικά με τις νέες συνθήκες αυτές οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί. Τι σημαίνει αυτό για εταιρείες σαν την δική σας; Υπάρχει ανάγκη για νέο εξοπλισμό;

Δήμος Βασίβαγλης: Τα πρωτόκολλα της υγιεινής κάθε άλλο παρά άγνωστα είναι στην βιομηχανία τροφίμων. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που η εταιρεία μου πρωτοστάτησε στην αλλαγή που παγίωσε τα αυστηρά μέτρα υγιεινής, που ισχύουν τώρα πια σε όλες τις βιομηχανίες τροφίμων. Ο κλάδος έχει πολύ υψηλά πρότυπα. Η τήρηση του πρωτοκόλλου που απαιτεί, την κατάλληλη ένδυση και απολύμανση πριν την είσοδο των εργαζομένων και επισκεπτών εντός της παραγωγής, ίσχυαν πολύ πριν την εμφάνιση του κορωνοϊού. Η διαχείριση των πρώτων υλών σε καθαρές και «βρώμικες» ζώνες καθώς και η συσκευασία των τροφίμων σε ειδικούς χώρους είναι καθημερινότητα για την βιομηχανία τροφίμων χρόνια τώρα. Αυτό νομίζω είναι που βοήθησε πολύ στο να κρατηθεί χαμηλά η διασπορά του ιού μέσα στις βιομηχανίες τροφίμων αλλά και να μην υπάρχει διασπορά εξαιτίας αυτών. Ως αποτέλεσμα αυτού οι ανάγκες για καινούργιο εξοπλισμό δεν έχουν αυξηθεί πέραν του συνηθισμένου. Αυτό που είναι πιεστικό είναι η σωστή λειτουργία των μηχανημάτων που πρέπει να αποδίδουν τα μέγιστα. Ανάγκη για νέο εξοπλισμό έχουν οι εταιρείες εκείνες που κάνουν επεκτάσεις ή τα νέα εργοστάσια-εργαστήρια που θα χρειάζονταν αυτόν τον εξοπλισμό ούτως ή άλλως.

Meat News: Ποιες είναι οι προσφερόμενες λύσεις για επιχειρήσεις κρέατος;

Δήμος Βασίβαγλης: Κατά την προσωπική μου άποψη η λύση έγκειται στην εφαρμογή του πρωτοκόλλου. Όταν τηρούνται οι διαδικασίες υγιεινής ο κίνδυνος περιορίζεται στο περιστασιακό σφάλμα και στον ανθρώπινο παράγοντα. Τα απαραίτητα μηχανήματα υγιεινής, όπως οι υγειονομικοί σταθμοί απολύμανσης, υπάρχουν σε επάρκεια. Το θέμα είναι να αντιμετωπίζουμε όλοι τα πρωτόκολλα υγιεινής με την υπευθυνότητα που αρμόζει στις περιστάσεις. Αυτό είναι ένα μόνιμο αγκάθι στην προσπάθεια των πιστοποιημένων εταιρειών να ακολουθήσουν τις διαδικασίες.

Meat News: Συνεργάζεστε χρόνια με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις κρέατος και προϊόντων κρέατος. Ποια είναι η εικόνα που έχετε για το επίπεδο της βιομηχανίας αυτού του τομέα στη χώρα μας;

Δήμος Βασίβαγλης: Η δουλειά μου με έχει οδηγήσει σε εργοστάσια τροφίμων σε όλη την Ευρώπη με πολύ υψηλά πρότυπα. Το λέω με πλήρη συνείδηση πως οι Ελληνικές εταιρείες τροφίμων δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτές του εξωτερικού. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι αντίστοιχο του μεγέθους των εταιρειών τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Σε ότι αφορά στα προϊόντα πιστεύω ακράδαντα πως τα Ελληνικά προϊόντα είναι καλύτερα ποιοτικά από αυτά του εξωτερικού. Είναι απορίας άξιο το γιατί μόνο ένα μικρό ποσοστό Ελληνικών εταιρειών έχει αναζητήσει οδούς πώλησης στην Ευρωπαϊκή ή γιατί όχι και στην Παγκόσμια αγορά. Τα προϊόντα υπάρχουν, το δυναμικό υπάρχει, αν βρεθεί και το κίνητρο, νομίζω πως η Ελληνική βιομηχανία τροφίμων έχει όλα τα φόντα να γίνει βασικός παράγοντας εισροής κεφαλαίου από το εξωτερικό. Γιατί όχι τόσο μεγάλη όσο και ο τουρισμός.

Meat News: Πόσο βοηθούν τα χρηματοδοτικά εργαλεία (προγράμματα ΕΣΠΑ κλπ) στην αναβάθμιση του εξοπλισμού των επιχειρήσεων;

Δήμος Βασίβαγλης: Αναμφίβολα τα χρηματοδοτικά προγράμματα έχουν βοηθήσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας τροφίμων σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το βασικό πρόβλημα όμως είναι πως δεν είναι εύκολα προσβάσιμα από τις μικρές επιχειρήσεις. Οι διαδικασίες είναι περίπλοκες, ο χρόνος που απαιτείται για τις εκταμιεύσεις είναι συνήθως μακρύς και οι απαιτήσεις για να πάρεις μέρος είναι σύνθετες και αποκαρδιωτικές. Αποτέλεσμα όλου αυτού είναι πως οι εταιρείες εκείνες που δεν έχουν τα μέσα και το δυναμικό για να ασχοληθούν με την γραφειοκρατία στερούνται της πολύτιμης βοήθειας που έχουν ανάγκη. Και την έχουν ανάγκη περισσότερο από τις εταιρείες που έχουν τους πόρους και το δυναμικό για να ασχοληθούν με όλα αυτά. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να γίνει πρόβλεψη έτσι ώστε αυτές οι εταιρείες να βρουν τον δρόμο για να αντλήσουν την πολύτιμη βοήθεια που χρειάζονται.

18 December 2020
Banner