Η τιμή βασικό κριτήριο στις αγορές τροφίμων
Related Articles
Μικρές διαφοροποιήσεις στις καταναλωτικές συνήθειες κατέγραψε η ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για το 2025. Ως πιο σημαντικό παράγοντα επιλογής όταν ψωνίζουν τρόφιμα οι καταναλωτές εξακολουθούν να δηλώνουν τα χρήματα που δίνουν, αν και εμφανίζεται μια σημαντική μείωση σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα του 2024. Για το 48% των καταναλωτών ως βασικό κριτήριο αγορών είναι η χρηματική δαπάνη, ενώ την ποιότητα ως βασικό κριτήριο επιλέγει το 30%.
Στην έρευνά του το ΙΕΛΚΑ μέτρησε και την επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα καταστήματα των σουπερμάρκετ, καταγράφοντας 3,2 επισκέψεις την εβδομάδα κατά μέσο όρο σε περίπου 2,2 διαφορετικές αλυσίδες. Εκτός όμως από τις επισκέψεις στα πολυκαταστήματα που φθάνουν στον εντυπωσιακό αριθμό των σχεδόν 13 ανά μήνα, καταγράφονται και οι επισκέψεις στα άλλα σημεία πώλησης. Η επίσκεψη στα εξειδικευμένα καταστήματα (κρεοπωλείο, οπωροπωλείο, ιχθυοπωλείο) παραμένει σταθερή ανά εβδομάδα (μ.ό. 4,4 επισκέψεις /μήνα).