Oι φρενήρεις αυξήσεις των τιμών των τροφίμων σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό που έχει πορεία ανόδου, οι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ βρίσκονται πλέον σε δεινή θέση (97% των ερωτηθέντων) και προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην επιβίωσή τους δείχνουν διατεθειμένοι να κόψουν τις περιττές δαπάνες και να περιοριστούν στα βασικά. Ταυτόχρονα, 1 στους 3 δηλώνει πως θα προτιμήσει πιο φθηνά προϊόντα/μάρκες.
Από τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenI, καταγράφεται, επίσης, μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%). Κι ενώ μειώνονται αυτά που δεν είναι απαραίτητα προϊόντα για το νοικοκυριό, ταυτόχρονα είδη ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν πολύ μεγάλη αύξηση της τάξης του 25%. Μάλιστα, οι καταναλωτές που προτιμούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δικαιολογούν τις αγορές λέγοντας πως η επιλογή τους βασίζεται όχι μόνο στη χαμηλή τιμή τους (57% των ερωτηθέντων) αλλά και στο γεγονός πως τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα (πάνω από 75% των ερωτηθέντων).
Σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας πρέπει να σημειώσουμε πως ενώ μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους σχεδόν υπερδιπλάσια συγκριτικά με τα επώνυμα προϊόντα, την ίδια στιγμή έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, γεγονός που αποδεικνύει την τάση των καταναλωτών να μειώσουν σημαντικά τα έξοδά τους στα ψώνια της καθημερινότητάς τους.
Αυτό καταγράφεται με αριθμούς ως εξής: Στο πρώτο τετράμηνο του 2023 οι συνολικές πωλήσεις σε αξία σημείωσαν άνοδο 9,1%, όμως η ανάπτυξη αυτή συνεχίζει να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν κατά 3,5%. Πιο αναλυτικά την ανάπτυξη αυτή οδηγούν τα τρόφιμα και ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%). Στη συγκεκριμένη ανάπτυξη έχει συμβολή το στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, σε σχέση με τις κατηγορίες του μη τροφίμου.
Πηγή: cibum.gr
Related Articles
Oι φρενήρεις αυξήσεις των τιμών των τροφίμων σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό που έχει πορεία ανόδου, οι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ βρίσκονται πλέον σε δεινή θέση (97% των ερωτηθέντων) και προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην επιβίωσή τους δείχνουν διατεθειμένοι να κόψουν τις περιττές δαπάνες και να περιοριστούν στα βασικά. Ταυτόχρονα, 1 στους 3 δηλώνει πως θα προτιμήσει πιο φθηνά προϊόντα/μάρκες.
Από τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenI, καταγράφεται, επίσης, μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%). Κι ενώ μειώνονται αυτά που δεν είναι απαραίτητα προϊόντα για το νοικοκυριό, ταυτόχρονα είδη ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν πολύ μεγάλη αύξηση της τάξης του 25%. Μάλιστα, οι καταναλωτές που προτιμούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δικαιολογούν τις αγορές λέγοντας πως η επιλογή τους βασίζεται όχι μόνο στη χαμηλή τιμή τους (57% των ερωτηθέντων) αλλά και στο γεγονός πως τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα (πάνω από 75% των ερωτηθέντων).
Σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας πρέπει να σημειώσουμε πως ενώ μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους σχεδόν υπερδιπλάσια συγκριτικά με τα επώνυμα προϊόντα, την ίδια στιγμή έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, γεγονός που αποδεικνύει την τάση των καταναλωτών να μειώσουν σημαντικά τα έξοδά τους στα ψώνια της καθημερινότητάς τους.
Αυτό καταγράφεται με αριθμούς ως εξής: Στο πρώτο τετράμηνο του 2023 οι συνολικές πωλήσεις σε αξία σημείωσαν άνοδο 9,1%, όμως η ανάπτυξη αυτή συνεχίζει να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν κατά 3,5%. Πιο αναλυτικά την ανάπτυξη αυτή οδηγούν τα τρόφιμα και ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%). Στη συγκεκριμένη ανάπτυξη έχει συμβολή το στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, σε σχέση με τις κατηγορίες του μη τροφίμου.
Πηγή: cibum.gr