Σάββας Κεσίδης: Η «ραχοκοκαλιά» της οικονομίας έχει λυγίσει

20 March 2020

Σάββας Κεσίδης: Η «ραχοκοκαλιά» της οικονομίας έχει λυγίσει

Το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να εμπιστεύεται το κρεοπωλείο του, τονίζει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών και πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Θεσσαλονίκης Σάββας Κεσίδης. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε τονίζει την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει ο κλάδος, μιλά για τις επιπτώσεις από την πανώλη των χοίρων, αλλά και για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως το θέμα του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Συνέντευξη στον Γιώργο Κατερίνη, δημοσιεύθηκε στο Meat News Νο80

Meat News: Πριν λίγο καιρό η ΠΟΚΚ κάνοντας παρέμβαση στο θέμα με την πανώλη των χοίρων που τελικά χτύπησε και τη χώρα μας, αναφέρθηκε έμμεσα στην πιθανότητα αύξησης τιμής στο χοιρινό κρέας χαρακτηρίζοντας κάτι τέτοιο ως αισχροκέρδεια. Υπάρχουν τέτοια φαινόμενα στην αγορά, έχει παρατηρηθεί αδικαιολόγητη αύξηση;

Σάββας Κεσίδης: Τα δελτία τύπου της ΠΟΚΚ σχετικά με το θέμα της πανώλης των χοίρων και όλες οι συζητήσεις που προηγήθηκαν αυτών, σκοπό είχαν να αναδείξουν το θέμα στην πραγματική βάση του. Δηλαδή ότι ναι μεν υπάρχει η πανώλη σε παγκόσμια κλίμακα και έχει κάνει μεγάλες ζημιές στην χοιροτροφία, αλλά από την άλλη πλευρά του θέματος έπρεπε να ενημερώσουμε και εμείς το καταναλωτικό κοινό πως η συγκεκριμένη νόσος δεν είναι ανθρωπονόσος και ότι οι διευθύνσεις των κτηνιατρικών υπηρεσιών είναι σε εγρήγορση. Ασκούσαν και ασκούν λεπτομερείς ελέγχους έστω και για υποψία κρούσματος, όπως αποδείχθηκε περίτρανα με την επιβεβαίωση του πρώτου κρούσματος. Η αμεσότητα των επεμβάσεων τους, λειτούργησε θετικά για την ψυχολογία όλης της αγοράς. Βέβαια δώσαμε την βαρύνουσα σημασία και στην αύξηση της τιμής, της οποίας παρεμπιπτόντως ένα μεγάλο ποσοστό απορροφήσαμε εμείς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ώστε να προλάβουμε γεγονότα αισχροκέρδειας στη αγορά καθώς υπήρξαν ανατιμήσεις και μάλιστα πέραν του θεμιτού, πριν ακόμη βρεθεί έστω και ένα ύποπτο κρούσμα στη χώρα μας. Σιγά - σιγά δείχνει να ομαλοποιείται η όλη κατάσταση και θα πάρει αρκετούς μήνες ώστε να ξαναγυρίσουμε στα προηγούμενα δεδομένα.

Meat News: Βρισκόμαστε στο τέλος της Αποκριάς και μπροστά στο Πάσχα, τη γιορτή του κρέατος. Πώς θα χαρακτηρίζατε την αγορά; Έχει αλλάξει προς το καλύτερο η συμπεριφορά των καταναλωτών; Τι προβλέψεις κάνετε, έχοντας «κάνει ταμείο» την Τσικνοπέμπτη, αλλά και ένα δίμηνο μετά την Χριστουγεννιάτικη αγορά;

Σάββας Κεσίδης: Με βάση πάντα τα δεδομένα που από εμπειρία έχουμε αποκτήσει και ξεκινώντας την αποτίμηση από τις γιορτινές ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, τολμώ να πω πως σαν κλάδος είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι. Οι τζίροι των περισσοτέρων τουλάχιστον περιοχών και καταστημάτων σε όλη την χώρα, από συζητήσεις μεταξύ μας και ανταλλαγές απόψεων, έδειξαν ότι όχι μόνο δεν έπεσαν από τα περσινά στάνταρ αλλά και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ήταν και καλύτεροι. Αυτό σημαίνει αυτόματα πως το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να εμπιστεύεται το κρεοπωλείο του, το οποίο του παρέχει ότι ζητάει για τις απαιτήσεις του. Εκπτώσεις δεν γίνονται ποτέ στην ποιότητα, στην ευγένεια, στην καθαριότητα. Και ενόψει της δύσκολης κατάστασης με την είσοδο του Κορονοϊού στη Ελλάδα, σαν κρεοπώλες είμαστε έτοιμοι, έχοντας αντισηπτικά και απολυμαντικά στους χώρους του κρεοπωλείου. Κρατάμε αυστηρά τους κανόνες υγιεινής, όπως επίσης ετοιμάζουμε ημερίδες με ομιλητές γιατρούς οι οποίοι θα μας κατατοπίσουν σωστά.

Οι συμβουλές του κρεοπώλη ο οποίος γίνεται ταυτόχρονα και φίλος και παρουσιαστής των προϊόντων και σεφ για να αναδείξει τα προϊόντα από συνταγές είναι η ασφαλιστική δικλίδα που κρατάει την σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε δημιουργήσει με τους καταναλωτές.

Meat News: Δώστε μας μια εικόνα για το πώς αντιμετωπίζουν τα κρεοπωλεία την οικονομική πραγματικότητα. Υπάρχουν κάποιες αλλαγές; Ποια είναι κατά την άποψή σας τα κυριότερα θέματα που απασχολούν τον κλάδο;

Σάββας Κεσίδης: Η οικονομική πραγματικότητα δεν είναι θέμα μόνο των κρεοπωλών. Είναι όλων των μεσαίων επιχειρήσεων αλλά και όλου του κράτους γενικότερα. Εδώ και τουλάχιστον τριάντα χρόνια, ακούμε και διαβάζουμε ότι οι ΜΜΕ είναι η ραχοκοκαλιά του κράτους, ότι πάνω τους στηρίζεται η οικονομία, ότι είναι το πιο σίγουρο τμήμα για έσοδα από την φορολογία. Έχουμε ξεπεράσει σαν χώρα τα δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης. Τα επτά με οκτώ από αυτά έχουν φανεί περισσότερο στην δουλειά και στον τζίρο μας. Αυτό που έχω να πω προς τους ιθύνοντες των οικονομικών επιτελείων των Υπουργείων είναι πως η «ραχοκοκαλιά» έχει λυγίσει τόσο πολύ που είναι έτοιμη να σπάσει. Μικρές φοροελαφρύνσεις και αλλαγές στο ασφαλιστικό είναι απλά «ενεσούλες» για τη αποφυγή του πόνου. Χρειαζόμαστε γενναίες παρεμβάσεις με πολιτική βούληση ώστε να υπάρχει πραγματική απεικόνιση της φορολογίας και ο καθένας να  πληρώνει αυτό που πρέπει. Εκτός βέβαια του φορολογικού και ασφαλιστικού υπάρχει και το θέμα του ανταγωνισμού, ο οποίος πολλές φορές ξεπερνά τα όρια του θεμιτού, ειδικά από τις πολυεθνικές και τις υπεραλυσίδες καταστημάτων σε ότι έχει να κάνει με το κρέας. Είμαστε όλοι καταναλωτές και φορολογούμενοι. Δεν μπορεί να ασκείται μονομερής έλεγχος σε ότι έχει να κάνει π.χ. με την αναγραφή προέλευσης στα καταστήματά μας και όπου υπάρχει έντυπη, ραδιοφωνική ή τηλεοπτική διαφήμιση, να μην αναφέρεται ποτέ ή εντέχνως να αποκρύπτεται με μικρά γράμματα ή άλλους τρόπους. Αυτό βέβαια έχει να κάνει με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Εμπορίου αλλά δυστυχώς δεν βλέπω καμία συνεννόηση μεταξύ των Υπουργείων ώστε να μπει τέλος σε αυτή τη παραπλάνηση.

20 March 2020
Banner