Σε πρόσφατη έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, 8 στις 10 επιχειρήσεις φαίνονται πως επηρεάζονται πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστους.
Η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου κινείται πάνω σε τεντωμένο σχοινί, αφού το κόστος της ενέργειας με όσα εκείνη συμπαρασύρει, το αυξημένο λειτουργικό κόστος, αλλά και η άνοδος των τιμών αγοράς εμπορευμάτων από τους προμηθευτές λειτουργούν ως αντίρροπες δυνάμεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σχετικά με τις επιδόσεις του κλάδου την περίοδο της Black Friday, παρατηρείται σημαντική επιδείνωση στις αρνητικές επιπτώσεις από τους λογαριασμούς ρεύματος. Οχτώ στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση των θερινών εκπτώσεων, μόλις τρεις μήνες πριν, στον ίδιο υψηλό βαθμό είχαν επηρεαστεί 7 στις 10.
Εν τω μεταξύ, οι μισές σχεδόν επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος έως 20%, ενώ 1 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνει πως βρίσκεται αντιμέτωπη με αύξηση λειτουργικού κόστους από 21-30% τους τελευταίους 9 μήνες. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, μια τέτοια επιβάρυνση, εν μέσω τέτοιας έντονης αβεβαιότητας και ρευστότητας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ότι αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, παρά την κρατική υποστήριξη.
Το αυξημένο κόστος της αγοράς εμπορευμάτων από τους προμηθευτές παραδόξως διατηρήθηκε σε σχετικά πιο συγκρατημένα επίπεδα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος, αφού πολλοί επιχειρηματίες είχαν προβλέει να διαπραγματευτούν εγκαίρως τις τιμές. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 37% είδε αύξηση των τιμών αγοράς κατά 11-20% το τελευταίο εννεάμηνο, ενώ το 29% ανέφερε αυξήσεις έως 10%.
Αναφορικά με τις πωλήσεις της φθινοπωρινής περιόδου, το 43% ανέφερε χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, το 34% των επιχειρήσεων απάντησε πως οι πωλήσεις του κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα και το 21% κατέγραψε καλύτερες πωλήσεις.
Παρά την ενεργειακή κρίση και όσα έπονται, καταγράφεται ενίσχυση των αγορών από φυσικά καταστήματα, καθώς οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια έντονη τάση επανασύνδεσής τους με τις φυσικές αγορές μετά τη πανδημία.
Related Articles
Σε πρόσφατη έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, 8 στις 10 επιχειρήσεις φαίνονται πως επηρεάζονται πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστους.
Η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου κινείται πάνω σε τεντωμένο σχοινί, αφού το κόστος της ενέργειας με όσα εκείνη συμπαρασύρει, το αυξημένο λειτουργικό κόστος, αλλά και η άνοδος των τιμών αγοράς εμπορευμάτων από τους προμηθευτές λειτουργούν ως αντίρροπες δυνάμεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σχετικά με τις επιδόσεις του κλάδου την περίοδο της Black Friday, παρατηρείται σημαντική επιδείνωση στις αρνητικές επιπτώσεις από τους λογαριασμούς ρεύματος. Οχτώ στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση των θερινών εκπτώσεων, μόλις τρεις μήνες πριν, στον ίδιο υψηλό βαθμό είχαν επηρεαστεί 7 στις 10.
Εν τω μεταξύ, οι μισές σχεδόν επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος έως 20%, ενώ 1 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνει πως βρίσκεται αντιμέτωπη με αύξηση λειτουργικού κόστους από 21-30% τους τελευταίους 9 μήνες. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, μια τέτοια επιβάρυνση, εν μέσω τέτοιας έντονης αβεβαιότητας και ρευστότητας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ότι αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, παρά την κρατική υποστήριξη.
Το αυξημένο κόστος της αγοράς εμπορευμάτων από τους προμηθευτές παραδόξως διατηρήθηκε σε σχετικά πιο συγκρατημένα επίπεδα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος, αφού πολλοί επιχειρηματίες είχαν προβλέει να διαπραγματευτούν εγκαίρως τις τιμές. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 37% είδε αύξηση των τιμών αγοράς κατά 11-20% το τελευταίο εννεάμηνο, ενώ το 29% ανέφερε αυξήσεις έως 10%.
Αναφορικά με τις πωλήσεις της φθινοπωρινής περιόδου, το 43% ανέφερε χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, το 34% των επιχειρήσεων απάντησε πως οι πωλήσεις του κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα και το 21% κατέγραψε καλύτερες πωλήσεις.
Παρά την ενεργειακή κρίση και όσα έπονται, καταγράφεται ενίσχυση των αγορών από φυσικά καταστήματα, καθώς οι καταναλωτές παρουσιάζουν μια έντονη τάση επανασύνδεσής τους με τις φυσικές αγορές μετά τη πανδημία.
Πηγή: naftemporiki.gr