Στους 362 οι κωδικοί προϊόντων με τη μείωση τιμής

30 October 2024

Στους 362 οι κωδικοί προϊόντων με τη μείωση τιμής

Related Articles

Την ανανεωμένη λίστα με 362 κωδικούς προϊόντων που έχουν ενταχθεί ως τώρα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών στα σούπερ μάρκετ από 5% ως 20%, έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Ανάπτυξης. Με σχετική του δήλωση ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος αναφέρει: «Η προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών και την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Συνδυάζοντας τους ελέγχους με την κοινωνική ευθύνη και την ενημέρωση των καταναλωτών. Προχωράμε σταθερά, δίπλα στους πολίτες και ιδιαίτερα σε εκείνους που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη».

Η λίστα προϊόντων με μειωμένες τιμές έχει προκαλέσει συζητήσεις, με αρκετούς να διατηρούν επιφυλάξεις για το κατά πόσο αυτό το μέτρο μπορεί να επιφέρει ουσιαστική οικονομική ανακούφιση. Το γεγονός είναι ότι πρόκειται για πολύ λιγότερα προϊόντα, αφού κάθε προϊόν εμφανίζεται με περισσότερους εμπορικούς κωδικούς. Επίσης οι εκπτώσεις στα περισσότερα προϊόντα είναι αρκετά χαμηλές, ενώ η ανακοίνωση του Υπουργείου δημιουργεί μια αισιόδοξη εικόνα με σημαντικές μειώσεις.

Είναι γνωστό ότι οι διαφορές στον κωδικό ενός προϊόντος δεν υποδηλώνουν πάντα διαφορετική ποιότητα ή χαρακτηριστικά αλλά πολλές φορές απλά διαφορετική συσκευασία ή μικρή διαφοροποίηση στην εμφάνιση. Έτσι, ο καταναλωτής θα μπορούσε να μπερδευτεί για το ποια προϊόντα όντως προσφέρουν οικονομία και ποια μπορεί να εμφανίζονται πολλαπλά στη λίστα χωρίς πραγματική μείωση. Αυτή η κατάσταση ενδέχεται να αποδυναμώσει το αρχικό μήνυμα για μείωση τιμών σε βασικά είδη και τελικά, να περιορίσει την αποτελεσματικότητα του μέτρου, εάν η οικονομική διαφορά δεν είναι σημαντική.

Αντί το μέτρο να αποφέρει ουσιαστική ανακούφιση στους καταναλωτές, φαίνεται να υπάρχει ο κίνδυνος οι μειώσεις να αποτελέσουν περισσότερο επικοινωνιακή κίνηση κάποιων επιχειρήσεων παρά ουσιαστική οικονομική βοήθεια. Η κατάσταση αυτή καθιστά αναγκαία μια πιο προσεκτική και διαφανή διαχείριση του καταλόγου των προϊόντων, ώστε να αποφευχθούν παρανοήσεις και να διασφαλιστεί ότι η έκπτωση είναι πραγματική και αντιληπτή στο πορτοφόλι του πολίτη.

30 October 2024
Banner