Μειώσεις τιμών σε 1.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ
Related Articles
Από τις 10 Οκτωβρίου 2025, οι καταναλωτές θα αρχίσουν να βλέπουν μειώσεις τιμών από 5% έως 10% σε περίπου 1.000 προϊόντα στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Η συμφωνία αυτή επιτεύχθηκε μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης και των εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας τροφίμων, στο πλαίσιο της προσπάθειας για ανακούφιση των νοικοκυριών από την ακρίβεια.
Η πρώτη λίστα προϊόντων που θα ενταχθούν στο μέτρο θα σταλεί στο υπουργείο την Κυριακή, ενώ το μέτρο στοχεύει να παραμείνει ενεργό και μετά τα Χριστούγεννα, φτάνοντας έως τις αρχές του 2026.
Σήμανση και διάρκεια του μέτρου
Τα προϊόντα που θα συμμετέχουν θα φέρουν ειδική σήμανση, ώστε οι καταναλωτές να τα αναγνωρίζουν εύκολα. Κάθε αλυσίδα θα μπορεί να χρησιμοποιεί το δικό της χρώμα ή λογότυπο, ενώ στα καταστήματα θα υπάρχουν ενημερωτικές αφίσες για τη δράση.
Στόχος είναι να διαρκέσει η πρωτοβουλία για αρκετούς μήνες, ενισχύοντας την καταναλωτική εμπιστοσύνη και βοηθώντας τα νοικοκυριά που έχουν πιεστεί από τις αυξήσεις των τελευταίων ετών.
Δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης
Ο υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος χαρακτήρισε τη δράση «θετική και αναγκαία», ζητώντας από τις αλυσίδες να μειώσουν το κέρδος τους ώστε να μπορέσουν να ρίξουν τις τιμές σε περισσότερα προϊόντα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Όπως είπε, «είναι ζήτημα κοινωνικής ευθύνης και συνοχής», ενώ πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει τους ελέγχους στην αγορά για να διασφαλίσει δίκαιες τιμές και προστασία των καταναλωτών.
Η εικόνα του πληθωρισμού τροφίμων
Παρά την ακρίβεια, η Ελλάδα φαίνεται να κρατά τον πληθωρισμό τροφίμων χαμηλότερο από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και τα στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας είναι 2,6%, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση φτάνει το 3,9%.
Η Ελλάδα κατέχει την 4η χαμηλότερη θέση στην Ε.Ε., με τη Ρουμανία να έχει την υψηλότερη τιμή (9,1%) και την Κύπρο να σημειώνει αποπληθωρισμό -2,3%, χάρη στον μηδενικό ΦΠΑ σε βασικά αγαθά.
Πληθωρισμός και κοινωνική πίεση – Ένα απαραίτητο βήμα
Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα βάρη για τα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς απορροφά μεγάλο ποσοστό του μηνιαίου εισοδήματος. Η πρωτοβουλία για μειώσεις τιμών, έστω και μικρές, δείχνει πως υπάρχει διάθεση συνεργασίας κράτους και αγοράς ώστε να ανακοπεί η πίεση στο καλάθι του νοικοκυριού.
Αν και οι μειώσεις δεν λύνουν το πρόβλημα συνολικά, αποτελούν ένα θετικό πρώτο βήμα προς μια πιο σταθερή και δίκαιη αγορά. Εάν συνοδευτούν από διαφάνεια, συνέπεια και συνεχή έλεγχο, μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση του κόστους ζωής και στη στήριξη των πολιτών σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Η μείωση των τιμών στα σούπερ μάρκετ είναι μια αναγκαία ανάσα σε μια περίοδο όπου ο πληθωρισμός στα τρόφιμα έχει γίνει ο «σιωπηλός εχθρός» των οικογενειακών προϋπολογισμών. Αν και η Ελλάδα δείχνει καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι πολίτες εξακολουθούν να αισθάνονται την πίεση στα βασικά είδη διατροφής. Η νέα πρωτοβουλία δείχνει ότι με συντονισμένες ενέργειες και κοινωνική υπευθυνότητα, είναι δυνατόν να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση στην καθημερινότητα των πολιτών.
Πηγή: ot.gr