Οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα της Innova Market Insights* με προοπτική το 2023, τείνουν να προσαρμοστούν σε μια παγκόσμια κρίση κόστους ζωής ενόψει της οικονομικής και πολιτικής αστάθειας. Με τους προϋπολογισμούς «ξεχειλωμένους» και τις προμήθειες υπό πίεση, οι βιομηχανίες των προϊόντων πρέπει να είναι ευέλικτες στις κινήσεις τους και ανοιχτές στο πνεύμα ώστε να βρουν κοινό σημείο «επικοινωνίας» με τους καταναλωτές, ενώ παράλληλα να αξιοποιούν πλήρως τις ταχέως αναδυόμενες τεχνολογικές ευκαιρίες.
Με βάση μελέτες που αφορούν καταναλωτές και σε συνδυασμό με ολοκληρωμένα δεδομένα αγοράς αλλά και νέα προϊόντα, η Innova δήλωσε ότι τον τελευταίο χρόνο, το κόστος και η σχέση ποιότητας /τιμής έχουν γίνει πιο σημαντικά για περισσότερους από τους μισούς καταναλωτές τροφίμων και ποτών παγκοσμίως. Οι σημερινοί αγοραστές διερευνούν όλο και περισσότερο στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων, όπως η επιλογή προϊόντων διατροφής χαμηλότερου κόστους και το ελάχιστο μαγείρεμα. Αλλά παραμένουν αποφασισμένοι να δοκιμάσουν νέες εμπειρίες και να υποστηρίξουν τη βιωσιμότητα του πλανήτη.
«Το 2023 θα είναι η χρονιά επαναπροσδιορισμού της αξίας, όπως έχει ονομαστεί, σε ολόκληρη τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις βασικές τους αξίες. Θέλουν προϊόντα που παρέχουν ποιότητα, εμπιστοσύνη και συμβαδίζουν με τις αρχές προστασίας του περιβάλλοντος», δήλωσε η Lu Ann Williams, διευθύντρια Global Insights στο Innova Market Insights.
Επαναπροσδιορισμός αξίας
Οι εταιρείες, οι παραγωγοί και οι καταναλωτές παλεύουν με το αυξανόμενο κόστος και τη μεγαλύτερη οικονομική αστάθεια των τελευταίων χρόνων. Η αντιμετώπισή τους απαιτεί βαθιά κατανόηση των σημείων στα οποία οι καταναλωτές θέτουν τα όριά τους. Στρατηγικές όπως απλές αυξήσεις τιμών ή ευέλικτες λίστες συστατικών προκειμένου να αντιμετωπιστεί η αλυσίδα εφοδιασμού, μπορούν να λειτουργήσουνμόνο βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο, οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων πρέπει να είναι ανοιχτές στην επικοινωνία τους με τους καταναλωτές και να αναγράφουν με σαφήνεια τα οφέλη που λένε πως προσφέρουν τα προϊόντα τους.
Παρά το γεγονός ότι η πολιτική και οικονομική ανασφάλεια έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία για τους καταναλωτές το 2022, η υγεία του πλανήτη παραμένει το κορυφαίο παγκόσμιο ζήτημα και οι οικονομικές πιέσεις οδηγούν σε αύξηση των φιλικών προς το περιβάλλον συμπεριφορών. Οι καταναλωτές, όπως αναφέρει η έρευνα της Innova Market Insights για το 2023 έχουν μειώσει τη σπατάλη τροφίμων και έχουν ανακυκλώσει περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Προσιτή διατροφή για όλους
Τους τελευταίους 12 μήνες, το 62% των καταναλωτών ανέφεραν αξιοσημείωτη αύξηση του κόστους των τροφίμων και των ποτών τους. Ως αποτέλεσμα, στρέφουν την προσοχή τους σε αλλά, απλά θρεπτικά αγαθά που είναι προσιτά, όπως αναφέρει η έρευνα. Αυτό σημαίνει, την αγορά μη συσκευασμένων προϊόντων (χύμα), την επιλογή ιδιωτικών ετικετών, καθόλου έως ελάχιστο μαγείρεμα, μείωση των δαπανών για εξεζητημένα τρόφιμα και αγορά λιγότερων προϊόντων. Οι καταναλωτές αναζητούν ενεργά προσιτούς τρόπους για να διατηρήσουν μια υγιεινή διατροφή, προσφέροντας στις εταιρείες παραγωγής τροφίμων πολλές ευκαιρίες να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε νέα όρια. Για να ανταποκριθούν στις διατροφικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές απαιτήσεις των καταναλωτών, οι κατασκευαστές πρέπει να καινοτομούν για να εξάγουν τη μέγιστη αξία από τις πρώτες ύλες και τη διαδικασία παραγωγής.
Βιώσιμη γεωργία
Η περιέργεια του κοινού αυξάνεται σε θέματα που αφορούν καινοτόμες τεχνολογίες, καθώς κάθετη και βιολογική γεωργία, σύμφωνα με έρευνα της Innova. Εκτός από τη γεύση, και τη διατροφή, αυτές οι πρόοδοι μπορούν να κερδίσουν την υποστήριξη των καταναλωτών, όταν φυσικά αποδεικνύεται ότι βελτιώνουν την ποιότητα και τη βιωσιμότητα της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων. Ο σημερινός καταναλωτής επενδύει όλο και περισσότερο στην πηγή των τροφίμων, καθώς συνδέεται με σημαντικές παγκόσμιες ανησυχίες για την υγεία, τη βιωσιμότητα και τα απόβλητα. Η ευημερία των εργαζομένων στη γεωργία είναι εξίσου σημαντική, με το 65% των ερωτηθέντων στις έρευνες της Innova να συμφωνούν ότι θα προτιμούσαν να αγοράζουν φρούτα και λαχανικά από τις λαϊκές αγορές παρά από τα μεγάλα καταστήματα. Τα brands πρέπει να αποδείξουν πώς οι νέες τεχνικές παραγωγής ωφελούν τους αγρότες, τους ανθρώπους και τον πλανήτη.
*Πλατφόρμα πληροφοριών για την παγκόσμια αγορά.
Πηγή: foodnavigator.com
Related Articles
Οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα της Innova Market Insights* με προοπτική το 2023, τείνουν να προσαρμοστούν σε μια παγκόσμια κρίση κόστους ζωής ενόψει της οικονομικής και πολιτικής αστάθειας. Με τους προϋπολογισμούς «ξεχειλωμένους» και τις προμήθειες υπό πίεση, οι βιομηχανίες των προϊόντων πρέπει να είναι ευέλικτες στις κινήσεις τους και ανοιχτές στο πνεύμα ώστε να βρουν κοινό σημείο «επικοινωνίας» με τους καταναλωτές, ενώ παράλληλα να αξιοποιούν πλήρως τις ταχέως αναδυόμενες τεχνολογικές ευκαιρίες.
Με βάση μελέτες που αφορούν καταναλωτές και σε συνδυασμό με ολοκληρωμένα δεδομένα αγοράς αλλά και νέα προϊόντα, η Innova δήλωσε ότι τον τελευταίο χρόνο, το κόστος και η σχέση ποιότητας /τιμής έχουν γίνει πιο σημαντικά για περισσότερους από τους μισούς καταναλωτές τροφίμων και ποτών παγκοσμίως. Οι σημερινοί αγοραστές διερευνούν όλο και περισσότερο στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων, όπως η επιλογή προϊόντων διατροφής χαμηλότερου κόστους και το ελάχιστο μαγείρεμα. Αλλά παραμένουν αποφασισμένοι να δοκιμάσουν νέες εμπειρίες και να υποστηρίξουν τη βιωσιμότητα του πλανήτη.
«Το 2023 θα είναι η χρονιά επαναπροσδιορισμού της αξίας, όπως έχει ονομαστεί, σε ολόκληρη τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που ανταποκρίνονται στις βασικές τους αξίες. Θέλουν προϊόντα που παρέχουν ποιότητα, εμπιστοσύνη και συμβαδίζουν με τις αρχές προστασίας του περιβάλλοντος», δήλωσε η Lu Ann Williams, διευθύντρια Global Insights στο Innova Market Insights.
Επαναπροσδιορισμός αξίας
Οι εταιρείες, οι παραγωγοί και οι καταναλωτές παλεύουν με το αυξανόμενο κόστος και τη μεγαλύτερη οικονομική αστάθεια των τελευταίων χρόνων. Η αντιμετώπισή τους απαιτεί βαθιά κατανόηση των σημείων στα οποία οι καταναλωτές θέτουν τα όριά τους. Στρατηγικές όπως απλές αυξήσεις τιμών ή ευέλικτες λίστες συστατικών προκειμένου να αντιμετωπιστεί η αλυσίδα εφοδιασμού, μπορούν να λειτουργήσουνμόνο βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο, οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων πρέπει να είναι ανοιχτές στην επικοινωνία τους με τους καταναλωτές και να αναγράφουν με σαφήνεια τα οφέλη που λένε πως προσφέρουν τα προϊόντα τους.
Παρά το γεγονός ότι η πολιτική και οικονομική ανασφάλεια έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία για τους καταναλωτές το 2022, η υγεία του πλανήτη παραμένει το κορυφαίο παγκόσμιο ζήτημα και οι οικονομικές πιέσεις οδηγούν σε αύξηση των φιλικών προς το περιβάλλον συμπεριφορών. Οι καταναλωτές, όπως αναφέρει η έρευνα της Innova Market Insights για το 2023 έχουν μειώσει τη σπατάλη τροφίμων και έχουν ανακυκλώσει περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Προσιτή διατροφή για όλους
Τους τελευταίους 12 μήνες, το 62% των καταναλωτών ανέφεραν αξιοσημείωτη αύξηση του κόστους των τροφίμων και των ποτών τους. Ως αποτέλεσμα, στρέφουν την προσοχή τους σε αλλά, απλά θρεπτικά αγαθά που είναι προσιτά, όπως αναφέρει η έρευνα. Αυτό σημαίνει, την αγορά μη συσκευασμένων προϊόντων (χύμα), την επιλογή ιδιωτικών ετικετών, καθόλου έως ελάχιστο μαγείρεμα, μείωση των δαπανών για εξεζητημένα τρόφιμα και αγορά λιγότερων προϊόντων. Οι καταναλωτές αναζητούν ενεργά προσιτούς τρόπους για να διατηρήσουν μια υγιεινή διατροφή, προσφέροντας στις εταιρείες παραγωγής τροφίμων πολλές ευκαιρίες να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε νέα όρια. Για να ανταποκριθούν στις διατροφικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές απαιτήσεις των καταναλωτών, οι κατασκευαστές πρέπει να καινοτομούν για να εξάγουν τη μέγιστη αξία από τις πρώτες ύλες και τη διαδικασία παραγωγής.
Βιώσιμη γεωργία
Η περιέργεια του κοινού αυξάνεται σε θέματα που αφορούν καινοτόμες τεχνολογίες, καθώς κάθετη και βιολογική γεωργία, σύμφωνα με έρευνα της Innova. Εκτός από τη γεύση, και τη διατροφή, αυτές οι πρόοδοι μπορούν να κερδίσουν την υποστήριξη των καταναλωτών, όταν φυσικά αποδεικνύεται ότι βελτιώνουν την ποιότητα και τη βιωσιμότητα της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων. Ο σημερινός καταναλωτής επενδύει όλο και περισσότερο στην πηγή των τροφίμων, καθώς συνδέεται με σημαντικές παγκόσμιες ανησυχίες για την υγεία, τη βιωσιμότητα και τα απόβλητα. Η ευημερία των εργαζομένων στη γεωργία είναι εξίσου σημαντική, με το 65% των ερωτηθέντων στις έρευνες της Innova να συμφωνούν ότι θα προτιμούσαν να αγοράζουν φρούτα και λαχανικά από τις λαϊκές αγορές παρά από τα μεγάλα καταστήματα. Τα brands πρέπει να αποδείξουν πώς οι νέες τεχνικές παραγωγής ωφελούν τους αγρότες, τους ανθρώπους και τον πλανήτη.
*Πλατφόρμα πληροφοριών για την παγκόσμια αγορά.
Πηγή: foodnavigator.com