Μετά τους περιορισμούς δύο χρόνων, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ενώ θα περίμενε κανείς πως οι φετινές γιορτές θα αντιστάθμιζαν όσα στερήθηκαν οι πολίτες και οι καταναλωτές την περίοδο του εγκλεισμού και των περιορισμών, ήρθε ένα τεράστιο τσουνάμι ανατιμήσεων και «πάγωσε» η εικόνα.
Παρ’ ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων κάνει προσπάθειες να κρατήσει το πνεύμα και την παράδοση των Χριστουγέννων ακέραιη, με όσα αυτή περικλείει –γιορτινό τραπέζι με κάθε λογής εδέσματα, δώρα, εξόδους– αναθεωρεί και προγραμματίζει με συντηρητικό πνεύμα τι και πού θα ξοδέψει.
Σε έρευνα που διενήργησε η Nielsen IQ, αναφέρει πως το 60% των καταναλωτών στην Ελλάδα προγραμματίζει για τα φετινά Χριστούγεννα, είτε να κρατήσει σταθερό τον «προϋπολογισμό» του προηγούμενου έτους (45% των καταναλωτών) είτε να ξοδέψει περισσότερα (15% των καταναλωτών) για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, δώρα και ταξίδια.
Σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα που θα καταναλωθούν στις γιορτές, οι κατηγορίες που συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό των νοικοκυριών είναι: τυρί σε ποσοστό 80%, φρέσκο κρέας 74% και χριστουγεννιάτικα γλυκά 64% αποτελούν τις κατηγορίες που προγραμματίζουν. Στα αλκοολούχα ποτά-μπίρες η κατανάλωση θα φτάσει 61% και κρασί 60%.
Υπάρχει όμως και μια παραδοξότητα στην πρόθεση αγορών· παρ’ όλο που η στενότητα ρευστότητας είναι μεγάλη και η ακρίβεια οδυνηρή καθώς οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προσφορές και τρόπο να ελιχθούν με τις αγορές τους τα Χριστούγεννα, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό που δεν θα διστάσει να αγοράσει «πολυτελή» προϊόντα, πιθανόν πάνω από τις δυνατότητές του. Συγκεκριμένα, το 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελείς μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Ταυτόχρονα, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σκέφτεται να αξιοποιήσει τις εκπτώσεις των Black Friday- Cyber Monday ώστε να αγοράσει νωρίτερα τόσο δώρα για τα Χριστούγεννα και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, αλλά και τρόφιμα και ποτά.
Αναλυτικά, όσον αφορά τα τρόφιμα σε ποσοστό 28% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς σε ποσοστό 29%, οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι πιθανόν να σπεύσουν να ψωνίσουν νωρίτερα τα απαραίτητα και αναγκαία για το γιορτινό τραπέζι, καθώς το 1/3 των ερωτηθέντων θα κάνει τις αγορές του στις μέρες εκπτώσεων.
Related Articles
Μετά τους περιορισμούς δύο χρόνων, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ενώ θα περίμενε κανείς πως οι φετινές γιορτές θα αντιστάθμιζαν όσα στερήθηκαν οι πολίτες και οι καταναλωτές την περίοδο του εγκλεισμού και των περιορισμών, ήρθε ένα τεράστιο τσουνάμι ανατιμήσεων και «πάγωσε» η εικόνα.
Παρ’ ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων κάνει προσπάθειες να κρατήσει το πνεύμα και την παράδοση των Χριστουγέννων ακέραιη, με όσα αυτή περικλείει –γιορτινό τραπέζι με κάθε λογής εδέσματα, δώρα, εξόδους– αναθεωρεί και προγραμματίζει με συντηρητικό πνεύμα τι και πού θα ξοδέψει.
Σε έρευνα που διενήργησε η Nielsen IQ, αναφέρει πως το 60% των καταναλωτών στην Ελλάδα προγραμματίζει για τα φετινά Χριστούγεννα, είτε να κρατήσει σταθερό τον «προϋπολογισμό» του προηγούμενου έτους (45% των καταναλωτών) είτε να ξοδέψει περισσότερα (15% των καταναλωτών) για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, δώρα και ταξίδια.
Σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα που θα καταναλωθούν στις γιορτές, οι κατηγορίες που συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό των νοικοκυριών είναι: τυρί σε ποσοστό 80%, φρέσκο κρέας 74% και χριστουγεννιάτικα γλυκά 64% αποτελούν τις κατηγορίες που προγραμματίζουν. Στα αλκοολούχα ποτά-μπίρες η κατανάλωση θα φτάσει 61% και κρασί 60%.
Υπάρχει όμως και μια παραδοξότητα στην πρόθεση αγορών· παρ’ όλο που η στενότητα ρευστότητας είναι μεγάλη και η ακρίβεια οδυνηρή καθώς οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προσφορές και τρόπο να ελιχθούν με τις αγορές τους τα Χριστούγεννα, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό που δεν θα διστάσει να αγοράσει «πολυτελή» προϊόντα, πιθανόν πάνω από τις δυνατότητές του. Συγκεκριμένα, το 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελείς μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Ταυτόχρονα, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σκέφτεται να αξιοποιήσει τις εκπτώσεις των Black Friday- Cyber Monday ώστε να αγοράσει νωρίτερα τόσο δώρα για τα Χριστούγεννα και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, αλλά και τρόφιμα και ποτά.
Αναλυτικά, όσον αφορά τα τρόφιμα σε ποσοστό 28% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς σε ποσοστό 29%, οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι πιθανόν να σπεύσουν να ψωνίσουν νωρίτερα τα απαραίτητα και αναγκαία για το γιορτινό τραπέζι, καθώς το 1/3 των ερωτηθέντων θα κάνει τις αγορές του στις μέρες εκπτώσεων.