Σάββας Κεσίδης, επανεκλεγείς πρόεδρος ΠΟΚΚ: Συνεχίζουμε με μεγαλύτερη ένταση

26 November 2024

Σάββας Κεσίδης, επανεκλεγείς πρόεδρος ΠΟΚΚ: Συνεχίζουμε με μεγαλύτερη ένταση

Τις προτεραιότητες που θέτει για τη νέα θητεία του στην ΠΟΚΚ παρουσιάζει ο επανεκλεγείς πρόεδρος Σάββας Κεσίδης, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο Meat News λίγα λεπτά με τη λήξη των εργασιών της εκλογο-απολογιστικής συνέλευσης της Ομοσποινδίας. Όπως μας εξήγησε νοιώθει ικανοποιημένος που κατόρθωσε να φέρει κι άλλα σωματεία να συμμετέχουν στο νέο 25μελές.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον Γιώργο Κατερίνη. Δημοσιεύτηκε στο Meat News Νο 131, Νοέμβριος 2024

Meat News: Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας ξεκινώντας μια νέα θητεία ως πρόεδρος της ΠΟΚΚ;

Σάββας Κεσίδης: Η Ομοσπονδία δεν σταμάτησε ποτέ να πρεσβεύει τις αξίες του κλάδου μας και θα συνεχίσει να το κάνει ίσως και με καλύτερο ρυθμό και μεγαλύτερη ένταση. Κι αυτό γιατί στη νέα Διοίκηση συμμετέχουν εκπρόσωποι από περισσότερα σωματεία πανελλαδικά. Σωματεία όπως της Μεσσηνίας, της Πάτρας, της Κατερίνης επανήλθαν στο προσκήνιο και άλλα όπως η Δράμα, η Θεσπρωτία, τα Τρίκαλα και η Λαμία μπαίνουν για πρώτη φορά στο 25μελές Συμβούλιο. Είναι μεγάλη χαρά να υποδεχόμαστε καινούργιους συναδέλφους, οι οποίοι μπορούν να συνεισφέρουν στα δεδομένα και στα κεκτημένα της Ομοσπονδίας ώστε να μπορέσουμε να είμαστε πιο δυναμικοί σε όλο το φάσμα της χώρας.

Ζητήματα όπως ο αθέμιτος ανταγωνισμός που δεχόμαστε, οι παραπλανητικές διαφημίσεις που δεν κάνει τίποτα το κράτος για να τις εμποδίσει, τα «καλάθια» για τις γιορτές, η προσέλκυση με διαφημίσεις που παρασύρουν το καταναλωτικό κοινό σε αγορές που δεν συνάδουν με την ευγενή άμιλλα της εμπορίας και διακίνησης των προϊόντων, μας έβρισκαν και θα μας βρίσκουν πάλι αντίθετους. Έχουμε καταφέρει αυτή τη στιγμή να μπορούμε να βρισκόμαστε σε άμεση επικοινωνία με τους παραγωγικούς φορείς. Εκτός από την ΕΔΟΤΟΚΚ, της οποίας κατέχουμε την αντιπροεδρία, συζητάμε και βγάζουμε κοινές αποφάσεις και με τον πρωτογενή τομέα, κάτι που τιμά και τον κλάδο μας και τους παραγωγούς. Έχουμε ακόμα την αρωγή των υπηρεσιών και ειδικά των δημόσιων κτηνιάτρων, οι οποίοι έχουν καταλάβει ότι ο κρεοπώλης διαθέτει την ποιότητα που ζητά ο καταναλωτής.

Meat News: Αναφερθήκατε στην εκλογο-απολογιστική σας Συνέλευση και στο ζήτημα του νέου Οδηγού για τη διαχείριση των ζωικών υποπροϊόντων.

Σάββας Κεσίδης: Είναι ένα ζήτημα που βρισκόταν σε εκκρεμότητα πάνω από δυο χρόνια. Υπήρχαν ευρωπαϊκές οδηγίες, υπήρχαν πιέσεις, αλλά μέχρι τώρα κρύβαμε το πρόβλημα «κάτω από το χαλάκι». Καταθέσαμε τη γνώμη μας, συγκροτήθηκε και ο φορέας των επιχειρήσεων που συγκεντρώνουν τα ΖΥΠ και κατέθεσαν και αυτοί τις δικές τους απόψεις και ευτυχώς τα ώτα των ανθρώπων που βρίσκονται στις αρμόδιες υπηρεσίες ήταν ανοικτά. Μετά από αρκετές συζητήσεις καταφέραμε να εκδοθεί ένας Οδηγός που κατά 90% βοηθά και τον κλάδο μας, και τον ΣΕΖΥΠ, αλλά και το κράτος και μπορούμε πλέον με τα έγγραφα που χρειάζονται να αποδεικνύουμε ότι μπορούμε να διαχειριζόμαστε τα υποπροϊόντα. Είμαστε πρώτα εμείς οικολόγοι, αλλά είμαστε και ζωόφιλοι, εκτιμούμε τους ανθρώπους που έχουν ζώα συντροφιάς, ή που βοηθούν και σιτίζουν ζώα έστω κι αν δεν είναι δικά τους και τους βοηθάμε όσο είναι δυνατό με το μεγαλύτερο όγκο των δικών μας ζωικών υποπροϊόντων.

Meat News: Ακούσαμε από τους προέδρους της ΓΣΕΒΕΕ και του ΕΕΑ ότι το σοβαρότερο πρόβλημα στην αγορά είναι τα μειωμένα εισοδήματα. Αυτό πώς το εισπράττετε εσείς;

Σάββας Κεσίδης: Ο τζίρος των καταστημάτων έχει μειωθεί αν και έχουν αυξηθεί οι τιμές. Και αυτό είναι δυσοίωνο για το μέλλον μας. Παρ’ όλα αυτά, με τα δεδομένα έρευνας του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, το 60-65% του καταναλωτικού κοινού εμπιστεύεται τα κρεοπωλεία. Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό και μας δίνει μια διέξοδο, αλλά η αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού έχει μειωθεί πολύ. Όταν βλέπουμε οικογένειες να μειώνουν τις αγορές τους κάθε εβδομάδα ακόμα και 40%, καταλαβαίνετε ότι είναι μια τεράστια μείωση. Οι οικογένειες αγοράζουν ακριβώς τις μερίδες που χρειάζεται να καταναλώσουν. Ο όγκος των πωλήσεων μας έχει πέσει πάρα πολύ. Ευελπιστούμε σε κάποιες αλλαγές στη φορολογία που έχουν εξαγγελθεί και στις αυξήσεις μισθών για να αλλάξει κάπως η κατάσταση. Ήδη στα μεγάλα αστικά κέντρα καταγράφεται κλείσιμο καταστημάτων και αυτό δεν είναι καλό. Πολεμάμε να αντιστρέψουμε τους όρους και το μόνο που έχουμε να αντιπαρατάξουμε είναι η ποιότητα και η σχέση που έχουμε με τον καταναλωτή και προσπαθούμε καθημερινά να κάνουμε τα καταστήματά μας ποιοτικά καλύτερα ώστε να διατηρήσουμε αυτή την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

26 November 2024