«Φθηνότερο το κρέας στα σούπερ μάρκετ, αλλά προτιμάμε τον παραδοσιακό κρεοπώλη»

03 May 2017

«Φθηνότερο το κρέας στα σούπερ μάρκετ, αλλά προτιμάμε τον παραδοσιακό κρεοπώλη»

Σε περίπου 3,3 δισ. ευρώ υπολογίζει την αγορά κρέατος στην Ελλάδα το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Σε έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε τον Φεβρουάριο 2017 το Ινστιτούτο καταγράφει τις συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή και αναδεικνύει τις προοπτικές του λιανεμπορίου τροφίμων.

Επιλογή σημείου αγοράς κρέατος και σύγκριση τιμής (ΚΛΙΚ στην εικόνα για μεγέθυνση)

Επιλογή σημείου αγοράς κρέατος και σύγκριση τιμής (ΚΛΙΚ στην εικόνα για μεγέθυνση)

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, που διενεργήθηκε σε δείγμα 750 καταναλωτών από όλη τη χώρα, το 47% του κοινού προτιμάει το κανάλι του κρεοπωλείου, το 39% το κανάλι του σούπερ μάρκετ και το 14% δηλώνει ότι δεν έχει συνηθισμένο σημείο πώλησης. Υπάρχει και ένα ποσοστό του καταναλωτικού κοινού 3% που δηλώνει ότι δεν αγοράζει κρέας. Παρά το συνολικά μεγαλύτερο ποσοστό του κρεοπωλείου, στις επιμέρους κατηγορίες υπάρχει διακύμανση, αφού το σούπερ μάρκετ εμφανίζεται να έχει μεγαλύτερα ποσοστά στην αγορά του κοτόπουλου, ενώ το κρεοπωλείο μεγαλύτερα ποσοστά στην αγορά του μοσχαριού και του αρνιού.

Το εύρημα αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν συνυπολογιστεί και ένα ακόμη συμπέρασμα της έρευνας, ότι δηλαδή οι καταναλωτές θεωρούν πως το κρέας είναι φθηνότερο στο σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, μόλις το 12% του κοινού θεωρεί ότι το κρέας είναι φθηνότερο στο κρεοπωλείο, ενώ το 55% θεωρεί ότι είναι φθηνότερο στο σουπερμάρκετ. Για το 27% των ερωτώμενων δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δύο σημεία πώλησης. Το εύρημα αυτό, που δείχνει ότι ο καταναλωτής δεν επιλέγει κρέας αποκλειστικά με βάση την τιμή, έρχεται κι επανέρχεται, καθώς είναι πρόσφατη μία άλλη έρευνα που παρουσίασε το meatnews.gr και η οποία έδειχνε ότι «Βασικό κριτήριο αγορών για τους καταναλωτές δεν αποτελεί ούτε η προέλευση του κρέατος, αλλά ούτε και η τιμή, αντίθετα με την επικρατούσα αντίληψη στους επαγγελματίες. Το 63,4% των καταναλωτών επιλέγουν με κριτήριο την ποιότητα και το 29,5% με βασικό κριτήριο την τιμή».

Σε σχέση με τις συνήθειες των καταναλωτών, το 74% δηλώνει ότι αγοράζει κρέας μόνο από συγκεκριμένο κρεοπώλη, ενώ το 29% δηλώνει ότι αγοράζει συσκευασμένο κρέας. «Φαίνεται λοιπόν ότι η σχέση ανάμεσα στον κρεοπώλη και τον καταναλωτή καταγράφεται ιδιαίτερα δυνατή, ενώ παράλληλα αναγνωρίζονται από το κοινό οι προσπάθειες του οργανωμένου λιανεμπορίου για εναλλακτικές επιλογές, καταδεικνύοντας μία υπάρχουσα βάση για μελλοντική ανάπτυξη» συμπεραίνει το ΙΕΛΚΑ, το οποίο επισημαίνει ότι τα ποσοστά πωλήσεων κρέατος μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερα των αντίστοιχων στις περισσότερες χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

03 May 2017
Banner