ΓΣΕΒΕΕ-ΠΟΚΚ: Να αποσυρθεί το άρθρο 47
Related Articles
- Μέτρα «επιβίωσης» για τους πληγέντες από την ευλογιά κτηνοτρόφους, ζητά η Φωτεινή Αραμπατζή
- Δ. Μανωλάκου: Η ευλογιά δεν αντιμετωπίζεται με «ατομική ευθύνη» αλλά με μέτρα που πρέπει να παρθούν από το κράτος
- Λιακούλη σε Τσιάρα: «Απίστευτο! Προσπαθείτε να εκριζώσετε μια ζωονόσο, χωρίς να έχετε δώσει ‘’ούτε ένα ευρώ’’!»
Η ΓΣΕΒΕΕ κλήθηκε να τοποθετηθεί στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Σύσταση και λειτουργία Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και λοιπές διατάξεις». Την Συνομοσπονδία εκπροσώπησε ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών Στέφανος Τικέλλης, στη συνεδρίαση της 24ης Νοεμβρίου. Η συζήτηση του σ/ν στην Επιτροπή ολοκληρώνεται σήμερα Τετάρτη 26/11.
Μιλώντας ειδικά για το άρθρο 47 που αφορά στην «Αναγραφή πορείας διαμόρφωσης της τελικής τιμής προϊόντος σε νωπά προϊόντα στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου» ο κ. Τικέλλης ζήτησε την πλήρη απόσυρσή του για τους εξής λόγους:
- Η αοριστία της διάταξης επιτρέπει στο Υπουργείο Ανάπτυξης να ορίσει ότι το ίδιο θεωρεί σημαντικό, για όσες κατηγορίες νωπών προϊόντων το επιθυμεί και ορίζοντας το ίδιο τι περιλαμβάνεται σε κάθε κατηγορία.
- Η συγκεκριμένη διάταξη δεν συμβάλει στην πληρέστερη ενημέρωση του καταναλωτή αλλά αντίθετα θα διαμορφώσει δεδομένα σύγχυσης καθώς δεν μπορεί να έχει εικόνα από μια απλή αναγραφή του κόστους κάθε σταδίου επιχειρηματικής δραστηριότητας και πώς αυτό επιμερίζεται σε κάθε προϊόν λιανικής διάθεσης.
- Αυξάνει το διοικητικό βάρος των επιχειρήσεων λιανικής καθώς θα είναι υποχρεωμένες να αναρτούν τις τιμές κάθε σταδίου διακίνησης που θα ορίζεται από την υπουργική απόφαση, χωρίς να είναι σε θέση να εξακριβώσουν την ορθότητα των πληροφοριών που αναρτούν.
- Στην πράξη η εν λόγω διάταξη δεν μπορεί να εφαρμοστεί και να ελεγχθεί με αναλογική ακρίβεια στις περιπτώσεις εισαγωγών από τρίτες εντός ή εκτός Ευρώπης, γεγονός που θα προκαλέσει νόθευση του ανταγωνισμού.
- Είναι αδύνατο να αποτυπωθεί το πραγματικό κόστος των ενδιάμεσων σταδίων που περιλαμβάνουν υψηλές διακυμάνσεις κόστους λόγω των τιμών ενέργειας και καυσίμων, λόγω του χρόνου διατήρησης των εμπορευμάτων που διαφοροποιείται ανάλογα με το προϊόν, την περιοχή προέλευσης και την εκτιμώμενη ζήτηση της αγοράς. Δεν μπορεί να αποτυπώσει τις απώλειες που επέρχονται σε κάθε στάδιο διακίνησης προϊόντων, ούτε την διατίμηση που προκύπτει σε περίπτωση κατάτμησης προϊόντων όπως π.χ. συμβαίνει στο κρέας.
- Δεν μπορεί να συνεκτιμήσει την επίδραση στις τιμές που έχουν συγκεκριμένες εμπορικές πρακτικές, όπως ο όγκος συνολικής παραγγελίας, η μέθοδος αποπληρωμής, ο χρόνος παράδοσης, οι δυνατότητες αποθήκευσης κάθε ενδιάμεσης μονάδας αλλά και της επιχείρησης λιανικής πώλησης.
Σε σχέση με το κύριο μέρος του νομοσχεδίου, την ενσωμάτωση δηλαδή διαφόρων υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης σε μια νέα διοικητική αρχή που χαρακτηρίζεται ανεξάρτητη, η ΓΣΕΒΕΕ εξέφρασε την άποψη ότι πρόκειται για μια χωροταξική διευθέτηση των υπηρεσιών παρά μια προσπάθεια μεταρρύθμισης του ισχύοντος σήμερα πλαισίου.
Η όλη διαδικασία καθορισμού της νέας αυτής αρχής εγείρει βεβαίως προβληματισμό τόσο για την πραγματική της ανεξαρτησία, όσο και για την διαδικασία λογοδοσίας και δημοκρατικού ελέγχου αυτής της Αρχής, δεδομένου ότι ο Διοικητής αποκτά πληθώρα αρμοδιοτήτων, αναφέρεται τακτικά στον Υπουργό Ανάπτυξης, αλλά πέραν της ετήσιας έκθεσης δεν φαίνεται να έχουν προβλεφθεί άλλα συστήματα λογοδοσίας, διαφάνειας και δημοσιοποίησης στοιχείων που θα επιτρέπουν την αξιολόγηση των υπηρεσιών και των αποτελεσμάτων τους.
Δεν γίνεται κατανοητή η επιλογή της κατάργησης επί της ουσίας του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της ανάθεσης του ρόλου του διαμεσολαβητή μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτή σε μια διοικητική αρχή που έχει και την αρμοδιότητα καταλογισμού προστίμων στις επιχειρήσεις.
Μια ακόμη παρατήρηση της ΓΣΕΒΕΕ σχετίζεται με το άρθρο 56, που αφορά στην διαδικασία με την οποία αναπροσαρμόζονται οι ασφαλιστικές εισφορές των μη μισθωτών σημειώνουμε ότι το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων έχει εκτοξευθεί κατά σχεδόν 40% την τελευταία τριετία. Ως εκ τούτου η οποιαδήποτε νέα επιβάρυνση, ιδιαίτερα των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, λειτουργεί επιβαρυντικά για την βιωσιμότητά τους.







