Eξορθολογισμός και έρευνα αγοράς η στρατηγική των καταναλωτών για να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες τιμές των αγαθών

27 December 2023

Eξορθολογισμός και έρευνα αγοράς η στρατηγική των καταναλωτών για να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες τιμές των αγαθών

Όπως όλα δείχνουν, τα Social Media διαμορφώνουν τάσεις ακόμα και στα οικονομικά. Έτσι, το «Girl Math» είναι μια viral τάση του TikTok στη διαχείριση των οικονομικών, σύμφωνα με την οποία προτείνονται τρόποι με τους οποίους οι γυναίκες καταναλωτές εκλογικεύουν τις δαπάνες τους , έτσι ώστε να αγοράζουν με ορθολογιστική σκέψη κι όχι θεωρώντας τα ψώνια ως shopping therapy.

Σύμφωνα με μελέτη της Bankrate, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές ομολογούν πως πιέζονται οικονομικά την περίοδο των γιορτών. Εντούτοις, όπως είπε στο CNBC ο Bryan Gildenberg, διευθύνων σύμβουλος της Retail Cities, οι καταναλωτές θα ήθελαν να γιορτάσουν χωρίς περικοπές, λόγω των οικονομικών δυσχεριών.

Οι αναλυτές, παρ’ όλα αυτά, αναφέρουν ότι οι καταναλωτές επικαλούνται τη θεωρία «Girl Math» για την αγορά των δώρων τους, μια και τα κόστη στα καταστήματα είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Μάλιστα, όπως εξηγεί η Melissa Lee, οικονομική σύμβουλος, δίνοντας ένα παράδειγμα η έκπτωση 40% σε ένα προϊόν 100 δολαρίων εξοικονομεί 40 δολάρια στον καταναλωτή, ο οποίος θα το αγοράσει όμως καιρό πριν από τις γιορτές και συγκεκριμένα σε περίοδο εκπτώσεων.

Για να πάμε και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στις ΗΠΑ φέτος οι αγορές που αφορούσαν τις γιορτές ξεκίνησαν πριν από το Halloween – το 50% των καταναλωτών ξεκίνησε τον Οκτώβριο ή νωρίτερα και 40% τον Νοέμβριο, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.

Επίσης, οι καταναλωτές δήλωσαν ότι έχουν ξεκινήσει την έρευνα αγοράς αρκετούς μήνες νωρίτερα, προγραμματίζοντας και κάνοντας τα ψώνια τους 2-3 μήνες πριν από τις γιορτές, εξαιτίας της αύξησης των τιμών.

Να αναφέρουμε ακόμα πως οι διαδικτυακές αγορές πριν από τα Χριστούγεννα έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 76,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο δηλαδή περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics.

Έρευνα της Morgan Stanley έδειξε ότι το 61% των καταναλωτών, παρ’ ότι έχει προγραμματίσει με σύνεση τις αγορές του, συνεχίζει να ψωνίζει από την 1η Δεκεμβρίου έως την ημέρα των Χριστουγέννων, αναμένοντας ότι οι προσφορές θα είναι καλύτερες από αυτές της Black Friday και της Cyber Monday.

Οι γυναίκες έχουν το προβάδισμα στις αγορές παντός είδους και όπως αναφέρει η έρευνα της PwC αυτή η τάση δεν φαίνεται να υποχωρεί. Αναμένεται μάλιστα να ξοδέψουν 11% περισσότερα φέτος σε σύγκριση με το 2022 και είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν σε δώρα σε σύγκριση με τους άνδρες. Να σημειώσουμε, όμως, πως δεν πρόκειται για επιπόλαιες κινήσεις αλλά για τη μέθοδο που διακρίνει τις γυναίκες οι οποίες διακρίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής.

Πηγή: ot.gr

27 December 2023
Banner