Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τους παραδοσιακούς κρεοπώλες

30 December 2014

Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τους παραδοσιακούς κρεοπώλες

Σε ποσοστό 64% οι καταναλωτές του Ηρακλείου εμπιστεύονται τα παραδοσιακά κρεοπωλεία για να κάνουν τις αγορές τους. Αυτό δείχνει η έρευνα που πραγματοποίησε το Επιμελητήριο Ηρακλείου για λογαριασμό του Σωματείου Κρεοπωλών του νομού, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάστηκαν χθες σε συνέντευξη τύπου (φωτογραφία). Σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών ένα 15% ψωνίζει από κρεαταγορές και μεγάλες αλυσίδες κρέατος, το 11% προμηθεύεται κρέας από super market και το υπόλοιπο 10% απευθείας από τον παραγωγό.
Η έρευνα διεξήχθη το χρονικό διάστημα από 13 Οκτωβρίου μέχρι 25 Νοεμβρίου 2014 και είχε σκοπό τη μελέτη και τη συλλογή πληροφοριών για την καταναλωτική συμπεριφορά και την καταναλωτική συνείδηση σε ολόκληρο το Νομό Ηρακλείου και κατ’ επέκταση την ενημέρωση των κρεοπωλών, των εμπόρων και των παραγωγών, γύρω από τις προτιμήσεις των πελατών τους σε επίπεδο νομού. Κίνητρο για την πραγματοποίηση της έρευνας ήταν οι πιέσεις που δέχεται ο κλάδος του κρέατος τόσο λόγω συνθηκών ανταγωνισμού όσο και λόγω της κρίσης, με σκοπό να μπορεί να θωρακιστεί ο παραδοσιακός κρεοπώλης.
Η έρευνα, έγινε με χρήση δομημένων ερωτηματολογίων κλειστού τύπου και τηλεφωνικές συνεντεύξεις αποκλειστικά από στελέχη του Επιμελητηρίου Ηρακλείου. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά για τους παραδοσιακούς κρεοπώλες.
Σε σχέση με την κρίση και τους καταναλωτές, το κυρίαρχο συμπέρασμα που προκύπτει από την ανάλυση των απαντήσεων είναι ότι αν και η οικονομική κρίση συνεχίζει και επηρεάζει τις επιλογές τους, το κρέας εξακολουθεί και παραμένει ψηλά στις προτεραιότητες τους. Η κατανάλωση κρέατος είναι συνυφασμένη με την καθημερινή διαβίωση και την κάλυψη ζωτικών αναγκών. Το 56% του δείγματος απάντησε ότι δεν έχει μειώσει σημαντικά την κατανάλωση κρέατος τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ το 55% καταναλώνει κρέας δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτών (37,31%) αγοράζει κρέας με κριτήριο την ποιότητα ενώ η τιμή -αν και εν μέσω κρίσης- είναι το δεύτερο σε σειρά κατάταξης κριτήριο (20,6%).
Επίσης το κρέας με τη μεγαλύτερη κατανάλωση είναι το χοιρινό (34,30%) και το κοτόπουλο (30,34%)
Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η άποψη που έχουν οι καταναλωτές για τη σχέση του ντόπιου κρέατος με το εισαγόμενο και την έννοια κρέας ελληνικής προέλευσης. Έτσι, από την έρευνα αποτυπώνεται ξεκάθαρα ότι ενώ οι καταναλωτές αναζητούν το ντόπιο κρέας, δεχόμενοι κιόλας πολλές φορές να το πληρώσουν ακριβότερα σε σχέση με το εισαγόμενο, δεν γνωρίζουν και δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το φερόμενο ως ελληνικό είναι πράγματι ελληνικό. Το 76% πιστεύει ότι το ελληνικό κρέας είναι ανώτερο από το εισαγόμενο, ενώ επίσης το 76% θα πλήρωνε ακριβότερα ένα ελληνικό κρέας. Αντίθετα μόνο το 45% ανέφερε ότι μπορεί να ξεχωρίσει πραγματικά το ντόπιο κρέας από το εισαγόμενο. Αυτό θα πρέπει να προβληματίσει τον κλάδο, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές εισαγωγές κρέατος ιδιαιτέρα βόειου όπου η συντριπτική πλειοψηφία της κατανάλωσης στην Ελλάδα προέρχεται από εισαγωγές.

Εδώ μπορείτε να δείτε την παρουσίαση της έρευνας σε μορφή ppt

30 December 2014
Banner