Χωρίς περικοπές η πρόβλεψη για τις χριστουγεννιάτικες αγορές των καταναλωτών

22 November 2022

Χωρίς περικοπές η πρόβλεψη για τις χριστουγεννιάτικες αγορές των καταναλωτών

Μελέτη της NielsenIQ Consumer Insights «Unwrapping Europeans Holiday Outlook» είδε το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες, με 800 Έλληνες καταναλωτές να απαντούν διαδικτυακά για τον προγραμματισμό αγορών στις επερχόμενες γιορτές των Χριστουγέννων.

Το 66%, λοιπόν, των Ελλήνων καταναλωτών δεν θα αλλάξουν τον τρόπο που θα γιορτάζουν τα Χριστούγεννα φέτος, παρά το γεγονός πως έχουν περάσει ήδη δύο χρόνια κρίσης και πανδημίας, ενώ τo 60% των Ελλήνων σκέφτονται είτε να διατηρήσουν τον προϋπολογισμό του προηγούμενου χρόνου είτε να ξοδέψουν περισσότερα, αν και γνωρίζουν πως έχουν αυξηθεί οι τιμές.

Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως:

  • Παρ’ ότι οι τιμές της ενέργειας και των τροφίμων έχουν αυξηθεί η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα θέλει να γιορτάσει τα Χριστούγεννα παραδοσιακά, χωρίς να λείψει τίποτα από το γιορτινό τραπέζι.
  • Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων περιμένουν τα Χριστούγεννα να γιορτάσουν, με φίλους, οικογένεια και καλή παρέα, χωρίς να σκέφτονται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, σε γενική κλίμακα.
  • Το 35% είναι επιφυλακτικοί και προσεκτικοί με τις αγορές, επηρεαζόμενοι από τις αυξήσεις σε τιμές και ενέργεια. Το ίδιο ποσοστό προγραμματίζει να μειώσει τα έξοδά του, ενώ οι ίδιοι άνθρωποι ανησυχούν και για την πανδημία.
  • Η πλειοψηφία των καταναλωτών θα διατηρήσει τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων, ξοδεύοντας χρήματα για τρόφιμα και ποτά ή και για ταξίδια.
  • Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε τρόφιμα, δώρα και ταξίδια για φέτος, ενώ το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.
  • Τα 2/3 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα αξιοποιήσουν τις ημέρες Black Friday, ψωνίζοντας τρόφιμα  (28%) και για προσωπική υγιεινή και ομορφιά (29%).
  • Η πανευρωπαϊκή αυτή μελέτη αποκαλύπτει πως οι Έλληνες είναι στενά συνδεδεμένοι με τις παραδόσεις τους τις οποίες δεν εγκαταλείπουν ακόμα κι αν ο προϋπολογισμός τους για φέτος είναι μικρότερος για τους περισσότερους.
  • Τυρί, φρέσκο κρέας, μπίρα και κρασί είναι οι κατηγορίες που θα αγοραστούν περισσότερο και πιο συχνά σε ακριβές τιμές/εκδόσεις
  • Στις προτιμήσεις των καταναλωτών βρίσκονται τρεις βασικές κατηγορίες για τις γιορτές των Χριστούγεννων: Το τυρί  κατέχει το 81%, το φρέσκο κρέας 74% και τα χριστουγεννιάτικα γλυκά 64%. Σε ό,τι αφορά τα ποτά οι μπίρες προτιμώνται από το 61% των καταναλωτών και το κρασί από το 60%.

Η έρευνα αποκάλυψε, επίσης, πως οι Έλληνες καταναλωτές, παρ’ όλες τις οικονομικές δυσκολίες, προγραμματίζουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων: 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελείς μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).

  • Για χριστουγεννιάτικα δώρα θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν ρούχα και παπούτσια με ποσοστό 55% και παιχνίδια σε ποσοστό 43%, ενώ προϊόντα τεχνολογίας 28% και ομορφιάς 37%.
  • Το Internet θα προτιμηθεί για τις αγορές σε ποσοστό 69%, ενώ το φυσικό κατάστημα 52%.
22 November 2022
Banner
Banner