Θ. Γόγολος: Από την τουριστική κίνηση επωφελούνται μόνο οι μεγάλες εταιρείες
Related Articles
Μια νέα γενιά κρεοπωλών προσπαθεί να διατηρήσει ενεργό το σωματείο στην περιοχή της Θεσπρωτίας τα τελευταία χρόνια. Μια περιοχή που έχει γύρω στα 45 κρεοπωλεία, από τα οποία τα 20-25 βρίσκονται στην Ηγουμενίτσα. Μιλήσαμε με τον πρόεδρο της Ένωσης, Θεόδωρο Γόγολο, λίγες μέρες μετά το Πάσχα, που όπως μας είπε η κίνηση στα κρεοπωλεία κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Meat News, T. 39, Ιούνιος 2016
-Πείτε μας ποια είναι τα ζητήματα που απασχολούν το σωματείο σας. Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην περιοχή σας;
Ιδιαίτερα προβλήματα δεν αντιμετωπίζουμε. Τα προβλήματά μας είναι αυτά που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι σε όλους τους νομούς και έχουν να κάνουν με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, με την λαθροσφαγή στην περίοδο των γιορτών και με την οικονομική κρίση, που όσο βαθαίνει, τόσο ο κόσμος αδυνατεί να ψωνίσει.
-Δώστε μου μια εικόνα πώς λειτουργεί η αγορά στην περιοχή σας. Μιλήσατε για τον αθέμιτο ανταγωνισμό, πείτε μου πιο συγκεκριμένα.
Ο κύριος ανταγωνισμός είναι από τα σούπερ μάρκετ, που την περίοδο των γιορτών οι τιμές τους είναι εξευτελιστικές και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και στο υπόλοιπο διάστημα οι τιμές που προβάλλονται στα κανάλια είναι πολύ χαμηλές, δελεαστικές και επηρεάζουν την αγορά.
-Η περιοχή σας έχει σημαντική κτηνοτροφική παραγωγή. Ποια είναι η σχέση που έχετε με τους κτηνοτρόφους;
Υπάρχει πολύ καλή συνεργασία των παραγωγών με τους επαγγελματίες, γιατί εμείς χωρίς αυτούς δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε, όπως και αυτοί χωρίς εμάς. Υπάρχουν δυο σφαγεία στην περιοχή –ένα δημοτικό και ένα ιδιωτικό- τα οποία καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες μας.
-Η περιοχή σας έχει μια αυξημένη τουριστική κίνηση τα τελευταία χρόνια. Πόσο επηρεάζει αυτή η κίνηση τη δουλειά σας;
Ένα μεγάλο μέρος της κατανάλωσης σε τουριστικό επίπεδο, το έχουν πάρει οι μεγάλες εταιρείες, που προμηθεύουν μεγάλες ποσότητες κρέατος σε χαμηλές τιμές, κάτι που εμείς ως κρεοπώλες δεν μπορούμε να τους ανταγωνιστούμε. Ένα άλλο φαινόμενο είναι ότι εταιρείες που προμηθεύουν τις τουριστικές μονάδες με άλλα προϊόντα έχουν μπει και στα προϊόντα κρεοπωλείου, διακινώντας κρέατα σε vacuum σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Αυτό δεν μας αφήνει περιθώρια να επωφεληθούμε από τον τουρισμό και την αυξημένη κίνηση που υπάρχει στην περιοχή μας τους καλοκαιρινούς μήνες.
-Ποιο είναι το επίπεδο των κρεοπωλείων στην περιοχή σας; Ποια είναι η σχέση σας με τις τοπικές ελεγκτικές αρχές;
Τα κρεοπωλεία μας είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, τα έχουμε βρει από τους γονείς μας, τα έχουμε εκσυγχρονίσει και προσπαθούμε να είμαστε τυπικοί στις υποχρεώσεις μας. Οι σχέσεις μας με τις υπηρεσίες είναι πολύ καλές και δεν αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα προβλήματα.
-Ποια είναι σχέση των κρεοπωλών με το σωματείο;
Μεγάλη συμμετοχή δεν θα έλεγα ότι υπάρχει. Είμαστε μια ομάδα που προσπαθεί να διατηρήσει στη ζωή το σωματείο, το οποίο έχει ιδρυθεί πολλά χρόνια πριν, γιατί θεωρούμε ότι χρειάζεται και είναι εγγύηση για το μέλλον μας.