Oι τεράστιες αυξήσεις στο κρέας, ειδικά μετά τις αυξήσεις στο μοσχαρίσιο που αγγίζει το 30%, οι καταναλωτές διατηρούν την επιφύλαξή τους μπροστά στη βιτρίνα των κρεάτων. Ειδικά στα σούπερ μάρκετ τα οποία μειώνουν το περιεχόμενο των συσκευασμένων ζωικών προϊόντων, η δυσανασχέτηση και ο προβληματισμός του κόσμου είναι εμφανής. Εξαιτίας αυτού, το ΥΠΑΑΤ τις επόμενες ημέρες προχωρά σε ρύθμιση, ώστε να υπάρχει υποχρεωτικά ευκρινής σηματοδότηση της τιμής ανά κιλό.
Επίσης, πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ υπεδειξε πως το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που δίνει η Εurostat σχετικά με τις τιμές, είναι:
- Το βοδινό κρέας στην Ελλάδα ακρίβυνε τον Δεκέμβριο κατά 18,7%, τη στιγμή που ο μέσος όρος αυξήσεων στην Ευρωζώνη ήταν 13,2%.
- Το χοιρινό ακρίβυνε στη χώρα μας το 2022 κατά 19,7% με τον μέσο όρο αυξήσεων στην Ευρωζώνη να αγγίζει το 15,9%.
- Το αιγοπρόβειο έφτασε στο 10,1% η ανατίμησή του από 9,3% στην Ευρώπη.
Επομένως, με αυτές τις τιμές η αγοραστική δύναμη στα συγκεκριμένα προϊόντα δείχνει μειωμένη, διότι εκτός από τη δυσκολία των καταναλωτών να πλησιάσουν τις τιμές-φωτιά, σε λίγο καιρό θα υπάρχει, σύμφωνα με εκτιμητές, παγκόσμια έλλειψη κρέατος διότι θα μειωθεί και η παραγωγή κρέατος. ορισμένοι παραγωγοί σταματήσει να παράγουν κρέας».
Σε τηλεοπτικό κανάλι, μάλιστα, ο γ.γ. Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος σχολίασε: «Θα προχωρήσουμε σε ευκρινέστερη σηματοδότηση της τιμής ανά κιλό με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι τόσο ευκρινής όσο και η τιμή της συσκευασίας. Για να επικοινωνεί στον καταναλωτή αμέσως και η αύξηση όπου υπάρχει, αλλά και να μη μπορεί να είναι αποτελεσματικό το τρικ της μείωσης των ποσοτήτων στη συσκευασία».
Related Articles
Oι τεράστιες αυξήσεις στο κρέας, ειδικά μετά τις αυξήσεις στο μοσχαρίσιο που αγγίζει το 30%, οι καταναλωτές διατηρούν την επιφύλαξή τους μπροστά στη βιτρίνα των κρεάτων. Ειδικά στα σούπερ μάρκετ τα οποία μειώνουν το περιεχόμενο των συσκευασμένων ζωικών προϊόντων, η δυσανασχέτηση και ο προβληματισμός του κόσμου είναι εμφανής. Εξαιτίας αυτού, το ΥΠΑΑΤ τις επόμενες ημέρες προχωρά σε ρύθμιση, ώστε να υπάρχει υποχρεωτικά ευκρινής σηματοδότηση της τιμής ανά κιλό.
Επίσης, πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ υπεδειξε πως το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που δίνει η Εurostat σχετικά με τις τιμές, είναι:
Επομένως, με αυτές τις τιμές η αγοραστική δύναμη στα συγκεκριμένα προϊόντα δείχνει μειωμένη, διότι εκτός από τη δυσκολία των καταναλωτών να πλησιάσουν τις τιμές-φωτιά, σε λίγο καιρό θα υπάρχει, σύμφωνα με εκτιμητές, παγκόσμια έλλειψη κρέατος διότι θα μειωθεί και η παραγωγή κρέατος. ορισμένοι παραγωγοί σταματήσει να παράγουν κρέας».
Σε τηλεοπτικό κανάλι, μάλιστα, ο γ.γ. Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος σχολίασε: «Θα προχωρήσουμε σε ευκρινέστερη σηματοδότηση της τιμής ανά κιλό με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι τόσο ευκρινής όσο και η τιμή της συσκευασίας. Για να επικοινωνεί στον καταναλωτή αμέσως και η αύξηση όπου υπάρχει, αλλά και να μη μπορεί να είναι αποτελεσματικό το τρικ της μείωσης των ποσοτήτων στη συσκευασία».