Χάνει οπαδούς το φυτικό «κρέας» στην Ισπανία

10 July 2023

Χάνει οπαδούς το φυτικό «κρέας» στην Ισπανία

Related Articles

Το τυρί και κυρίως το φυτικό γάλα κερδίζουν έδαφος στις κουζίνες της Ισπανίας και είναι γεγονός πως όλο και περισσότεροι καταναλωτές τείνουν να δοκιμάζουν νέα προϊόντα που παραδοσιακά κατασκευάζονταν με ζωικές πρώτες ύλες. Παρ’ όλα αυτά, το φυτικό κρέας φαίνεται πως δεν έχει την ίδια τύχη, αφού οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 3% το 2022, παρά τις καλές επιδόσεις που είχαν τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης στην Ευρώπη κατέχουν τμήμα της αγοράς που αντιστοιχεί σε 5,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, με επικεφαλής τη Γερμανία, με 1.900 εκατομμύρια, το Ηνωμένο Βασίλειο, με 982 εκατ. ευρώ  και την Ιταλία, με 681 εκατ. Η Ισπανία βρίσκεται στην τέταρτη θέση και αυτή η αγορά κινείται περίπου στα 447,4 εκατ. ευρώ .

Η περίπτωση του φυτικού κρέατος ήταν κατά κάποιο τρόπο «επαναστατική» είδηση στον κλάδο των τροφίμων. Αν ληφθεί υπ’ όψιν η περίοδος 2020 και 2022, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25%, αλλά τα στοιχεία από την έκθεση δείχνουν ότι το 2022 υπήρξε επιβράδυνση της κατανάλωσης , με -3% των πωλήσεων σε σύγκριση με 2021, συνολικού ύψους 84,7 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τη μέση τιμή ανά μονάδα, αν ληφθεί υπ' όψιν η επίδραση του πληθωρισμού, οι τιμές του κρέατος φυτικής προέλευσης αυξήθηκαν κατά 5%, ενώ οι τιμές των συμβατικών συσκευασμένων κρέατος αυξήθηκαν κατά 10%. Το 2022, το φυτικό κρέας αποτελούσε το 10% του συνολικού μεριδίου αγοράς στην κατηγορία συσκευασμένων κρεάτων λιανικής. Βεβαίως, υπάρχει και η μελέτη που λέει πως το 55% των καταναλωτών μεταπηδά σε μη βιολογικά προϊόντα λόγω της τιμής τους.

Τα πιο δημοφιλή είδη κρέατος με βάση τα λαχανικά είναι τα «χάμπουργκερ», τα οποία αποτελούν το 37% των πωλήσεων σε ευρώ, ενώ ακολουθεί το «φιλέτο» με 14% - αν και οι πωλήσεις των «χάμπουργκερ» έχουν μειωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, μια που τα σούπερ μάρκετ διαθέτουν φρέσκα προϊόντα σε οικονομικές τιμές.

Το φυτικό «γάλα» είναι το πρώτο προϊόν  σε πωλήσεις στα φυτικά τρόφιμα. Με πωλήσεις που έφτασαν τα 352,8 εκατομμύρια ευρώ το 2022 και σταθερή ανάπτυξη μέχρι σήμερα, το φυτικό γάλα είναι η πιο δημοφιλής τροφή σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες φυτικών τροφίμων.

Η Ισπανία καταλαμβάνει, επίσης, τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις «γάλακτος» φυτικής προέλευσης και βρίσκεται ακριβώς πίσω από τη Γερμανία, οι πωλήσεις της οποίας φτάνουν τα 552 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τις κατά κεφαλήν πωλήσεις, η Σουηδία και η Δανία προηγούνται στην κατάταξη, αλλά η Ισπανία βρίσκεται αμέσως μετά.

Οι αιτίες αυτής της τάσης ποικίλλουν: από ανησυχία για τις επιπτώσεις της κατανάλωσης γάλακτος στον οργανισμό ή μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για την καλή διαβίωση των ζώων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής του.

Μία από τις πιο σημαντικές αυξήσεις έχει καταγραφεί στην κατηγορία των φυτικών «τυριών». Οι φυτικές μορφές των «τυριών» έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 26% το 2022.

Τα «θαλασσινά» είναι επίσης μέρος της προσφοράς τροφίμων με βάση τα φυτά. Με 1,7 εκατ. πωλήσεις σε ευρώ το 2022, τα φυτικά οστρακοειδή παραμένουν μια από τις λιγότερο ανεπτυγμένες κατηγορίες σε σχέση με τις άλλες. Ωστόσο, με αύξηση άνω του 6,4% από το 2020, θεωρείται μια ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία.

Πηγή: theobjective-com

10 July 2023
Banner
Banner