Αλλαντικά και ζαμπόν βρίσκονται στις ψηλότερες θέσεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών παγκοσμίως, ειδικότερα τους πρώτους μήνες του 2022.
Οι πωλήσεις ζαμπόν στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 11,2% σε όγκο και 23,4% σε αξία, το πρώτο πεντάμηνο του 2022. Συνολικά, εξήχθησαν 24.608 τόνοι αξίας 239,1 εκατ. ευρώ, έναντι 22.137 τόνων και 193,7 εκατ. την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η αύξηση είναι ανάλογη τόσο σε ζαμπόν με κόκαλα όσο και σε ζαμπόν χωρίς κόκαλα. Έτσι, τα προϊόντα με κόκαλα έχουν φτάσει από 3.151 τόνους σε 3.789 (+20,2%) ενώ η αύξηση της αξίας του ήταν ακόμη μεγαλύτερη, αφού, σε σύγκριση με τα 29,8 εκατ. ευρώ που τιμολογήθηκαν το 2021 μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, φέτος έχουν τιμολογηθεί 37,4 εκατ. ευρώ.
Το ζαμπόν και η ωμοπλάτη χωρίς κόκαλα έχουν φτάσει τους 16.925 τόνους, έναντι 14.177 την προηγούμενη χρονιά (+19,4%). Αυτό σημαίνει, σε αξία, από 139,7 εκατ. ευρώ στα 170,7 (+22,2%).
Ο διευθυντής της ισπανικής Interprofesional del Porcino de Capa Blanca (INTERPORC), Alberto Herranz, επισημαίνει: «Το ζαμπόν είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο γνωστά προϊόντα μας και το γεγονός ότι οι εξαγωγές του συνεχίζουν να αυξάνονται με καλό ρυθμό στις αγορές δείχνει ότι έχουμε ταξιδέψει σε περιοχές υψηλού ανταγωνισμού, στους οποίους ο κλάδος των χοίρων είναι καλά εδραιωμένος χάρη στη στρατηγική που έχει ακολουθηθεί».
Οι τρεις χώρες στις οποίες σημειώθηκε η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση όγκου σε αυτό το πεντάμηνο είναι: η Ιαπωνία (+119,8%, φτάνοντας τους 537 τόνους), οι Ηνωμένες Πολιτείες Ηνωμένες Πολιτείες (+100,3%, έως 1.112 τόνοι) και η Κίνα (+73,6%, έως 884 τόνοι) με αύξηση της αξίας, αντίστοιχα, 99,8% (έως 6,2 εκατ. ευρώ), 98,4% (έως 14,2 εκατ. ευρώ) και 56,4% (έως 14,1 εκατ. ευρώ).
Συνολικά, η Γαλλία (5.096 τόνοι και 47,6 εκατ. ευρώ), η Γερμανία (4.575 τόνοι και 38,5 εκατ. ευρώ), η Πορτογαλία (2.614 τόνοι και 14,1 εκατ. ευρώ) και η Ιταλία (1.242 τόνοι και 12,1 εκατ. ευρώ) συνεχίζουν να είναι οι κορυφαίοι προορισμοί για ισπανικά ζαμπόν σε όγκο.
Πηγή: euromeatnews.com
Related Articles
Αλλαντικά και ζαμπόν βρίσκονται στις ψηλότερες θέσεις στις προτιμήσεις των καταναλωτών παγκοσμίως, ειδικότερα τους πρώτους μήνες του 2022.
Οι πωλήσεις ζαμπόν στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 11,2% σε όγκο και 23,4% σε αξία, το πρώτο πεντάμηνο του 2022. Συνολικά, εξήχθησαν 24.608 τόνοι αξίας 239,1 εκατ. ευρώ, έναντι 22.137 τόνων και 193,7 εκατ. την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η αύξηση είναι ανάλογη τόσο σε ζαμπόν με κόκαλα όσο και σε ζαμπόν χωρίς κόκαλα. Έτσι, τα προϊόντα με κόκαλα έχουν φτάσει από 3.151 τόνους σε 3.789 (+20,2%) ενώ η αύξηση της αξίας του ήταν ακόμη μεγαλύτερη, αφού, σε σύγκριση με τα 29,8 εκατ. ευρώ που τιμολογήθηκαν το 2021 μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, φέτος έχουν τιμολογηθεί 37,4 εκατ. ευρώ.
Το ζαμπόν και η ωμοπλάτη χωρίς κόκαλα έχουν φτάσει τους 16.925 τόνους, έναντι 14.177 την προηγούμενη χρονιά (+19,4%). Αυτό σημαίνει, σε αξία, από 139,7 εκατ. ευρώ στα 170,7 (+22,2%).
Ο διευθυντής της ισπανικής Interprofesional del Porcino de Capa Blanca (INTERPORC), Alberto Herranz, επισημαίνει: «Το ζαμπόν είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο γνωστά προϊόντα μας και το γεγονός ότι οι εξαγωγές του συνεχίζουν να αυξάνονται με καλό ρυθμό στις αγορές δείχνει ότι έχουμε ταξιδέψει σε περιοχές υψηλού ανταγωνισμού, στους οποίους ο κλάδος των χοίρων είναι καλά εδραιωμένος χάρη στη στρατηγική που έχει ακολουθηθεί».
Οι τρεις χώρες στις οποίες σημειώθηκε η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση όγκου σε αυτό το πεντάμηνο είναι: η Ιαπωνία (+119,8%, φτάνοντας τους 537 τόνους), οι Ηνωμένες Πολιτείες Ηνωμένες Πολιτείες (+100,3%, έως 1.112 τόνοι) και η Κίνα (+73,6%, έως 884 τόνοι) με αύξηση της αξίας, αντίστοιχα, 99,8% (έως 6,2 εκατ. ευρώ), 98,4% (έως 14,2 εκατ. ευρώ) και 56,4% (έως 14,1 εκατ. ευρώ).
Συνολικά, η Γαλλία (5.096 τόνοι και 47,6 εκατ. ευρώ), η Γερμανία (4.575 τόνοι και 38,5 εκατ. ευρώ), η Πορτογαλία (2.614 τόνοι και 14,1 εκατ. ευρώ) και η Ιταλία (1.242 τόνοι και 12,1 εκατ. ευρώ) συνεχίζουν να είναι οι κορυφαίοι προορισμοί για ισπανικά ζαμπόν σε όγκο.
Πηγή: euromeatnews.com