Οι Βέλγοι είναι από τους ευρωπαϊκούς λαούς που αγαπάνε πολύ το κρέας, συμπεριλαμβανομένων και των πουλερικών) και μάλιστα σε ποσοστό 86%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του iVox. Στην ίδια έρευνα αναφέρεται πως το κρέας είναι έντονα ριζωμένο στη διατροφή και στην κουλτούρα τους σε ποσοστό 68%, ενώ το 69% των ερωτηθέντων λέει ότι το κρέας είναι θρεπτικό και ταιριάζει σε μια υγιεινή διατροφή.
Πιο αναλυτικά, το 56% των Βέλγων δήλωσαν ότι τρώνε κρέας τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 52% το 2018 (βάσει παρόμοιας έρευνας του iVox). Για την οικιακή κατανάλωση φρέσκου κρέατος, έχουμε ακριβή στοιχεία χάρη στην ομάδα καταναλωτών της GfK Belgium, η οποία παρακολουθεί τις αγορές 6.000 βελγικών οικογενειών σε καθημερινή βάση για λογαριασμό της VLAM.
Έτσι, γνωρίζουμε ότι το 2022 οι Βέλγοι έτρωγαν 4,2 κιλά μοσχάρι, 5,8 κιλά χοιρινό, 0,5 κιλά μοσχαρίσιο κρέας, 5,7 κιλά παραδείγματα των προαναφερθέντων κρεάτων και 8,9 κιλά πουλερικά στο σπίτι.
Αυτά τα στοιχεία συμβαδίζουν με αυτά του 2019 και είναι ακόμη ελαφρώς υψηλότερα για κρέας χοιρινό και μοσχαρίσιο. Τα στοιχεία για το 2020 και το 2021 ήταν άτυπα λόγω κορωνοϊού (έτρωγαν στο σπίτι πολύ πιο συχνά τότε), οπότε δεν υπολογίζονται στις μετρήσεις. Το εντυπωσιακό για την οικιακή κατανάλωση νωπού κρέας είναι ότι ως αποτέλεσμα του αυξημένου πληθωρισμού των τροφίμων (+8,4% το 2022) παρατηρείται αυξημένη τάση αγορών κρέας σε φτηνά σούπερ μάρκετ όπως είναι το Aldi και Lidl (μερίδιο όγκου 17%). Οι αυξημένες τιμές λιανικής αναγκάζουν τους Βέλγους να επιδιώκουν συχνότερα τις φθηνότερες αγορές και προσφορές.
Οι Βέλγοι δεν τρώνε μόνο στο σπίτι, αλλά συνηθίζουν να παίρνουν μαζί τους γεύματα (στη δουλειά, σε εκδρομές ακόμα και όταν πηγαίνουν σε εστιατόρια), ενώ υπάρχει μεγάλη προσοχή για την ποικιλομορφία πρωτεΐνης στο πιάτο. Έχουμε, λοιπόν εδώ διάφορες επιλογές: κρέας, ψάρι, μαλακά οστρακοειδή, όσπρια και χορτοφαγικά υποκατάστατα κρέατος. Μακροπρόθεσμα, βλέπουμε μια μικρή στροφή από το χοιρινό και το βόειο κρέας στα πουλερικά και τα χορτοφαγικά υποκατάστατα, αν και η κατανάλωση βόειου και χοιρινού κρέατος μαζί βρίσκεται ψηλά στην κατανάλωση. Η οικιακή κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων και έτοιμων προς κατανάλωση γευμάτων με κρέας και πουλερικά ήταν επίσης 1% και αντίστοιχα, 8% υψηλότερη το 2022 σε σχέση με το 2019,.
Το 94% των Βέλγων προτιμά το εγχώριο κρέας, θέλοντας να στηρίξουν την εγχώρια οικονομία. Η σύντομη μεταφορά του κρέατος από τον παραγωγό/κτηνοτρόφο στον καταναλωτή είναι το σημαντικότερο περιβαλλοντικό κίνητρο για την επιλογή του εγχώριου κρέατος, κι αυτό που παίζει το μεγαλύτερο ρόλο στην προτίμησή τους.
Πηγή: euromeatnews.com
Related Articles
Οι Βέλγοι είναι από τους ευρωπαϊκούς λαούς που αγαπάνε πολύ το κρέας, συμπεριλαμβανομένων και των πουλερικών) και μάλιστα σε ποσοστό 86%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του iVox. Στην ίδια έρευνα αναφέρεται πως το κρέας είναι έντονα ριζωμένο στη διατροφή και στην κουλτούρα τους σε ποσοστό 68%, ενώ το 69% των ερωτηθέντων λέει ότι το κρέας είναι θρεπτικό και ταιριάζει σε μια υγιεινή διατροφή.
Πιο αναλυτικά, το 56% των Βέλγων δήλωσαν ότι τρώνε κρέας τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 52% το 2018 (βάσει παρόμοιας έρευνας του iVox). Για την οικιακή κατανάλωση φρέσκου κρέατος, έχουμε ακριβή στοιχεία χάρη στην ομάδα καταναλωτών της GfK Belgium, η οποία παρακολουθεί τις αγορές 6.000 βελγικών οικογενειών σε καθημερινή βάση για λογαριασμό της VLAM.
Έτσι, γνωρίζουμε ότι το 2022 οι Βέλγοι έτρωγαν 4,2 κιλά μοσχάρι, 5,8 κιλά χοιρινό, 0,5 κιλά μοσχαρίσιο κρέας, 5,7 κιλά παραδείγματα των προαναφερθέντων κρεάτων και 8,9 κιλά πουλερικά στο σπίτι.
Αυτά τα στοιχεία συμβαδίζουν με αυτά του 2019 και είναι ακόμη ελαφρώς υψηλότερα για κρέας χοιρινό και μοσχαρίσιο. Τα στοιχεία για το 2020 και το 2021 ήταν άτυπα λόγω κορωνοϊού (έτρωγαν στο σπίτι πολύ πιο συχνά τότε), οπότε δεν υπολογίζονται στις μετρήσεις. Το εντυπωσιακό για την οικιακή κατανάλωση νωπού κρέας είναι ότι ως αποτέλεσμα του αυξημένου πληθωρισμού των τροφίμων (+8,4% το 2022) παρατηρείται αυξημένη τάση αγορών κρέας σε φτηνά σούπερ μάρκετ όπως είναι το Aldi και Lidl (μερίδιο όγκου 17%). Οι αυξημένες τιμές λιανικής αναγκάζουν τους Βέλγους να επιδιώκουν συχνότερα τις φθηνότερες αγορές και προσφορές.
Οι Βέλγοι δεν τρώνε μόνο στο σπίτι, αλλά συνηθίζουν να παίρνουν μαζί τους γεύματα (στη δουλειά, σε εκδρομές ακόμα και όταν πηγαίνουν σε εστιατόρια), ενώ υπάρχει μεγάλη προσοχή για την ποικιλομορφία πρωτεΐνης στο πιάτο. Έχουμε, λοιπόν εδώ διάφορες επιλογές: κρέας, ψάρι, μαλακά οστρακοειδή, όσπρια και χορτοφαγικά υποκατάστατα κρέατος. Μακροπρόθεσμα, βλέπουμε μια μικρή στροφή από το χοιρινό και το βόειο κρέας στα πουλερικά και τα χορτοφαγικά υποκατάστατα, αν και η κατανάλωση βόειου και χοιρινού κρέατος μαζί βρίσκεται ψηλά στην κατανάλωση. Η οικιακή κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων και έτοιμων προς κατανάλωση γευμάτων με κρέας και πουλερικά ήταν επίσης 1% και αντίστοιχα, 8% υψηλότερη το 2022 σε σχέση με το 2019,.
Το 94% των Βέλγων προτιμά το εγχώριο κρέας, θέλοντας να στηρίξουν την εγχώρια οικονομία. Η σύντομη μεταφορά του κρέατος από τον παραγωγό/κτηνοτρόφο στον καταναλωτή είναι το σημαντικότερο περιβαλλοντικό κίνητρο για την επιλογή του εγχώριου κρέατος, κι αυτό που παίζει το μεγαλύτερο ρόλο στην προτίμησή τους.
Πηγή: euromeatnews.com