ΗΠΑ: Οι καταναλωτές προτιμούν τις υπεραγορές τροφίμων αναζητώντας ευκαιρίες προσφορών
Related Articles
- Άνοδος 2% στις παγκόσμιες εξαγωγές κρέατος – Οριακές οι εξαγωγές των βοοειδών
- Τα επεξεργασμένα τρόφιμα στο στόχαστρο του υπουργείου Υγείας των ΗΠΑ – Μελέτες και συμπεράσματα Επιστημονικών Επιτροπών προειδοποιούν τους καταναλωτές
- Kάμερες στα σφαγεία χοίρων των ΗΠΑ για να διασφαλιστεί η υποχρεωτική αναισθητοποίηση των ζώων
Η ακρίβεια και η άνοδος του πληθωρισμού δεν είναι ευρωπαϊκό φαινόμενο. Έτσι και στις ΗΠΑ, παρ’ όλο που ο πληθωρισμός υποχωρεί, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αισθάνονται την αύξηση των τιμών τα τελευταία χρόνια να τους πιέζει, προσπαθώντας να ελέγξουν τα χρήματα που ξοδεύουν για φαγητό.
«Αν επρόκειτο να συγκρίνετε τις τιμές των τροφίμων και των ποτών σήμερα, σε σχέση με το 2019 ή το 2020, βλέπετε 25% έως 30% υψηλότερες», δήλωσε η Anne-Marie Roerink, διευθύντρια στο 210 Analytics, η οποία μίλησε στην Corbion's 2023 Media Day στα μέσα Οκτώβρη. «Αμφιβάλλω ότι υπάρχουν πολλοί από εμάς εδώ σήμερα που βγάζουν 25% έως 30% περισσότερα χρήματα σήμερα από ό,τι το 2019 ή το 2020 και αυτό είναι πραγματικά που προκαλεί μεγάλη πίεση».
Η κ. Roerink μίλησε για τις ανάγκες που αναγκάζουν τους καταναλωτές να βάλουν προτεραιότητα στις αγορές τροφίμων, καθώς και για να βρουν μια ισορροπία μεταξύ υγιεινών, θρεπτικών τροφών και απολαυστικών λιχουδιών. «Δεν είναι ένας αγώνας προς τα κάτω όπου είναι πάντα το φθηνότερο. Η αξία και η προσιτή τιμή είναι στο επίκεντρο των καταναλωτών που ψωνίζουν σε καταστήματα λιανικής. Βλέπουμε το 93% των αγοραστών κάθε μήνα να εφαρμόζουν κάποιο είδος μέτρου εξοικονόμησης χρημάτων», είπε ο Roerink.
Σχεδόν 4 στους 10 καταναλωτές είπαν ότι είτε τρώνε έξω είτε παραγγέλνουν λιγότερο συχνά, σύμφωνα με έρευνα του 210 Analytics τον Αύγουστο. Οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα δολάρια τροφίμων σε καταστήματα λιανικής παρά σε εστιατόρια και ξοδεύουν λιγότερα σε εστιατόρια περιορίζοντας ορισμένα είδη όπως το αλκοόλ, τα ορεκτικά και τα επιδόρπια. Περισσότεροι άνθρωποι στρέφονται στο φαγητό σε πακέτο αντί για φαγητό σε εστιατόρια. Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής μπορεί να πληρώσει ένα γεύμα σε ένα εστιατόριο, αλλά συχνά το φέρνει στο σπίτι το περίσσευμα και μετά συμπληρώνει το πιάτο με πατατάκια, ποτά και άλλα είδη. Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για τους λιανοπωλητές. Οι καταναλωτές μαγειρεύουν, επίσης, πρόχειρα γεύματα στο σπίτι, αγοράζοντας ανάλογα υλικά, οικονομικά και εύκολα στο μαγείρεμα. Οι έμποροι λιανικής διαπιστώνουν ότι οι καταναλωτές παρακολουθούν πραγματικά τις δαπάνες τους, επειδή είναι πιο δύσκολο να πείσουν τους αγοραστές να προτιμήσουν τις προσφορές. Όπως επισημαίνει η κ. Roerink. «Σίγουρα βλέπουμε μια κίνηση προς τα ιδιωτικά brands. Ξεπερνούν τις εθνικές μάρκες σχεδόν σε κάθε κατηγορία. Αλλά δεν βλέπουμε επίσης την ίδια αντίδραση στις προσφορές. Επίσης, σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα και τα ποτά, υπάρχει την απώλεια μεριδίου για τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές πλέον προτιμούν τις πολυαγορές, τα πολύ μεγάλα καταστήματα τροφίμων. γιατί εκεί κερδίζουν πραγματικά».
Οι έμποροι λιανικής έχουν πολλούς τρόπους να προσεγγίσουν τους καταναλωτές, όπως π.χ. εκτός από τις προσφορές, θα μπορούσαν να καθιερώσουν ευκαιρίες για αγορές, όπως π.χ. Ημέρα Ψητού Κρέατος, Ημέρα Λουκάνικου, Εθνική Ημέρα Τυριού κ.λπ., εκτός από τις καθιερωμένες και τυπικές γιορτές που υπάρχουν και επομένως είναι δεδομένη η κατανάλωση.
Σύμφωνα με την κ. Roerink, οι εταιρείες λιανεμπορίου θα πρέπει να βρουν νέα κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές και διαφήμισης, έτσι ώστε το αγοραστικό κοινό να προσεγγίσει τα μικρότερα καταστήματα.
Πηγή: meatpoultry.com